Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Valg af dokumentarer

08. december 2017 af Latifa123

Hej. Jeg er igang med at skrive min SRP, men jeg faldte over en dokumetar på youtube som egner sig godt til min problemformulering. Jeg er dog i tvivl, om det er et krav at man skal kunne finde manuscriptet til dokumentaren/klippet eller kan man bruge selve youtube som kilde og anvende klippet som en fornote?

- Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2017 af Smut1

Det med at man skal kunne finde manuskriptet, har jeg aldrig hørt noget om på hf, hverken i forbindelse med eksamensprojekt eller projektopgave i religion B, hvor lærer og censor roste min opgave meget. I religion brugte jeg et YouTube-klip, og det kommenterede lærer og censor ikke.  Din kilde bliver selvfølgelig ret usikker, idet klippet nemt kan forsvinde. Se om du ikke kan finde alle de nødvendige oplysninger om dokumentaren, dvs. filmens titel, instruktør, manuskriptforfatter, udgivelsesår og så internetadressen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. december 2017 af Smut1


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Du kan sagtens anvende det med et kildekritisk blik. Er det redigeret? Er videoen den originale udgivelse? Argumenter hvorfor den er brugbar, og fremhæv eventuelt manglerne. Det skal nok trække dig op. 


Skriv et svar til: Valg af dokumentarer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.