Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19041 til 19060 af 96602
  • 6 A-niveaus fag

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result...
  • essay eksperter? :)

    Forumindlæg
    Skal til at skrive et essay med udgangspunkt i emnet glæde! Har i nogle råd, tip, fif what so ever? Hvordan kan jeg score det gyldne 12-tal? :P
  • Opløselighed

    Forumindlæg
    Jeg har et probem med flg opgave. Jeg får at vide at LaF3 har opløselighedsproduktet=3,2*10^-19 M4. Derudfra skal jeg beregne koncentrationen af La3+ i en mættet opløsning. Hvordan gør jeg dette? (der tages ikke hensyn til F's basiske egenskaber.
  • Fysikrapport om syrer & baser.

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne...
  • Havvand, igen.

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak!
  • mol??.....hjælp

    Forumindlæg
    hvad er Mol?,., hvad menes der at ET mol spædbørn, ville deres samlede masse være ca. lige så stor som jordklodens????,., j forstår d ik,., ka i prøv med hjlp mig,. tak på forhånd.-.
  • afstem

    Forumindlæg
    afstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :)
  • regler og definitioner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen
  • Luftarter

    Forumindlæg
    Jeg skal gætte fire luftarter, jeg ved at de fire luftarter er nitrogen, hydrogen, oxygen og carbondioxid. I diagrammet står der du sætter en glødende træpind ned i luftarten og træpinden bryder i brand: Hvilken luftart? Du sætter en glødende træpind ned i luftarten og luftarten brænder med...
  • 5. juli!

    Forumindlæg
    Den 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre?
  • er videnskab en religion

    Forumindlæg
    hej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion?
  • Et stof med specifikke krav...

    Forumindlæg
    YO! Som det lyder i overskriften, leder jeg efter et stof der har følgende specifikke krav: Det skal være flydende ved stue temperatur, det skal have et lavt frysepunkt (lavere end en alm. fryser ca. -28 C), og det skal være et stof der her en forholdsvis høj molarmasse. Jeg skal bruge stoffet ti...
  • Syre/base, i hjemmet :S!?

    Forumindlæg
    Hej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    e. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt?
  • Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?

    Forumindlæg
    hej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering?
  • Gymnasie forberedelser

    Forumindlæg
    Hej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er...
  • Kemiingeniør

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide præcis hvad en kemiingeniør laver og hvilke muligeheder for jobs man har?
  • Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?

    Forumindlæg
    Jeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :)
  • DOPING

    Forumindlæg
    hej, er der nogle her som har skrevet en 9. klasses projektopgave om DOPING, kunne godt bruge nogle ideer ;D
  • intermolekylære kræfter & kogepunkt

    Forumindlæg
    Hvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak.