Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19021 til 19040 af 33706
-
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
Matematisk sammenhæng
ForumindlægResultater: t (sek) tid: 60 120 180 240 300 m (g) massen: 0,12 0,30 0,35 0,41 0,58 Hvordan finder man den matematiske sammenhæng mellem massen (m) og tiden (t)? På forhånd tak! :-D -
Find fejl i denne sætning
ForumindlægEr i gang med min aflevering, hvor en af opgaverne er, at jeg skal finde fejlen i denne sætning og beskrive fejlen. Jeg har dog lidt problemer med denne sætning og håber i kan hjælpe mig på vej. Kan godt se fejlen, men ved ikke hvordan jeg skal beskrive den, Sætningen lyder: Already from the begi... -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
integral regning.
Forumindlæghvordan tager jeg integralen af følgende x*sin(2x) i intervallet -pi til pi? For så vidt jeg kan se er det en funktion ganget sammen med en sammensat funktion. Dette vil vel sige at man skal bruge en blandning af partiel integration og integration ved substitution, men kan ikke få det til at gå ... -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd. -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Hvordan reducerer jeg dette udtryk
Forumindlæg[1/(x^2-1)^{(1/2)}-((x^2-1)^{(1/2)}/x^2)] Hvordan reducerer jeg ovenstående udtryk? Jeg kan via WA se, at det kan reduceres til -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak. -
HASTER !!
ForumindlægHey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til -
HJÆLP! Hvordan skriver man en problemanalyse til HTX mat B skriftig eksamen ??
ForumindlægHej .. Jeg sidder her og skal til at sætte min rapport sammen , men ved ikke hvordan jeg skal skrive min problemanalyse til opgaven .. Hvad skal sådan en indeholde ? Så hvis I kunne give nogle ideer til hvad der skal stå i sådan en , så ville det være dejligt :) .. Det er til HTX eksamen B .. Sk... -
Rigtig?
ForumindlægEr dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109
