Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18841 til 18860 af 48964
-
Uddannelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne tage uddannelsen som pædagog, jeg har været inde og læse om hvordan man tager sin uddannelse som pædagog, og der stod at skulle ha lært tysk eller fransk men problemet er bare at jeg ikk har lært nogle af disse sprog. Hvad skal jeg gøre... -
Oprettelse af Fysik A?
ForumindlægHola folk. En af mine veninder går nu i 2.g, og så vidt det ser ud lige nu er der kun 3-4 der har valgt fysik A til næste år hos dem. Har hørt noget om at netop et fag som Fysik A SKAL oprettes, da det er adgangsgivende til så mange videregående uddannelser... Noget folk ved noget om? Eller ka... -
Vektorer i Planen
ForumindlægHey derude :) .. Lidt hjælp til følgende opgave ville være dejligt.. En linje l i planen er bestemt ved parameterfremstillingen (xy)=(0,4)+t(4,6) Bestem afsanden fr punktet A(-1,6) til linjen l . Mange tak på forhånd :) -
indekstal
Forumindlæghej der står i min opg at tabellen år 1966 2000 antal hfleever 12901 11079 opg omregne tabellens oplysninger til indekstal med 1996 som basisår er det ik sådan 11079*100/12079 håbe får svar -
differentiering af eksponentialfkt.
ForumindlægHej Jeg mangler et bevis for differentiering af eksponentialfunktionen Hilsen Louise -
Forskel på emissions- og absorptionsspektrum
ForumindlægHej. Jeg har virkelig et problem. Jeg skal aflevere en naturvidenskabelig artikel imorgen, og den skal bl.a. omhandle forskellen på emissions- og absorptionsspektre. Er der nogen der kender den? -
Karakterblad
ForumindlægHej, så har jeg fået karakterblad, idag :/. Regnede mit gennemsnit ud= 7,6 Min venindes var på 8,6 :o. Synes så mit er ret dårligt, men hvad synes I ? Hvad ligger jeres på? Kan man snakke med en lærer, om den karakter man har fået, feks. om den var retfærdig, og så videre ? -
en pris udvikler sig sådan...
ForumindlægEn pris udvikler sig sådan: År 1998 : 345 kr. År 1999 : 375 kr. År 2000 : 402 kr. Man ønsker at bruge år 1999 som basisår. Beregn indekstallene for 1998 og 2000 (hele tal). Indekstallet for år 2001 bliver 115. find den tilhørende pris. Hvad skal jeg? -
elektronenerginiveauer
ForumindlægEt diagram viser tre elektronenerginiveauer for grundstoffet platin. Niveauerne er betegnet K, L og M. M = -0,53 * 10^-17 J L = -1,86 * 10^-17 J K = -12,50 * 10^-17 J a) Beregn fotoenergien i den stråling, der udsendes ved elektronovergang fra M-niveauet til henholdsvis L- og K-niveauet. b) Bereg... -
Hvordan ville i valuere jeres daværende studierapport?
ForumindlægHvordan ville i valuere jeres daværende studierapport? Har i nogle tanker til det? -
Geometer - Matematikprogram?
ForumindlægHejj. Nogle som ved hvor jeg kan downloade matematik-programmet 'Geometer' gratis henne ? .. Har været inde på google, og surfet lidt på nettet, men med intet held desværre . Mange tak (: -
formel til at finde a og b?
ForumindlægHvad er det nu formlerne til at finde a og b er til henholdsvis en eksponentiel funktion f(x) = b * a^x, og ved en funktion f(x) = b * x^a ?? -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Har STX eksamensbeviset en "udløbsdato"?
ForumindlægHej, Det er efterhånden 5 år siden, jeg fik min hue på hovedet. Jeg er ikke kommet videre i skole endnu, da jeg har haft meget svært med at finde ud af, hvad jeg vil. Jeg har så fået at vide, at hvis man ikke søger noget indenfor nogle år, så er min studentereksamen blevet for gammel. Ved nogen ... -
E, F, G = samf?
ForumindlægKan det passe at D, E, F normalt er samfundsfaglige klasse? Fx 1.d eller 3.F? -
socialgrupper
ForumindlægHej, er der nogen der kan forkalre og evt. komme med eksempler på hvorfor socialgruppe 1 og 2 og familetypen: par med- og uden børn eksempelvis har det godt i samfundet? I forhold til personer med/uden børn. -
Datalogi i gymnasiet
Forumindlæghttp://www.version2.dk/artikel/6499 Hvad siger I? Jeg valgte selv datalogi som valgfag C i år. Mest fordi jeg ikke gad de andre udbudte valgfag. Vi er et meget lille hold, men jeg synes faget er godt. Jeg havde ikke de store forventninger til faget, da jeg kom ind, og jeg er ikke særlig god til... -
Valg af dokumentarer
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRP, men jeg faldte over en dokumetar på youtube som egner sig godt til min problemformulering. Jeg er dog i tvivl, om det er et krav at man skal kunne finde manuscriptet til dokumentaren/klippet eller kan man bruge selve youtube som kilde og anvende klippet so... -
formlerne
Forumindlæghvad er formel af differentialkvotienter for elementære funktioner. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Er der en ny udgave af gennemsnitberegneren ? Kender i nogen hjemmesider hvor man kan beregne karaktergennemsnittet efter ny karakterskala ?
