Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 18901 til 18920 af 145363
-
Bygningsingeniør på DTU
ForumindlægJeg overvejer at læse bygningsingeniør ude på DTU. Det kan man gøre på 2 måder, enten som diplom eller civil. Jeg har tænkt mig at læse civil (min. 5 år), mit spørgsmål er så bare Hvad er forskellen på om man læser diplom + kandidat (civil 5½ år) eller læser den som bachleor + kandidat (5 år). ... -
Stigning eller fald i kvotienter 2007
ForumindlægHej med jer Er der nogen der ligesom mig spekulerer på om kvotienterne i år stiger eller falder?? Jeg har søgt Jura på KU som det eneste og vild nervøs for om jeg kommer ind. Jura har de sidste mange år ligget nogenlunde stabilt på 8,5 (2006, 2005 osv) og har højst været oppe på 8,8. Mit gennem... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
hvad kunne få dig til at udvandre fra DK?
Forumindlæg? hvad kunne få dig til at udvandre? og hvorfor? -
Rette en lille tysk stil
ForumindlægHej Jeg ved gerne lige høre om der er nogen der gerne vil rette min tysk stil - Jeg skal aflevere den i morgen og vil gerne være sikker på, at den er lidt fejfri.. Jeg sender den via mail. -
Magtpolitik
ForumindlægDiskuter de politiske forhindringer der har været for at nå frem til globale klimaaftaler fra Kyoto til København Så har jeg beskrevet nøglespillerne i verden. Men så vil jeg gerne beskrive hvorledes USA har kæmpe magt over de andre lande.. Det er vel at de er en stormagt, sikkerhedspolitisk e... -
Røvslikkerri?
ForumindlægHej.. Jeg er gymnasieelev og opdager til hverdag rigtig mange elever der får gode karaktere for røvslikkerri.. Er det en almen ting rundt om i landet eller er min skole et særtilfælde? -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Den kolde krig - Bøger, artikler, kilder.
ForumindlægHej, jeg leder efter informationer om den kolde krig. Jeg går i 8. klasse og læser p.t. nogle artikler velegnet til gymnasielever om den kolde krig, og derfor har jeg lidt svært ved at følge med. Er der nogen, der kan anbefale nogle informative bøger, som er forståeligt for en 8. klasser, om DK... -
High school istedet for 1.g
ForumindlægJeg vil rigtig gerne tage et år på high school i England efter 9. klasse, men jeg er dog ikke sikker på om jeg har lyst til tage 10.klasse. Kan man ikke tage et år på highschool, og så derefter tage i 2.g? Hvis man kan, er der så nogle bestemte gymnsasier, som man skal søge ind på, eller kan ... -
Analyse af Ungarn
ForumindlægHej. Jeg skal afleverer en analyse af Ungarn på fredag, som skal indeholde en analyse af produktion, befolkning, samfund, tekniske forhold og natur/miljø. De sidste 4 ting skal kunne sættes i sammenhæng med produktionen. Jeg har derfor bestemt mig for, at starte med at analyserer på Ungarns st... -
Irene Holm af Herman Bang
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker. Jeg har lidt problemer angående nogle spørgsmål til novellen "Irene Holm" af Herman Bang og håber på lidt assistance :D Spørgsmålene lyder: 1: Indledningen fortællerteknisk? 2: Modsætninger i forhold til Irene Holm og menneskerne hun møder på landet? 3: He... -
hej allesammen
Forumindlæghvad er forskellen på økonomisk krise og finanskrise altså kan i forklare det med nemme ord som man kan forstå -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
Krisen i EU
ForumindlægHej allesammen! Kunne en af jer give mig et svar på hvorfor vi har en krise i europa? :-D - og hvordan den økonomiske krise startede? . og til sidst hvad for nogle problemer der kan være ved krisen? Mange tak på forhånd! :-)) -
valget i USA
Forumindlæghvorfor er valget i USA et verdens omfattende emne?.. Hvorfor betyder det såå meget for verdenen hvem der bliver valgt? :D
