Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 19021 til 19040 af 33718
-
Fontændring
ForumindlægHej Jeg har brug for at lave fonten om til Times New Roman str. 12. Hvordan er det liige, at man gør det? På forhånd tak. Mvh. -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
Skifte gymnasium!
ForumindlægNogle der har erfaringer med at skifte gymnasium? Og evt. inden 3.g.Jeg skal selv gå i 3.g på et nyt gymnasium efter sommerferien. Og jeg er liiidt nervøs for, hvordan det kommer til at gå. både socialt - men også med hensyn til pensum osv. -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
Sammenhængen mellem areal og stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for Sammenhængen mellem areal og stamfunktion. Så skal jeg vel bevise sætningen A'(x0) = f(x0) ikke ? og hvad kunne man ellers ? -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej.. For at bestå en mundtlig eksamen.. Skal man så bare fyrer den af giive den gas, komme ind på alt der indeholder emnet man har trukket. Man skal slet ikke være afslappende, man skal bare joke lidt fyrer den af sørge for at man kommer ind på emnet fra forskellige vinkler af.. Snakke konstan...
