Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave - Downs Syndrom produkt + problemformulering

02. november 2014 af Johanbysted (Slettet)

Hej Studieportalen! 
Jeg skal lave en projektopgave om Downs. Jeg har ingen idé om, hvad mit produkt kunne være. Jeg har også en problemformulering, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg har fået at vide, at spørgsmålene er fine, men at jeg lige skal omformulere den.

Problemformuleringen lyder således:
Hvad er downs og hvordan får man det?

Skal man have abort, hvor mange får det, og bliver man mobbet som barn?

Hvilke muligheder / er der mulighed for at formindske mængen af downs syndrom ramte?

På forhånd tak!

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. marts 2016 af patrick7913 (Slettet)

Det er den prblem0formulering jeg har lavet til det projekt jeg er i gang med lige nu

Der blev i 2014 født ca. 2500 børn med Downs. I Danmark kan man vælge at få en abort, hvis scanninger viser at barnet har Downs. Jeg syntes det kan være problematisk, da det samtidig viser en holdning om at personer med Downs’ liv ikke er lige så meget hver som andres. Det kan skyldes en forandring i samfundet i forhold til tidligere. Er Downs personers liv ikke lige så meget hver som andres liv, og er deres livsindhold ikke lige så god? For at komme ned i denne problemstilling bliver jeg nød til at finde svar på følgende spørgsmål:

Er det okay at få en abort, hvis man kan se at fostret har Downs?

Hjælper kommunerne nok familier med et barnet med Downs syndrom?

Skal der gøres mere for at folk med Downs kan leve et normalt liv?

Har vi danskere intolerance over for Downs, eller er vi måske uvidende?

Kan/skal normale lære gøre noget af Downs-ramte?

Skriv et svar til: Projektopgave - Downs Syndrom produkt + problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.