Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18841 til 18860 af 117955
-
Kviksølv
ForumindlægMangler lidt hjælp i en biologi aflevering om kviksølv. Det er a og b jeg har problemer med. Linket til opgaven er nedenfor. www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/080819_STX082%20BIOA.ashx Spørgsmålene lyder: a) Forklar, hvorfor skumsøjlens højde er et udtryk for enzymaktiviteten b) Hvil... -
Bakterievækst-eksamenssæt
ForumindlægHej allesammen, jeg har nogle spørgsmål angående spørgsmål b og c til den vedhæftede hjemmeside: 1. Til spørgsmål b, hvordan kan jeg finde resultatet af 4B? 2. Til spørgsmål c, Hvilke stoffer kan være væksthæmmende på bakterierne i glas 7A-9A? Hjemmesiden/filen: http://subsites.egaa-gym... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Lektiehjælp søges!!
ForumindlægHEj Jeg er en pige, der lige er startet i 3g her efter sommerferien!! Jeg søger noget hjælp til lektierne i: Matematik(B), Biologi(B og A) og eventuelt Musik(A)! Ca. 1 til 2 gange om ugen.. Bor tæt på Sønderborg (Sønderjylland)- Løn aftales:) Mvh. :) -
Symbol for antistoffer og antigener
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport omkring blodtypebestemmelse ud fra et Eldonkort, og i teori afsnittet beder min lærer om, at vi skal vise symbolet for antistof A, B og O og også og også for antigenerne A, B og AB, for senere at kunne tegne en agglutination. Mit spørgsmål er så: hvordan ser d... -
Foreslag til SRP-emner
ForumindlægHejsa! Jeg skal inden så længe have valgt emne til min SRP-opgave. Jeg har overvejet at skrive i fagene kemi A/biologi B eller kemi A/fysik B. Er der nogen, som har et foreslag til, hvilke emner man kunne skrive om indenfor begge kombinationer af de ovenstående fag? Jeg håber, at nogen kan ... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til mit EP Jeg har valgt fagene Kemi B og Biologi C. Mit problem spørgsmål lyder således: Hvad er alkohol, og hvad gør det det kroppen. Og hvad er konsekvensen hvis gravide kvinder drikker ? Det jeg så skal have hjælp til er under spørgsmål og hvordan jeg især kan komme i... -
Hvilke uddannelser kan man vælge med et lavt gennemsnit
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken uddannelser man skal gå efter hvis ens gennemsnit er lav. Jeg vil helst have noget med biologi. Jeg har den naturvidenskabelig linje matematik A, Kemi B og fysik B. Håber i har nogle forslag, og jeg vil meget gerne høre dem. -
Privatlærer søges
ForumindlægJeg søger en privatlærer til hjælp i biologi b. Er der nogle som har afsluttet faget på b eller gerne højere niveau som har lyst til at hjælpe et par gange om ugen i faget, så del gerne jeres e- mail, så kan vi tale mere sammen omkring det. Mange tak -
faktorisering
Forumindlæg...hyppigt stilles spørgsmål til FAKTORISERING, som ofte kan klares med kendskab til a^2 - b^= (a+b)(a-b) og ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2), hvor r1 og r2 er de to rødder (hvis d=b^2-4ac>0) ax^2 + bx + c = a(x-r)^2, hvor r er dobbeltrod (hvis d=b^2-4ac=0) -
Hjælp mig :D
ForumindlægHer er lige nogle opgaver jeg inten fatter af... gi mig jeres bedste bud på mulige løsninger vil gerne se et svar på dem alle håber der er nogle derude der kan hjælpe mig lidt :D 1. Vækstmodeller Forklar om potensudviklingers ligning og vækstegenskaber. Du skal forklare, hvordan man finder kon... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægJeg har til eksamen på B-niveau fået dette supplerende spørgsmål: Løs følgende ligning og forklar trin for trin hvordan du gør: f(x) = 5,4 * 0,94x og g(x) = 7,8 * 1,09x Har aldrig forstået hvordan jeg regner sådan en ud. Kan en venlig sjæl hjælpe? -
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
jeg har virkelig brug for hjælp til integralregning. .
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til skriftlig matematik eksamen her på torsdag på b niveau, men har virkelig svært ved integralregning. Og jeg har virkelig brug for at vide hvorfor disse to funktioner regnes forskelligt: a) Bestem integralet ∫(5x^4+4x)dx (integralet går fra 1 til 0) . Har læst re... -
STX eller HF
ForumindlægHej!!!! i 9 klasse døde min far og det resulterede i et kæmpe sammenbrud og spiseforstyrelse. pga. af mit sammenbrud fik jeg karakterer på 00-02 så det var nogle fag som jeg faktisk ikke bestod til eksamen. Jeg fik derfor at vide at jeg ikke kunne blive til noget i den forstand så jeg valgte der... -
hjælp til terminsprøve i morgen. vektorer
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med den her opgave inden i morgen. den er fra november-december eksamen i 2000vektor a's længde er 5, vektor b = 3/2*vektor a + 2*vektor a-hatjeg skal finde vinklen mellem vektor a og vektor b arealet af parallellogrammet udspændt af vektor a og vektor bog så har... -
Hvordan laver man en nedarvningsskema for ens forældres mulige genotyper?
ForumindlægJeg står her med en biologi rapport, og jeg mangler den del af opgaven, hvor jeg skal... Opskriv et nedarvningsskema/skemaer for dine forældres mulige genotyper. Og hvordan er det, så at man gøre dette? Det er den eneste opgave, som jeg mangler og jeg undre mig over hvordan jeg kan får den lø... -
FSA 2012 - ?
ForumindlægHej Har i nogen idé om hvad prøven kan være omkring i år? Sidste år var det genetik og det plejer ikke være det samme som de andre år. -
Defferentialkvotienten for en lineær funktion
ForumindlægHeeej... Jeg skal snart til eksamen, og på mit eksamensspørgsmål har jeg et spørgsmål der lyder således: Redegør for differentialkvotienten for en lineære funktion. Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe spørgmsålet ind:( HJÆLPPP::: !
