Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18841 til 18860 af 23766
-
Starkoncentration+stofmængde
ForumindlægHej Alle Jeg har følgende rapport. http://niels.dinven.dk/undervisning/2gkemi/materiale/Landolt.pdf Jeg har to spørgsmål. Hvordan finder jeg startkoncetration af iodat i de fire første delforsøg? Og hvordan finder jeg stofmængden af den tilsatte hydrogensulfit? (Spørgsmål 2 og 3 under efterbehand... -
Induktionsspænding og vekselspænding
ForumindlægEr induktionsspænding og vekselspænding/vekselstrøm det samme? Hvis ikke hvad er forskellen så? Jeg var inde og læse noget om induktion og vekselspænding, til en rapport, på en hjemmeside (kan ikke huske hvilken) hvor der blev nævnt at når man laver induktion (bevæger en magnet i forhold til... -
hjælp til ret af opgaven med en beløning
Forumindlæghej jeg skriver angående om der er en som vil hjælpe mig med at rette en seminar rapport i marketing. den vil højst være på omkring 15 sider i alt. jeg har brug for at den bliver rettet igenm, og måske også at man kan give feedback osv på den. Inten via jeg sender den, eller hvis man kunne side n... -
statistik, HJÆP!!!
Forumindlæghej. jeg er igang med at skrive en samf. rapport om statistik, og har lavet en spørgeskema undersøgelse af unges identitet i både danmark og frankrig. lige nu har jeg problemer med at bearbejde den statistik. jeg har sat det op mod hinanden og lavet tabeller, og redegjort for nogle af forskellene... -
maksimalt phosphorsyreindhold i pepsi-col
ForumindlægJeg kunne utroligt godt tænke mig at vide, hvor meget phosphorsyre der egentlig maksimalt må være i pepsi-cola. Min lærer har opgivet at det max. må være 109,6 mg pr. liter, men det stemmer overhovedet ikke overens med de resultater jeg har fået! mit ligger nemlig på 587,96 mg pr. liter. Det resu... -
Chi^2-test.
ForumindlægHej folkens.\n\nJeg er i den stressede situation, at jeg skal aflevere endelig AST-rapport fredag. Vi har fået en meget kort frist, og problemer med udfærdigelsen af en Chi^2-test har forårsaget, at jeg tilnærmer mig et panisk stadie. Derfor:\n\nHvis der er nogen, der har erfaringer med en sådan ... -
Eftervisning af joules lov
ForumindlægHej jeg håber at i kan hjælpe mig.. Jeg skal skrive en rapport hvor jeg skal eftervise joules lov.. Jeg er blevet bedt om at lave en graf med energien på y aksen og I^2 på x aksen.. og en med energien på y aksen og tiden på x aksen.. de skulle begge gerne være rette linjer.. men jeg kan ikke fors... -
den videnskabelige metode
Forumindlæghej :) jeg har fået at vide, at jeg skal lave en rapport ud fra den den videnskabelige metode som består af 4 punkter.. 1. Empiri/ Eksperiment 2. Matematk/ formel 3. Abstraktion 4. Idealisering jeg aner ik helt hvad tingene indebærer så er der nogle der kan fortælle mig hvilke af ... -
Knaldluft og Idealgasligning!??
