Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 18801 til 18820 af 54698
-
Nogle gode råd til terminsprøve?
Forumindlæghey. jeg går i 9.klasse og skal snart op i terminsprøve, skriftligt dansk og matematik. Er der nogen der har nogle gode råd? Hvad skal jeg mest kigge på? osv. Håber i kan hjælpe mig? d: -
udsagn
Forumindlæg"Alle dansker kan lide øl. Kristian han er danser, han kan lide øl" Hvad vil i mene, at det er, beskriver udsagnet en/et: - deduktiv slutning - unduktiv slutning - observation - eksperiment -
Siger man 'De' til lærerne i USA?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd! -
engelsk rettelse
Forumindlægvil du rette en opgave på ca 80 fra dansk til engelsk? ring og hør nærmere 222 713 00, gode penge at tjene øhh, kun seriøse henvendelser, ikke nogen der riger og ligger på eller ikke ved hva de vil. -
Terminsprøve??!!!
ForumindlægHellø! :) Jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik og dansk.. Er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Evt. nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i disse prøver? Håber I vil hjælpe mig. Hilsen Den Forvirret:/ -
Oversættelse :)
ForumindlægHej menneskebarn :) Jeg håber at jeg herinde kan finde en venlig sjæl der vil oversætte et par dansk ord til Latin for mig? Hjertes bånd elsker dig ubetinget På forhånd mange tak.. Kh HG -
HF enkeltfag- tage eksamen om?
Forumindlæglad os sige at man er begyndt på HF enkeltfag og har fået 7 eller 02 i dansk, men er utilfreds. Kan man tage faget om og ændre sin karakter? er der overhovedet nogle muligheder for at ændre sin karakter på HF enkeltfag? -
Et engelsk ord
ForumindlægEr der nogen der ved hvad "prisgivethed" hedder på Engelsk. Hvis jeg slår op under prisgive får jeg "give up", "abandon" og "at the mercy" men de dækker jo ikke rigtigt begrebet på dansk. -
eksamen - at læse op
ForumindlægHej.. Jeg skal til studentereksamen i dansk, og da pensum er ret stort, skal man jo selvfølgelig også lave en lille slags plan over hvordan man skal læse op :) Er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan man bedste læser op? Skal man læse perioder, forfattere eller..? håber meget på ... -
guldhornene - perspektivering.
ForumindlægHej, Jeg er igang med min eksamen til dansk - og har valgt at skrive om guldhornene men ved ikke hvad jeg skal perspektivere til.. noglen som kan give gode råd og hjælp til at perspektivere til noget relevant inden for emnet, romantikken?? På forhånd tak! -
Hjælp til forklaring af figur om fattigdom i Danmark
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan forklare figuren på vedhæftede billede. Jeg er med på, at antallet af fatige er størst blandt ikke danskere, men mangler en, der kan forklare mig figuren med flere ord, så jeg forstår den helt. På forhånd tak. -
Hvad betyder LU i excel?
ForumindlægSkal krive noget fra supercalc ogver i excel og der er noget der hedder LU og det ser cirga sådan her ude =lu(d3;r3:r64)... jeg skal bare have den danske forkortelse af LU, men er ikke sikker på om LU er en forkortelse af noget på engelsk! -
Nationalismen i DK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med AT, og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan opstod nationalismen i Danmark, og hvad indebar det for udviklingen i Danmark og den danske nationalfølelse? Og: Hvordan påvirkede 3-årskrigen vores sammenhold? Kan i kloge mennesker ikke hjælpe mig?? Vil ger... -
Konkrete spørgsmål
ForumindlægHej alle.. Som i nu ved, skriver 3.gerne srp i denne uge.. Jeg skriver srp i matematik A og kemi B.. Derfor har jeg nogle spørgmål.. Vil det trække ned, hvis jeg kun har skrevet 5 sider i matematik, når det er på A.. -
STX Eksamenner
ForumindlægOkay.. jeg ved at man skal op i 9 eksamener inkl. AT og SRP og 3 mundlige eksamner og 3 skriftlige eksamener?? Er AT-Eksamen en del af 3 mundlige obligatoriske eksamener? og Er SRP en del af 3 skriftlige obligatoriske eksamener? -
Falklandskrigen
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP om Falklandskrigen og skal herindunder analysere årsagerne til krigen. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg PRÆCIST skal analysere. Nogle der har nogle gode forslag eller selv lavet SRP om falklandskrigen som kunne hjælpe? -
Skal det med som bilag?
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl.. -
Hjælp!!! til kvalitativ og kvantitativ bestemmelse af kemisk stof
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP og har fået et spørgsmål som handler om hvordan jeg kan lave en kvalitativt og kvantitativt bestemmelse af et stof i en tablet, er det sådan noget med at man laver et spektre og kigger på indlægssedlen?? hilsen en meget tabt SRP skriver -
harmoniske svingninger
Forumindlæghej, er der nogle der har skevet SRP i mat og fysik om harmoniske svingninger og differentialligninger, som evt. vil sende deres opgave som inspiration. Skal til at skrive SRP snart om dette emne, men er virkelig på bar bund! :( -
Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole. Er der nogle der kunne sende denne?
Forumindlægeg har igang med SRP og mangler kilden eg har igang med SRP og mangler kilden "Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole."
