Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18941 til 18960 af 63756
-
Opg. 4.011 eksamensopg
ForumindlægOpg. 4.011 i "eksamensopgaver i matematik" Er der nogle der har forskiften for f i denne opg? -
Hjælp til F'(x) og forklaring
ForumindlægHej. I det vedhæftede billede i opgave B, er jeg i gang med at lave en opgave der beder mig om at "Benyt f ′(x) til at argumentere for grafens forløb. ". Jeg har differentieret den, men forstår ikke helt hvad jeg kan forklare udfra dette? Hvordan hænger det sammen med grafens ... -
Astronomi
ForumindlægHej allesammen Jeg kan ikke komme i gang med den vedhæftede opgave, fordi jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gribe det an... A) Jeg kan ikke rigtig se betydningen af de givne længder? Jeg kan se hvad de angiver, men ikke betydningen af dem. Så er der det med vinklerne i treka... -
Matematik
ForumindlægHej alle jer. Jeg har et problem med at løse de her opgaver. Håber i vil hjælpe En liter juice koster 9,50 kr. a. Tegn sammenhængen i et koordinatsystem med passende enheder, hvor x-aksen viser mængden af juice og y-aksen viser prisen b. aflæs, hvad 2,5,10 og 25 liter koster c. skriv funktio... -
Grafiskløsning eller..?
ForumindlægJeg har en opgave som lyder:En tunnel har et parabelformet tværsnit, som vist på figuren. (bunden i tunnelen er 20m bred og toppunktet er 4,3 m højt)Undersøg om en lastbil, som er 2,5m bred og 4,0m høj, kan køre gennem tunnelen.skal jeg løse opgave ved simpelthen at tegne den, eller kan det regne... -
syrer/baser
Forumindlæghvad er den kemiske betegnelse for saltsyre?og hvad er H3O plus ? -
Kontormennesker+af Man skal jo leve????
ForumindlægHej allesammen..Jeg skal til eksamen på tirsdag i dansk, og jeg har lige set at min lærer også har opgivet de overnævnte tekster.Jeg har i den tid vi har gennemgået teksterne, været syg, og derfor ikke har kunnet være med...Umiddelbart når jeg læser teksterne synes jeg, at de er ret sværre begge ... -
Hældningskoefficent
ForumindlægHej hej... Jeg har et lille problem, som nok alligevel er meget enkelt at løse.Hvis jeg skal tegne en graf og ved at Y= 0.0003x+10 - så ved jeg også at 10(b) er skæringen på Y-aksen, men hvordan finder jeg det punkt der er afgørende for hvordan grafen skal se ud? Forstår i hvad jeg mener? -
Varmekapacitet for modellervoks
ForumindlægHej Jeg skal lave et fysikeksperiment, men jeg skal bruge varmekapaciteten for modellervoks for at lave nogle vigtige udregninger. Er der nogen der har en idé om hvad varmekapaciteten for modellervoks er? - måske har i lavet et forsøg, ellers bare et kvalificeret bud :D! På forhånd tak -
størrelsesklasse
ForumindlægLyset fra en 200 W pære har en absolut størrelsesklasse på 64. Hvor langt borte skal pæren anbringes, hvis den skal have samme tilsynladende størrelsesklasse som himlens klareste stjerne sirius? En der kan hjælpe? Min lærer har bare smidt mig ud i det uden at forklare overhovedet! MANGE TAK!!! -
Retvinklede trekanter
ForumindlægOpgave beskrivelse: Store A= 55,2 grader Store C=90 grader lille b= 57,2 meter Hvor højt er tårnet? Nogen som kan hjælpe mig :( -
Ligning! HELP :-)
ForumindlægHey Guys Håber der er nogle der har tid til at hjælpe med noget matematik :) A. Løs for k=2 ligningen x^2-x-k=0 B. For hvilke værdier af k har ligningen ingen løsninger? -
vektor...
ForumindlægJeg skal beregne den retningsledede af følgende fkt. med den givet retning:f(x,y) =2x +y -1 i (2,1) i retningen (1,1). Er ikke helt sikker på fremgangsmåden....?? -
Charles lov, rapport
ForumindlægHey, Vi har lige haft forsøg om Charles lov, og skal snart til at aflevere rapport, og vi har brugt en datalogger, men det virkede ikke for os, faktisk var det kun et hold ud af fem-seks, tror jeg, der lavede den nogenlunde korrekt.. Så har det hold fået sat de numre og den tabel vi skal bruge op... -
morale???
Forumindlægvil i ikke hjælpe mig med noget her. hvad synes i moralen i eventyret snehvide er.?? -
Differentiation på lommeregner
ForumindlægHej, nu er jeg ikke just skarp med lommeregner ti-89. Så hvis der er nogen der kender en nem måde at udregne dette stykke på lommeregner TI-89 vil det være til stor hjælp. f''(x)=(7/2)*1^(5/2)+1^(-1/2) -
Proportionalitet
ForumindlægFor springhaler gælder, at deres vægt m. god tilnærmelse er proportionel m. længden i 3. potens. 1) Indfør passende betegnelser, og opskriv en formel, der angiver vægten af en springhale udtrykt ed længden? Hmm... Hjælp? Noget med.. y=k*x3 Eller hvad gør jeg? -
Andengradsligning
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig??Løs andengradsligningen13x^2 - 12x - 1 = 0Find herefter tallet k således, at ligningen 13x^2 - 12x + k = 0kun har én løsningMvh.Hrskitzo -
Differentialopgave
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? For jeg synes den virker meget uoverskuelig. Evt. bare komme med nogle hints til hvor jeg skal starte og slutte..Funktionen f er givet ved f(x)=kvrod(x). For x(0)>0 betegner P(x(0),kvrod(0)) et punkt på grafen for f. En linje n går gennem punkt... -
cosinus formel
Forumindlægberegn afstanden mellem de kabelbåker flagstang - Både N: 1150 m flagstang - Både S: 1500 m Både N - flagstang - Både S 35 grader hvordan gør man det ? ved jeg skal bruge cosinus, men er i tvivl om hvordan man gør.
