Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18981 til 19000 af 40954
-
Hjææælp til Engelsk delprøve!!
ForumindlægHej alle jeg sidder med en eksame delprøve i Engelsk som skal afleveres iaften. Jeg sidder med 3 sætninger jeg har rettet fejlene men jeg kan ikke forklare hvorfor jeg har rettet dem som jeg har. Håber i kan hjælpe! Tak på forhånd. Sætning 1: In the Third World poverty can lead to horrib... -
Differentialligninger og differensligninger
ForumindlægHej SP Hvad er en differensligning? Jeg kab forestiller mig, at det har noget at gøre med differentialligninger. -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
Skrive i nutid i resume?
Forumindlæghej. Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling- og det går jo 2000 år tilbage i tid. mit spørgsmpl er så: hvordan kan jeg så skrive i nutid når halvdelen af "historien" jo har har foregået? eller skal jeg bare skrive i datid og i nutid ? (evt... -
Valuta / Kursen
ForumindlægHej! :) Jeg har fået et spørgsmål som er I Danmark koster lokomotiv 1375 kr. I Tyskland koster det 130,86 euro. Kursen på Euro er 745. Beregn om det er billigere at købe lokomotivet i Tyskland. Jeg vil gerne finde ud af hvordan man regner det ud så skriv gerne udregning TAK :) -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Farvesymbolik - Jesus
ForumindlægNogen der kan hjælp mig med et spørgsmål: hvorfor ser vi aldrig Jesus med rødt og sort tøj på? Det omhandler farvesymbolik. Jeg tænker, fordi rød og sort symboliserer noget "negativt", fx symboliserer farven sort: ondskab, jaulisi mm. og rød symboliserer vrede, fare mm. -
folkevise
ForumindlægHej Kan i hjælpe mig med at forklarer hvad det her betyder? " Der solen om morgen monne opstå, frem kom mange ridder at se derpå, -
hjælp i dag.
ForumindlægHej jeg er en pige som læser til finansøkonm. Jeg har en aflevering som skal rettes, da det er noget min lærer synes, jeg skal gøre, vil jeg spørger om der er en det vil hjælpe mig med at rette denne opgave. også kan vi aftale en beløning vedkommende kan få for det. på forhånd tak. ps. sto... -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de... -
Programmering
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne lære at programmere, med begyndelsen på BASIC. Er der nogle videoer og hjemmesider, der viser, hvordan jeg starter? -
HJÆLP - Engelsk grammatik
ForumindlægHej alle Jeg har 2 engelsk grammatik opgave som jeg har vedhæftede. i dokumentet stå der 1. opgave og 2 opgave som er forskelligt. (Jeg har også selve opgaven det som jeg har lavet (svaret) er lidt nederst) Jeg vil meget gerne have hjælp til, at der er nogen der kan rette den. Vil være dybt takn... -
Projektopgave - Downs Syndrom produkt + problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal lave en projektopgave om Downs. Jeg har ingen idé om, hvad mit produkt kunne være. Jeg har også en problemformulering, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg har fået at vide, at spørgsmålene er fine, men at jeg lige skal omformulere den. Problemformuleringen ... -
Oversættelse!!!
ForumindlægUndskyld ulejligheden, men jeg har virkelig brug for hjælp!!!!! Hvad hedder, "I 2008 var der 14,4 millioner"? Det er især, " ....var der....." der giver problemer. Min første indskydelse var "Im Jahre 2008 war es 14,4 Millionen" -
Tysk hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad det personlige stedord er ved denne sætning?: Bald hatte sie____vergessen. -
Alkaner
Forumindlægjeg er ved at skrive en fysik/kemi rapport omkring destillering af alkohol. jeg er igang med at skrive noget teori ,hvori at jeg skal skrive om alkaner. jeg ved bare ikke så meget om alkaner og har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive om, i en kort forklarings tekst. nogle der vil være s... -
Hjælp.
Forumindlæg5 hours had passed. I am watching the tv in the airplane. I was watching some funny Disney channel series. It was something I used to watch this back kome When it started to get boring then I slept. I was waked op by mom. She told me it was time to wake up. I looked outside of the window. I saw... -
Denmarks rolle i Krigen
ForumindlægJeg har svært ved at forstå, at Danmark både kæmpede for og imod protestanterne under 30-års krigen, mens ALLE andre lande, der var involvleret i krigen aldrig skiftede side. Altså de protestantiske magter mod den Katolske Liga. -
Overskrifter i en redegørelse?
ForumindlægHej, må man bruge overskrifter i en redegørelse? -
få en karakter hurtigt.
ForumindlægHej. Jeg har lavet en lille test der omhandler matematik. Der er omkring 20 spørgsmål, som tager omkring 10 minutters tid. Hvert spørgsmål er et emne for sig, som giver et antal point, ud fra sværhedesgraden. Når du afslutter testen, får du en samlet point score, hvor du kan aflæse din karakter ø...
