Søgning på: matematik b eksamens noter. Resultater: 18941 til 18960 af 139129
-
engelsk eksamen imorgen
Forumindlæger der nogle der har en analyse model engelsk mundtlig eksamen eller er der nogle der ved og gider skrive hvorfor nogle punkter man skal gå ud fra. på forhånd tak. -
Tysk eksamen - 2g
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen imorgen. Er der ikke nogen der har et ark med generelle begreber/vendinger? Såsom "Ich fange an" osv. -
Fysik eksamen - interferens
ForumindlægDa jeg skal til fysik eksamen, håbede jeg på at nogen kunne forklarer mig hvad intereferens i forhold til lysbølger er, da jeg har lidt svært ved det :-) -
N(t) = b*e^kt, differentialregning?!
ForumindlægIndbyggertallet i en by er givet ved modellen: N(t)=b*e^kt hvor t angiver antal år efter 1990. I 1995 var der 350.000 indbyggere og i 2005 var der 400.000 indbyggere i byen. a) bestem b og k Jeg har prøvet nogle forskellige ting, bl.a. kapitalfremskrivning, men noget siger mig at jeg skal dif... -
Integral og areal, Vejen til Matematik A2, Opgave 279, Side 213, (Knud Erik Nielsen)
ForumindlægOpgave 279 Der er givet to funktioner: f ( x ) = - x2 + 6x g ( x ) = - x + 6 De to funktioners grafer afgrænser et areal. a) Bestem dette areal Mit forsøg b b b A ( M ) = ∫ f ( x ) dx - ∫ g ( x ) dx = ∫ f ( x ) - g (... -
Misforståelse under eksamen
ForumindlægHej. Jeg fik 02 i Samfundsfag C, mundtligt eksamen pga. en misforståelse og en fejl censor lavede. Pga. den fejl blev nød til at gøre rede for hvad censor mente at jeg havde sagt (hvilket jeg ikke havde) og da jeg var alt for træt pga. ringe søvn, gik det først op for mig senere at... -
Matematiken bag poker
ForumindlægJeg skal skrive om matematikken bag poker, men det eneste jeg kan finde noget om er sandsynlighedsregning. Fx hvad sandsynligheden er for at slå plat eller krone, når man kaster med en mønt. Er der nogen som kender en god bog der specifikt omhandler matematikken? De bøger jeg har fundet omhan... -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
Mangel af Matematik aflevering
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for og jeg har mistet arkene. Kan nogen sende mig et link eller noget til opgaverne. Den første opgave hedder grønt flag - grøn skole, men jeg mangler alle opgaverne så hvis nogen tilfældig vis havde den ville det være fedt. -
Hvad er matematikken største uløste gåde?
ForumindlægHar tænkt over det i et stykket tid, efter jeg hørt om ham fyren fra Rusland der løste en gåde og fik 1 mio for det, så håber nogen af jer matematiker ved det, så hvad er den største uløste matematisk gåde? På forhånd tak. -
VIGTIGT SPØRGSMÅL, MATEMATIK.. DET HASTER :)
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering.. men er gået i stå. Jeg har lige 2 opgaver, som jeg ikke fatter.. nogle, der kan hjælpe ps.. 9 klasse , folkeskolen.. Opgave 1: 30 % af et beløb er 90.. hele beløbet er? -
ENDNU EN OPGAVE I MATEMATIK
ForumindlægHej igen .. Jeg har siddet og regnet endnu en opgave, og jeg ville høre om nogen lige ku se om det er regnet rigtig? jeg er ikke særlig god til matematik, men nu har jeg regnet det og håber nogen gider lige hurtig se på det? -
SRP med matematik og fysik som fag
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i næste uge og har matematik og fysik som hovedfag. I dag fik i vores klasse gennemgået kriterierne for SRP opgavens indhold. Dog blev jeg overrasket over en af dem, som siger, at man SKAL have 10-15 sider af ca. 2200 tegn(inkl. mellem) pr. side. Hertil gælder d... -
Amplitudemodulering af laserstrålen Eksamen
ForumindlægHej alle sammen, jeg står og skal til eksamen her på fredag men kunne godt bruge lidt hjælp. Hvordan fungere en AM-radio? Forklaring af amplitude modulering? håber der er en som vil hjælpe mig :) -
Mat a eksamen
ForumindlægHej. jeg ville hører ad om i kan hjælpe mig med at finde eksamssæt, som jeg kan øve mig på inden eksamen. Det ville være rart vis der også er facit med ;). -
Matematik FSA 2012
ForumindlægOkay, jeg er ikke så god til det matematik der, så jeg kunne godt tænke mig at der var nogle der gad hjælpe med 1.4 til 6.5 i den der FSA fra 2012 (Matematik). Har det for til den 17. Marts Mange tak på forhånd. -
AT-eksamen - volunturisme
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag og jeg har om volunturisme (Unge der frivilligt tager ud i verden for at yde nødhjælpsarbejde). Mine fag er samfundsfag og dansk. I den forbindelse har jeg overvejet at tilknytte noget ny metode, og her kom jeg til at tænke på Maslows behovspyramide og det... -
Løsning til differentialligningen y'+ay=b
ForumindlægDer står i bogen, at den fuldstændige løsning er y=b/a+c*e-ax Med mit CASprogram får jeg med desolve at løsningen er y=(b-ay)x+c Er der nogen, der kan hjælpe mig med at vise at b/a+c*e-ax=(b-ay)x+c -
karakter - Matematik A, december 2011
ForumindlægEr der nogle der ved, hvornår de skriftlige karaktere kommer for matematik, december 2011? :-) -
Nævn en uddanelse uden matematik og tysk
ForumindlægHej!! kan i nævne nogen uddanelse uden matematik og tysk?
