Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18801 til 18820 af 39386
-
Bogstavet for tid?
ForumindlægHej! Nogen som kender bogstavet for tid?Kan ikke rigtigt finde ud af om det er et stort T eller om det er tegn som hedder tav.Hvis der ellers er nogen som kender en side eller lign. hvor man kan finde bogstaver for forskellige betegnelser så er jeg meget interesseret.på forhånd tak -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
en ligning
Forumindlæg1/x + 1/x-2 =0Løsning? -
Partikelbeskrivelse og bølgebeskrivelse
ForumindlægLæser til eksamne og i emnet om elektromagnetisk stråling skal man komme ind på "bølgebeskrivelse henholdsvis partikelbeskrivelse af elektromagnetisk stråling". Er der nogen der kan uddybe, hvad det er jeg skal have fat i? -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
Formel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad den formel her betyder?Q=m*c*ΔT -
Kulkraft
ForumindlægHej. Jeg skal i gang med en opgave ang. en fyiskrapport. Jeg kan ikke huske hvad der skal med, og bliver altid forvirret. Jeg ved i en rapport starter man med en 'Forside'......... Forside indledning Jeg kan ikke huske alle. Vil nogen være venlig og sige rækkefølgen der skal være med ting... -
Sammenhæng mellem tryk og acceleration
ForumindlægHey alle. Jeg sidder med en opgave der beder mig om at bestemme en acceleration ud fra en graf der har tid i s på førsteaksen, og tryk i Pa på andenaksen, Jeg kan ikke lige gennemskue leddet der binder acceleration og tryk sammen. Tværsnitsareal samt længde på legemet er oplyst. Håber n... -
Akut hjælp til fysikopgave-haster
ForumindlægHej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p... -
Empiri? (samf-metode)
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad en empirisk hypotese er? Er i gang med mit metodeafsnit i samfundsfag, og er ret usikker på sagen...' Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt! -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Enheder
ForumindlægNår man skriver enheder i equation miljøet, kursiveres de. \n\n\\begin{equation}a=2m/s^2\n\\end{equation}\n\nher skal m og s jo ikke kursiveres. Hvordan undgås det nemmest? -
opgave hjælp
Forumindlæghej alle jeg har problem med denne sidste opgave er der nogle der kan hjælpe En bestemt type af beholdere har form som vist på figuren. For en beholder af denne type, hvor rumfanget skal være 100 cm3, gælder, at 1/3x^3+hx^2=100 og S=(1+kvadratrod(5))x^2+4xh bestem S udtrykt ved x og bestem x så b... -
kulstof 14
Forumindlæghej jeg har en opgave hvor jeg skal finde ud af hvor meget kulstof 14 der eer dannet, men ved ikke lige hvad 1 kulstof 14 vejer... en der kan hjælpe mig?? -
Bip-test
ForumindlægHvad er det helt præcist man tester ved denne type test? -
isoler
ForumindlægHvordan kan jeg isolere x:(q+((w*e^2)/x^2))*(x-t*y)=t*a*s!!!Det skulle gerne være muligt :9 -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
Energi
ForumindlægHeeey allesammener det en flink person der kunne se på denne opgave og vejlede mig...Tak på forhåndEn bold kastes lodret op i luften.Bolden vejer 120 g, og dens hastighed er 14 m/sHvor højt når bolden op.Tror at ligningen er Epot=m*g*h
