Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 18881 til 18900 af 132250
-
Eksamen i morgen - Tyskland 1918-45! HJÆLP Please!
ForumindlægJeg skal til historie-eksamen i morgen (24-timers) og jeg har været så "heldig" at trække noget om Tysklands historie 1919-45. jeg har fået en erindring af Philip Scheidemann som fortæller om hvordan han taler til folket ved proklamationen af Weimarrepublikken. I den forbindelse siger ... -
Elektriske kredsløb orbit b htx/eux
ForumindlægHey, Kan ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave. Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvad formlen er? Tak -------- En turist tager til USA hvor effektivspændingen i lysnettet er 110 V. Hun medbringer en dyppekoger og en 5,0 V strømforsyning til mobiltelefonen.... -
Haster biologi eksamen A arv og miljø
ForumindlægHej alle Jeg skal til biologi eksamen imorgen men jeg sidder fast i et spørgsmål håber nogen kan hjælpe. Diskuter hvordan og under hvilke omstændigheder kombinationen af arv og miljø fører til dannelsen af nye egenskaber og sygdomme samt dannelsen af nye arter? -
Opbygning af protein, til fællesfaglig NF eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Vi er i de skønne eksamens måneder - og jeg har æren af og skulle til fællesfaglig eksamen i NF, tirsdag i næste uge. Jeg har meget godt styr på opbygningen af kulhydrater og fedtstoffer, men det ligesom proteiner bliver ved med at drille lidt. Jeg håber der sidder nogen der u... -
b) Beregning af hvor dybt laserstrålen skærer i vævet
ForumindlægInformation: Laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60W. Laserstrålen har en diameter på 0,40mm. Laserstrålen bevæger sig over vævet med en fart på 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur er vævets specifikke fordampningsvarme, L_f=2,4* kJ/g. Vævets densitet er 0,95 g/cm3 Beregning af hvor dy... -
Hjælp til AT samf B og Historie A - radikalisering i Danmark
ForumindlægHejsa, Jeg står og skal aflevere AT-synopsis fredag (den endelige!), og jeg er sgu allerede gået i stå... Jeg skriver i Samf B og Historie A. Er der en som kan hjælpe mig med hvornår radikalisering opstod i Danmark... Tænker selv jeg skal kigge på 60'erne, da der manglede arbejdskraft i Danm... -
Rettelste af engelsk novelle evt. tilføjelser
ForumindlægHej allesammen, jeg har lavet en engelsk novelle, om en dag i Vietnam. Jeg håber i vil hjælpe mig med den. Det vil hjælpe en del, Evt hvad i synes jeg mangler. Ellers mangler jeg bare at få den rettet. Forventer positiv hjælp. Hilsen Ali :) ! Tusind Tak På Forhånd. My last day in Vietnam 03... -
Indgår oversættelse af bokmål i dansk eksamen?
ForumindlægHej alle sammen Jeg var til dansk mundtlig eksamen idag. Jeg havde "Kvindens stilling i samfundet" som emne, og havde sat fokus på kvindefrigørelse i det moderne gennembrud. Derfor havde jeg valgt et uddrag af Amalie Skrams roman "forrådt". Den version min lærer havde udlev... -
Johannes V. Jensen - B'ol, 1910
ForumindlægHej alle Det nedenstående citat er fra teksten B'ol af Johannes V. Jensen. Hvad menes der med delen "og det både med æ og d" ? På forhånd tak :-) Som hun med så megen skræk havde forudset, var Chas Anderson begyndt at snakke om elske, og det både med æ og d, og det var gået igenn... -
Tysk fortsættersprog b lig hvilket niveau?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne på sprogkursus i Tyskland til sommer, og vil derfor gerne vide, hvilket niveau jeg er (burde være) på. Jeg havde tysk fortsættersprog b i gymnasiet, så ville høre om nogen herinde ved hvad det ca. svarer til på EU's skala fra A1-C2 (Den fælles europæiske referenceramme ... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Tips til matematik mundtlig prøveform B? (redegørelser)
ForumindlægHej. Om få uger skal jeg op i matematik mundtlig i 10 kl. på efterskole. Vi bruger prøveform B, hvilket betyder man medbringer 4 redegørelser. Man trækker så en af dem som man skal redegøre for i løbet af den halvanden time lange prøve. Jeg vil høre om nogle har været op i det før, og som har no... -
SRP: EU MAT A & SAMF B
ForumindlægHej alle! Jeg søger en, der har lavet et SRP i Mat A og Samf B vedrørende holdninger til EU, da jeg har en række spørgsmål til den kvantitative metode. Min problemstilling er: Redegør for og analyser med hjælp fra matematiske tests sammenhængene mellem danskernes holdning til EU og deres socio... -
Eksponentiel vækst f(x) = b*a^X
ForumindlægI min bog står der følgende om eksponentiel vækst: "Vækstegenskab: Samme absolutte tilvækst på x-aksen giver samme relative vækst på y-aksen". Nogen der kan forklare mig hvad de mener med det? :-) -
b) Bestem k, så g er løsning til differentialligningen.
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med at løse følgende opgave - Hvordan og hvorledes skal denne løses. Tak på forhånd. -
Skriftlig eksamen - logistisk vækst i excel
ForumindlægHej. Jeg skal imorgen til skriftlig matematik eksamen på lærerseminariet - en del af eksamenen er at vi skal vise vi kan bruge elektroniske matematik programmer, fx. regneark som excel. Jeg ved nu (grundet forberedelsesmateriale) at emnet blandt andet er logistisk vækst... Har prøvet at indsk... -
Fysik eksamen C - Astronomi - bilag ?
ForumindlægHej søde, hjælpsomme mennesker :-) Jeg skal op i fysik C eksamen i morgen, og jeg er i gang med min 24 timers forberedelse. Men jeg er rigtig dårlig til fysik, så jeg ved ikke så meget andet om mit emne, andet end det jeg har læst til i dag, og det jeg har skrevet til min fremlæggelse i morg... -
Forberedelse til Engelsk Terminsprøver i 9' klasse
ForumindlægHej da jeg skal til terminsprøve i engelsk skriftlig i morgen vil jeg meget gerne høre nogle tips til at forberede sig. Både til første del som så vidt jeg husker er noget gramatik og anden del som er stilen/essayet. -
Skriftlig biologi A eksamen 2014
ForumindlægEr mon nogen som ligger inde med eksamenssættene fra skriftlig biologi A 2014 eller opgaver der fra? -
Eksamens opgave 2001-10-4 - opgave 3
ForumindlægHej allesammen.Jeg sidder lidt fast i denne opgave, hvis der er nogen der kan hjælpe ville det bare være dejligt.Det er i den orange bog - studentereksamensopgaver i kemi - August 2000 til August 2003.Det er opgave 3 side 37.Det handler om en guldring, men jeg sidder fast ved spørgsmål c)mvh Xim