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en kemi rapport der driller, problemet er som følger:Jeg har foretaget en elektrolyse af vand med et knaldluftcoulometer hvorved jeg har fået knaldluft. Mit bud på reaktionsskema er:2H2O + 2e- ---> 2H2 + O2. Ser dette rigtigt ud?Jeg skal nu bestemme stofm... -
Sammenhæng mellem pks og pkb
ForumindlægJeg er igang med en rapport, hvor jeg skal finde pH-værdien i ækvivalenspunktet i en svag syre. Jeg har fået oplyst flg. formel: pH=14 - ½ * (pkb-logcb) Mit spørgsmål er.....hvordan finder man frem til pkb og cb?? Er der en måde at regne frem og tilbage fra pks til pkb og cs til cb? Je... -
Haster - Matematik
ForumindlægJeg skal lave en rapport om matematiske modeller. Opgaven lyder: I 1986 var der videomaskiner i 545000 danske hjem, og i 1990 var der 890000. a. Vi antager at antallet vokser eksponentielt - find den årlige fremskrivningsfaktor. Har jeg så ret i at man bruger formlen T2 = Log(2) / Log (a) Altså... -
Simulering af radioaktivt henfald i naturfag
ForumindlægHvilket naturligvis vil sige at niveauet ikke er så højt. Men kan det virkelig passe at jeg sidder her og skal skrive en rapport hvor det eneste jeg skal gøre er at bestemme forskriften og beregne halveringstid ud fra 700+ terningsslag? Kan man ikke gøre et eller andet for at peppe det hele bare ... -
Forslag til fremlæggelse?
ForumindlægHej Studi'er.Jeg er ved at skrive en 10.klasses-projekteopgave om regnskoven. Er der nogen, der sidder inde med et godt forslag til, hvad man kunne lave til fremlæggelsen? Jeg har selv overvejet evt. at vise nogle fysikforsøg omkring fotosyntese og drivhuseffekten og måske lave en mindre film... -
snorbølger og instrumenter
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at skrive en rapport, hvortil formålet med forsøget var "at illustrere grundprincippet i strengeinstrumenter og vise hvordan frekvensen påvirkes af forskellige faktorer". Lige nu skriver jeg teoriafsnittet. Jeg er kommet så langt: "Tonegeneratoren dan... -
Disaccharider - alfa- og beta-form
ForumindlægHej alle! Vi har fået til opgave at lave en rapport om mono-, di-, og polysaccharider.. Og mit spørgsmål fører inde under disaccharider. Jeg sidder og læse i BasisKemi B bogen, som beskriver disaccharider ganske fint, dog på nær når det gælder "underemnet" alfa- og beta-form.. Er ... -
Bestem koordinatsættet til grafens skæringspunkt med andenaksen.
ForumindlægGodaften Har virkelig problemer med en af mine opgaver i min matematik rapport mit spørgsmål lyder således: Om en eksponentialfunktion oplyses, at grafen går igennem punktet f(X)= 2,4*a^2. Bestem koordinatsættet til grafens skæringspunkt med andenaksen. Er funktionen voksende ell... -
HASTER! Reaktionshastighed!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport om reaktionshastighed hvor vi blander Vand, KIO3, stivelse og NaHSO3... reaktionerne er delt op i 1,2 og 3. jeg har aftstemt sådan: 1: IO3- + 3HSO3- ? I- + 3SO42- 2: 6H+ + IO3- + 5I- ? 3I2 + 3H2O 3: H2O + I2 + HSO3- + ... -
Blodtyper - faderskabssager
ForumindlægJeg skal være færdig med en biologi-rapport til på torsdag og nu er jeg stødt ind i en lille mur. Jeg har en opgave, der lyder som følger:Angiv de mulige blodtyper hos faderen i følgende faderskabssager:1: Mor: A Rh+ Barn: AB Rh+2: Mor: B Rh- Barn: 0 Rh-3: Mor: AB Rh+ Barn:... -
Stivelse i halm
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket med en rapport i teknologi, som omhandler bioplast. Vi har brugt forskellige materialer til at fremstille det her bioplast, bl.a. halm, som er blevet mortet. Mit spørgsmål er så bare om der er noget stivelse i halm? Jeg har søgt en masse på nettet, men har kun kunnet... -
tryk i kolbe
ForumindlægI dag lavede vi et forsøg, hvor vi lavede overtryk i en kolbe. Så tog vi proppen af i ca. 1 sekund, hvorved luften under overtryk slap ud i rummet. Sidder nu med rapporten og et spørgsmål lyder: Gør rede for at processen er tilnærmelsesvis adiabatisk. Jeg tænker lidt, at processen foregår ...
