Søgning på: dansk noter. Resultater: 18941 til 18960 af 53144
-
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Medea - Dør jason?
ForumindlægJeg er i tvilv om hvorvidt jason dør eller ej? Og i så fald.... Hvordan bliver han dræbt... Tak på forhånd -
Vågen
ForumindlægEr der nogen, der ved hvordan man kan holde sig vårgen om natten? Jeg er nemlig meget dårlig til det, men hvis jeg skal bestå biologieksamen, så er jeg nødt til at bruge natten til at læse. Skal op i det på mandag. -
prøve - mundtlig eng.
ForumindlægJeg skal op i mundtlig engelsk i morgen og jeg er lidt på herrens mark mht. hvordan jeg skal forberede mig og hvad der egentlig sker til prøven!!! Foreløbig har jeg bare læst de gennemgåede tekster, hvis jeg skal perspektivere, men har i nogle råd til hvad man ellers ku gøre? det optimale ville ... -
Erfaring med at klage?
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at klage over en eksamen? Jeg har været til fysikeksamen og jeg synes ikke min karakter var rimelig overhovedet. Men efter hvad jeg har forstået, er det at klage over en eksamen en lang og besværlig proces. Jeg vil prøve at snakke med skole... -
Homer!
ForumindlægVed man kun at han levede i 700-tallet? altså man ved ikke mere præcist hvornår han levede? Og ved man hvornår Odysseen er nedskrevet? eller regner man bare med det også er i 700-tallet? -
Ødipus - skyld
ForumindlægHvilken skyld ligger allerede i Ødipus` slægt inden hans fødsel? Hvori består Ødipus` skyld? Hvordan fremstår denne skyld set med henholdsvis datidens græske øjne og vores moderne øjne? -
Musikeksamen 1.g
ForumindlægHey allesammen, jeg er blevet i tvivl om hvordan den teoretiske del af eksamen foregår? Får ma udleveret spørgsmål 24 timer før eller er det et ukendt spørgsmål - det er forresten den nye gymnasierefor... det er fordi det er meget tvetydigt på de papir vi har fået udleveret.... -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
f '(pi/2)
Forumindlægnogen der vil hjælpe mig med opgave 1 b.. http://peecee.dk/?id=69148 -
Naturlige eksponentiel funktion
Forumindlægf(t) = 2,0151 · e^(1,0135 · t) <=> f(t) = 2,0151 · 2,7552^t Kan man godt omskrive funktionen sådan her? -
Isolering af d
ForumindlægJeg skal isolere d i flg. ligning uden brug af hjælpemidler... R=((4*p)/(π*d2))*l Hjælp! -
Reducere eksamensspørgsmål
ForumindlægHvordan udregnes denne? Det eneste jeg forstår er at man tager og udregner potensen først og det giver vel 3q eller hvad...? -
mængdelære
ForumindlægJeg kan godt forstå det, men hvordan formulerer man beviser, der er uhyre simple? F.eks.: F1 og F2 er lukket. så er F1 U F2 og F1 (omvendt u) F2 lukket. og den her: Ø og R^2 er lukket. -
grammatik
Forumindlægjeg sidder med studentereksamensopgaven fra 2007 i skriftlig engelsk.. der er et par ting jeg ikke forstår, hvad er galt med disse sætninger og hvorfor: He talked friendly to her. - talked, er det forkert ord? He feels that now he was able to play the piece good. jeg har på fornemmelsen at der ... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Store bogstaver i Latex
ForumindlægNår jeg skriver en formel i portalens LaTeX, bliver store bogstaver lavet om til små. Hvordan undgår jeg det? -
Non Sense DNA
ForumindlægHejsa. jeg skal Forklare hvorfor Non-sense DNA ofte har flere mutationer over kort tid end gen-DNA? men ved ikke lige hvodan jeg skal gør det -
fedt
ForumindlægHej er der nogen af jer, der kan beskrive hvordan fedt,protein og kulhydrat nedbrydes i kroppen? det skal være en grundig beskrivelse!! gerne hvilke kemiske reaktioner der sker. og også noget om cellernes vitale behov for fedt på forhånd tak Michell -
hvordan lægger/lagde man kort over saharas ørken?
ForumindlægHJÆLP jeg ville MEGET gerne vide hvordan, man lægger eller lagde kort over saharas ørken. tak for hjælpen.
