Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 18961 til 18980 af 33057
-
Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år
ForumindlægJeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som j... -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
HJÆLPPPPP desperat
ForumindlægDu er ude og spise med dine forældre på restaurant Mexicana. Egentlig ville du hellere på restaurant Italiano, men du er ok. På restaurant Mexicana bestiller i en menu, hvor i skal vælge mellem én af tre forretter, én af fem hovedretter og én af fire desserter. Spørgsmål 1: Hvor mange forskellig... -
Reducer udtrykket
ForumindlægUdtrykket hedder: (u-2v)^2/u^2-4v^2 Har prøvet på at reducer udtrykket, men har ikke kommet frem til en brugbar løsning. Nogen foreslag/tips til, hvordan jeg kan komme igang med dette udtryk, således jeg kan få det reduceret? -
Y og X HASTER PLS HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle tilfældige punkter, som viser en ret linje, et af spørgsmålene i opgaven er, "redegør for at Y afhænger lineært af X" Skal jeg bare tale om korrelationskoefficienten? Jeg kan ikke finde på andet :/ MVH -
hjælp!
ForumindlægGør rede for følgende udsagn er sandt (x+2)*(x-2)=x^2-4 -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
Kan noget godt "stige stabilt"?
ForumindlægHej, Kan man godt sige, at noget er steget stabilt? Tak på forhånd -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o... -
hjælpp emne??
ForumindlægHar valgt fagene mat og historie?? men er helt i tvivl om, hvilket emne jeg gerne vil arbejde med?? helst et emne med mange gode kilder og et emne med kød på, så jeg mindst kan skrive 15 sider :) Nogle forslag?? eller nogen som selv har skrevet om nogle gode emner og som gav dem god karaktere? -
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
Bestem f'(x) akut!!!
ForumindlægHej, er der en herinde som hurtigt kunne hjælpe mig med at løse min opgave.. har nemlig svært ved at løse opgaven selv :( Jeg skal i opgaven bestemme f'(x). Håber jeg hører fra jer hurtigst muligt! :) -
Renteregning
ForumindlægI min lærebog står følgende omkring renteregning: Det synes jeg ikke er så klart, faktisk forstår jeg det ikke. Er der nogen der kan give mig en ledetråd? -
Sandsynligheden for 6 rigtige og tillægstallet Lotto
ForumindlægHej derude Er der nogle som kan hjælpe mig med at regne hvad sandsynligheden er for at ha de 6 vindertal og tillægstallet Er det formlen for binomialfordeling jeg skal bruge eller hva? Håber meget der er nogle som kan hjælpe :) -
Differentialregning i anvendelse
ForumindlægHvornår anvendes differentialregning; i hvilke tilfælde vil man skulle bruge differentialregning, eller i det hele taget infinitesimalregning; hvornår bruger man det og hvordan finder man ud af, man skal differentiere eller intergrere, hvis ikke der står noget som, Løs f '(x) eller Intergrer ... -
Økonomi (HJÆLP!)
Forumindlægnordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9 ... -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg håber I gider at hjælpe da jeg er helt blank. Opgaven: I en model for en sø med konstant tilførsel af phosphor antages det, at koncentrationen y (målt i mg/m3) af phosphor i søen som funktion af tiden t (målt i år) tilfre... -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida
