Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18961 til 18980 af 40954
  • Hvor får vi strøm fra?

    Forumindlæg
    hej.. Kan i fortælle mig hvad man til eksamen skal snakke om "hvor får vi vores strøm fra". har skrevet det som underpunkt i min disposition, men ved ikkke helt hvad jeg der skal fortælle om:/
  • AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)

    Forumindlæg
    Hej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent...
  • Typespørgsmål til AT?

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typer spørgsmål bliver stillet til AT-eksamen? Eksempler?
  • krigen i 1864 (2.slesvigske)

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig, hvilke føler krigen i 1864 (2.slesvigske) fik?
  • Middellevetid og sundhed i Gegrafi C (Det Haster!!!!!!)

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe mig hurtigt med at forklare hvad Middellevetid og sundhed i Geofrafi er ?
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen og skal bl.a. snakke om lys hastighed, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sige? Det er på C-niveau og vil blive meget glad hvis nogen havde nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på :)
  • Korstogene

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan forklare mig korstogene?
  • Brought into my mind

    Forumindlæg
    Kan man godt sige: Something was brought into my mind?
  • Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres?
  • Aktantmodel

    Forumindlæg
    Kan man bruge aktantmodellen til at vise sociale forhold?
  • racisme i danmark?

    Forumindlæg
    racisme i danmark? nogen der kan fortælle mig lidt om det
  • Medicin kvote 2 - AU

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo...
  • Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år

    Forumindlæg
    Jeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som j...
  • definition

    Forumindlæg
    hej. hvad betyder definition
  • politik

    Forumindlæg
    hej alle jeg vil spørge om der er nogen der gider skrive nogle punkter op ift. hvad der er sket de sidste to måneder ift. politik og økonomi. ps. det er primært i Danmark. Mange hilsner Mie
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej alle de søde mennesker derude :) Er der nogle er jer, som har skrevet essayet "A sliver of heaven" Hvis i har, så vil I ikke være søde og ligge den her op på studieportalen til inspiration??? please :)
  • Syntaksanalyse - Hjælp lige 1 sætning pls

    Forumindlæg
    Læreren er streng og straffer elever som ikke er flittige. Jeg har sagt: Læreren (subjekt) er (verballed) streng (subjektsprædikat) og straffer (verballed) elever (akkusativobjekt) som ikke er flittige (akkusativprædikat).
  • Omformulering

    Forumindlæg
    Nu har jeg ikke fået så gode karakter i samfundsfag og vil virkeligt gerne gøre det godt i min kommende aflevering. Så håber i kan hjælpe! Jeg har brugt nogle citater fra et interwiew, og skal omformulere. Sådan har jeg gjort det: Citat;"underklassen idag er ikke fattig, fordi den mangle...
  • Engelsk rettelse

    Forumindlæg
    Hej alle lektiehjælpere. Jeg sidder med en engelsk opgave, som jeg er blevet færdig med. Jeg synes, at opgaven har været svær, og jeg har været lidt usikker med mine sætninger. Håber der er en, der er villig til at rette den. Vil blive rigtig gladfor det. På forhånd tak! :)
  • En der kan oversætte tre ord?

    Forumindlæg
    Jeg har et par ord som jeg ikke rigtig har fundet et konkret svar på. Det vil derfor være en rigtig stor hjælp hvis I ville hjælpe mig. -Stereotypes -Attribute -Segretation Det vil være endu bedre hvis jeg også kunne få en forklaring på de tre ord ;)