Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19021 til 19040 af 70316
-
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
buddhisme
ForumindlægHej Har et hurtigt spørgsmål angående religionen buddhisme.. kom til at tænke på at munke tigger om penge/mad fra folk de kommer hen til, men hvem er det der får en god karma ud af denne handling... dem der giver eller dem der får? håber det lige giver mening! :-) -
Differentialligninger
ForumindlægI et af mine mundlige eksamensspørgsmål skal jeg gøre rede for hvad man forstår ved en differentialligning: Ved en differentialligning forstår vi: En ligning hvori der optræder: • En ukendt funktion • Nogle af den ukendte funktions afledede funktioner • Samt andre funktioner Ex... -
Medier og demokrati
ForumindlægJeg er igang med min SRP, og har emnet "medier og demokrati" Jeg ville høre om der var nogle som havde nogle forslag til hvad jeg kunne inddrage i opgaven. Min problemformulering lyder: Redegør for mediernes rolle i udviklingen af demokratiet Analyse af udvalgte politiske nyhedsindslag ... -
SRP-problemformulering - hjælp ønskes til at komme i gang!
ForumindlægHej! Som så mange andre, sidder jeg nu med mit studieretrningsprojekt og skal til at i gang med det. Men jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogle af jer, der har nogle gode ideer eller kan hjælpe mig med, hvad jeg helt sikkert skal huske, så skriv endelig! Problemformule... -
"Spread your legs, and smile"
ForumindlægNogen der har læst/skrevet (om) artiklen af Shashi Tharoor: "Spread your legs, and smile"? -
Abstract
ForumindlægHjææælp. Hvad skal sådan en indeholde? -
Indledning - hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen nu her på mandag, og jeg sidder pt. og arbejder på mit talepapir. Har skrevet en indledning, men er i tvivl om den er ok. Nogen der vil bruge 2 min på at læse den igennem? (Skal lige siges at den skal skrives i stikordsform på talepapiret, denne meget lange version skal på... -
At forvalte
ForumindlægHeej (: Er der nogen der kan fortælle mig havd forvalte betyder? 1000 tak på forhånd (: -
matematik eksponentiel vækstudvikling
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med opgaverne til mundtlig eksame: 1) Gør rede for den ekponentielle vækstudvikling 2) Gør rede for den eksponentielle udvikling -
Hvordan??
ForumindlægHey mennesker! Jeg skal til mundtlig danskeksamen her om nogle uger, mere eller mindre en månede, men det er min første mundtlige eksamen ever, og min lærer er mega lort til at hjælpe mig. Jeg aner ikke hvordan man laver en dispotion til dansk. Jeg har lavet nogle i fransk og engelsk, m... -
Mundtlig Afgangsprøve!! hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig imorgen, og jeg vil høre om det er okay at jeg bringer alt hvad jeg skal sige med ind? Trækker det ned? Og hvad er bedst? -Tak på forhånd. -
Synopsis til mundtlig samfundsfag A
ForumindlægHej, Er der nogen der ved eller kan forklare hvordan en synopsis til Samf A skal se ud og hvad den skal indeholde? -
Oplysningstiden
ForumindlægHvilke ligheder og forskelle er der på oplysningstiden og nutiden?? -
Dansk eksamensoplæg
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til dansk mundtlige eksamen på hhx og skal derfor skrive oplæg til de forskellige perioder vi har været igennem. Kan det virkelig passe at man overhovedet ikke kan finde nogen oplæg på hverken studieportalen eller studienet som inspirationsmateriale? Jeg kunne virkeli... -
Hjælp omkring IRA
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge noget om IRA her i næste uge, men synes det er lidt svært at finde rundt i. Ville høre om nogle der kender svaret eller nogle links med svar på disse spørgsmål. 1. The History of IRA 2. what did the Easter rising mean to the conflict ? 3. Which role did Micheal Colling p... -
Tips og råd til AT eksamen??
ForumindlægEr der noglde der ude kan kan komme med tips og råd ? -
Dansk Eksamen FSA - Komme igang.
ForumindlægHej, nogen der har et skud på hvor man skal starte i alt det her eksamensrod? Jeg har om det gode og det onde, med prøveoplægget Den lille pige med svovlstikkerne. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal strukturere fremlæggelsen, hvad skal jeg starte med osv. Nogen der kan give mig hul på bylde... -
Fremlæggelse til NV
ForumindlægHej, Jeg skal snart til NV-eksamen og vil gerne høre, hvad der er vigtigst at komme ind på i de første fem minutter af min fremlæggelse. Er der ellers nogle råd til, hvordan man bedst muligt kan præstere for at opnå et 12-tal? Tak, på forhånd -
synopsis
Forumindlæghej jeg skal lave en synopsis som skal omhandler selviscenesættelse opinionsgenre/informationsgenre jeg er helt blank har i nogle ideer til havd jeg kan komme ind på?
