Matematik

vektorer

31. marts 2020 af math082r - Niveau: B-niveau

hvordan kan jeg regne b ud?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2020 af Festino

Benyt formlen \vec{a}\cdot\vec{b}=|\vec{a}|\cdot|\vec{b}|\cdot\cos\left(\angle(\vec{a},\vec{b})\right)


Svar #2
31. marts 2020 af math082r

#1

Benyt formlen \vec{a}\cdot\vec{b}=|\vec{a}|\cdot|\vec{b}|\cdot\cos\left(\angle(\vec{a},\vec{b})\right)

hvis jeg bytter gange tegnet ud for at minus bliver det så til a-b?


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. marts 2020 af kirstineoe

Isoler i Maple. (Hvis dette er tilladt i din opgave)


Svar #4
31. marts 2020 af math082r

#3

Isoler i Maple. (Hvis dette er tilladt i din opgave)

det skal sikkert nok være tilladt, men hvad er det?. og hvis du ved hvordan man gør det i nspire så kunne det være dejligt


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. marts 2020 af kirstineoe

Jeg har desværre aldrig brugt nspire, men prøv at google det. Der er altid massere af videoer på youtube som forklarer hvordan man bruger nspire:)


Svar #6
31. marts 2020 af math082r

#5

Jeg har desværre aldrig brugt nspire, men prøv at google det. Der er altid massere af videoer på youtube som forklarer hvordan man bruger nspire:)

ok, tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #7
31. marts 2020 af Festino

#2 Nej. For at løse c) skal du benytte, at

|\vec{a}-\vec{b}|^2=(\vec{a}-\vec{b})\cdot(\vec{a}-\vec{b})=|\vec{a}|^2-2\vec{a}\cdot\vec{b}+|\vec{b}|^2.


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. marts 2020 af AMelev

                                             

#2 c) NEJ! Se FS side 11 (54)
|\vec{a}-\vec{b}|^2=(\vec{a}-\vec{b})^2=\vec{a}^2+\vec{b}^2-2\cdot \vec{a}\cdot\vec{b} =\left |\vec{a} \right |^2+\left |\vec{b} \right |^2-2\cdot \vec{a}\cdot\vec{b}
Du kender alt på højresiden fra oplysninger og foregående spørgsmål og kan så beregne |\vec{a}-\vec{b}|=\sqrt{\left |\vec{a} \right |^2+\left |\vec{b} \right |^2-2\cdot \vec{a}\cdot\vec{b}}


Skriv et svar til: vektorer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.