Søgning på: matematik b. Resultater: 19081 til 19100 af 105299
  • Hjælp skal op tirsdag

    Forumindlæg
    Har matematikb-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k...
  • Voyage 200 lommeregner sælges

    Forumindlæg
    Jeg har en Voyage 200 lommeregner til salg. Den kan det samme som TI89 og MERE til!! Lommeregneren er et KRAV til Matematik B og mange erhvervsøkonomiske uddannelser. Se annoncen og billeder her: http://www.dba.dk/texas-voyage-200-bedre-end/id-66637727/
  • Linære funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B og har fået et spørgsmål der luyder sådan: Gør rede ligningen for tangenten til en differentiabel funktion. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre her og hvilken eks jeg kan komme med??? :(
  • sekant og tangents betydning

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig eksameni matematik b niveau på hf..... en af de opgaver vi kan risikere at komme op i er: gennemgang af begreberne sekant,differenskvotient og differentialkvotient. Hvordan beskriver man sekant og betydning? hvad betyder differenskvotient og dens betydning i differentialregn...
  • kreer mønster i halvbue

    Forumindlæg
    hej, jeg er igan med et eksamens projekt på matematik B i en opgave bliver man bedt om at dekorere gavlen i en hal. gavlen danner en halv cirkel. hvad kan man lige proppe ind i? en kurve af en art eller nogen ideer?
  • de 4 muligheder når f'(x)=0

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til matematik B mundtlig eksamen på mandag. Jeg kan ikke tegn de sidste to muligheder, når F'(X)=0 de to tegninger, hvor der er vandretvendetangent i voksende og aftagende. Det vil være stor hjælp hvis nogen gider at hjælpe mig med det.
  • omregning af f ' (x)

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg sidder med en opgave i matematik B (HTX).. ∫10 1 + f ' (x)^2 * dx Hvad er det lige vi skal gøre med f ' (x) for at regne dette ud?
  • GSK - inddrages karakter i gennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg er denne sommer blevet tilmeldt et suppleringskursus i Matematik B, da den uddannelse jeg ønsker kræver det. Vil den karakter jeg opnår blive ført sammen med mit nuværende gennemsnit, og dermed evtuelt trække det ned, eller kræves det blot, at man består?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c.
  • Hjælp :)

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som har lavet HF eksamens sættet Matematik b fra maj 2009? Hvis det er er der så mulighed for at få lidt hjælp hurtigst muligt :) jeg skal kun lave opgave:1,2,3,5,6,7,8,9 i TI jeg vedhæfter opgaveformuleringen på forhånd tak :)
  • Er der ingen der kan hjælpe mig? :)

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som har lavet HF eksamens sættet Matematik b fra maj 2009? Hvis det er er der så mulighed for at få lidt hjælp hurtigst muligt :) jeg skal kun lave opgave:1,2,3,5,6,7,8,9 i TI jeg vedhæfter opgaveformuleringen på forhånd tak :)
  • Eksponentiel vækst A

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vide, hvad der generelt forventes til den mundtlige eksamenen i Matematik A omkring eksponentiel vækst (vigtigst) og de to andre vækstformer. Meget af stoffet ses også i B-pensum, men jeg har ikke arbejdet med det alvorligt på A-niveau.
  • HJÆLP SRP SPØRGSMÅL :(

    Forumindlæg
    HEej ppl, jeg sidder fast med det sidste spørgsmål i min srp og kan ikke finde noget om det desværre . her er det : perskpektiver arabernes metoder til ligningsløsning i lyset af senere tiders matematikber virkelig der er nogen der kan hjælpe .. på forhånd tak :b
  • Læse binomialfordeling noter igennem (mundt. eksamen)

    Forumindlæg
    Er der en der gider at læse mine noter til binomialfordeling igennem? Den er lidt mere en 1 side og det er til den muntlige B-matematik eksamen.. Det er for at tjekke om jeg har glemt noget vigtigt, eller lavet noget forkert.
  • Løsning af ligninger

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP!
  • Uddannelser med Lav gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A)
  • Vektorrum eller ej

    Forumindlæg
    Hej Studieportalens matematikere Jeg skal finde de korrekte svar til denne opgave. Jeg tænker selv: (a): Nej (b): Nej (c): Ja (d): Ja (e): Nej (f): Ja (g): Ja (h): Nej (i): Nej (j): Ja Jeg er dog i tvivl om rigtigheden af nogle stykker af dem.
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej med jer!! Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige fremlæggelse i matematik B, men er pludselig blevet i tvivl om følgende.. Jeg ved ikke helt, hvordan man skal "koble" differentialkvotient sammen med optimering :s ?? Håber i gider at hjælpe
  • Eksakt løsning

    Forumindlæg
    Hej sidder og læser op til mundtligt matematik, og skal i et spørgsmål redegøre for eksakt løsning af den lineære 1. ordens differentialligning y'+a(x)*y=b(x) Hvad vil det helt præcis sige at løsningen er eksakt? Mvh Nick