Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19061 til 19080 af 114307
-
hjælp..
Forumindlægeksponentitiel funktion.f(3)=4f(6)=32skal bestemme forskriften.har fundet a=2men hvordan finder jeg b?? -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at løse opgaven? på fårhånd tak. om en linieær funktion f med regneforskrift f(x)=ax + b gælder, at f(-1)=8 og f (7)= 12 bestem tallene a og b. -bestem f (5) og f(10) -bestem x, så f(x)=15 jeg ved formlene for a og b. altså når jeg skal finde a så skal jeg bru... -
reducere
ForumindlægHej, Hvordan vil i reducere dette udtryk mindst som muligt (2d^2-4bd+2b^2)/(d^2 - b^2) Nogen der kan hjælpe? -
vektorer
Forumindlæghvordan kan jeg regne b ud? -
Variabelsammenhæng
Forumindlægskal op til eksamen på fredag i mundtlig matematik og er i gang med dispositionerne men et spørgsmål er jeg lidt lost i. Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel – og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. det første... -
Futurisme
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om futurisme i dansk og historie i AT. I dansk delen har jeg valgt at analysere to digte af Emil Bønnelycke, da han var futurist. Men jeg er i tvivl om historie delen, om hvad jeg skal der. Hvilken tid skal jeg inddrage. Futurismen starter i Italien i begyndelsen af 1... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
Integration via substition.
ForumindlægHey peps. Jeg skal snart til Mat A eksamen, og er lidt i tvivl om hvordan man udleder (integration via substition). Har set nogle eksempler på nettet og i Mat bogen, men fatter det stadig ikke. Findes der en venlig sjæl der vil udlede formlen slavisk ?? ( Gerne trin for trin med forklaring ... -
problemformulering
Forumindlæghejsa! jeg sidder med en problemformulering som jeg skal svarer på til eksamen, men jeg ved ikke helt sikker på hvad der helt præcis menes, den lyder således: redegør for psykoanalysens forståelse af psyke og personlighed, og diskuter dette i relation til en selvvalgt teori fra pensum. betyder ... -
Cosinus og sinus relationerne?
ForumindlægHej Jeg læser matematik på universitetet og tager et kursus i at undervise i matematik på gymnasiet. Til eksamen skal jeg blandt andet lavet et undervisningsforløb til en gymnasieklasse. Jeg vil høre jer som går på gymnasiet om I har haft om cosinus og sinus relationerne? og hvilket niveau matema... -
Hjælp til beregning af fysik opgaver - A niveau Stx sæt 03.06.13
ForumindlægHej har problemer med en opgave i mit eksamenssæt.. opgaven er opgave 5 i eksamenssættet som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%202stx131_FYS... -
Sandsynlighed og statistik regning
ForumindlægHej alle sammen, sidder her og skal snart til matematik mundtlig eksame. Og håber nogle kan forklare hvordan man regner sandsynlighed ud og statistik. Bare nogle eksempler Ville være alletiders! Mvh kasper -
Svar til Fysik A 4. juni 2018
ForumindlægHej allesammen, Jeg var til Fysik A skriftlig eksamen (STX) i dag, og jeg tænkte, om der var andre herinde, der ligeledes var det og som har lyst til at sammenligne svar? -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er blevet i tvivl imens jeg sidder og læser til eksamen.. Hvad når man skal sige hvor Fe ligger i det periodiske system. Siger man så hovedgruppe 2 i undergruppen 8. Eller er det kun undergruppe 8??? + Perioden 4 fx som Jern jo også ligger i.. Hvad meners der med det?? Og er det vigtigt?? -
ekstemporal tekster
Forumindlæghej..Jeg skal snart op i fransk.. problemet er bare, at jeg synes ekstemporal reksterne er ret svære.. hvordan kan jeg øve mig til dem? selve eksamen er jeg ikk bange for.. men... håber der er nogen, der kan hjælpe.. -
Musik terminsprøve
ForumindlægHello.Skal op til skr. terminsprøve onsdag, så ville lige høre om hvad folk der har musik A-niveau herinde bruger, hvis der altså er nogen der bruger computer, af hjælpemidlier, altså hvilke programmer er gode at have til musik eksamen, og hvilke er ikke så gode?//Mads -
Ekstemporaltekst
ForumindlægHejJeg skal op i tysk eksamen (2.g fortsætter), og jeg ville øve mig på at oversætte nogle ekstemporaltekster. Men hvor kan jeg finde nogen som allerede er blevet oversat? Håber I kan hjælpe mig.Tak på forhånd,Mr_Mo -
Mundtlig Psykologi
ForumindlægJeg skal op til mundtlig psykologi, og tænkte på hvordan eksamen egentlig foregår? Min lærer har aldrig rigtig gennemgået det ordenligt.. Vi har ikke gennemgået nogle cases siden starten af året.. Mvh -
nogen der kan hjælpe med design?
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette.
