Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19101 til 19120 af 31547
-
USA - Rusland: "Begivenheder"
Forumindlæghej hjælpsomme folk ! :) er også en af de heldige der skal igang med srp og har valgt at ligge hovedvægten på USA og Rusland i forbindelse med USA´s missilskjold. For ligesom at redegøre for Ruslands bekymringer eller hvordan man skal sige skal jeg hive fat i de tidligere konflikter mellem USA og... -
It's --> its
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en aflevering i engelsk hvor man skal finde og rette fejl. Rettelserne skal bestå af de tre taksonomiske niveauer (redegør, analyser og vurder). Jeg har fundet en fejl hvor man skal rette "it's" til "its". Herefter har jeg forklaret, hvorfor dette ... -
Problemformulering
ForumindlægHej ! Er det en der gider tjekke denne problemformuling , og se om den også går som en problemstilling, eller hvad? Hvilke faktorer spillede ind i hvert af de involverede landes beslutningsprocesser? (prob. formul.) Jeg vil kort kronologisk redegøre for Cubakrisen, og Cubas vej ind i krisen. D... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej, Jeg bøvler med dispotitionen af fremlæggelsen. Jeg kan umuligt nå at uddybe alt hvad der står i synopsen, så spørgsmålet er om jeg kun skal fremhæve centrale dele i undersøgelsen? Mit bud på en dispotition: Hvad vil jeg gerne? 1) Problemformulering 2) Konklusion 3) Præsentati... -
Hjælp søges: Reaktionstyper, fremstilling af citalopram.
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp fra nogle kemieksperter, jeg skal til AT-eksamen på fredag, og det kunne være godt at få styr på kemidelen ordentligt, jeg har et billede af fremstillingen af citalopram som jeg skal redegøre for, og det ville være rart at få styr på reaktionstyperne (evt mekani... -
En perspektivering til den minoiske kultur?
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en større historieopgave omkring den minoiske kultur på Kreta. Jeg har lavet en redegørelse af forløbet fra årene 2000-1400 f.Kr., og derefter en diskussion af hvorfor den minoiske kultur brød sammen. Jeg kunne godt tænke mig at lave en perspektivering, men jeg kan... -
Kinins opbygning
ForumindlægJeg skal redegøre for kinins opbygning. Den har molekylformlen C20H24N2O2. Jeg har vedhæftet et billede af strukturfomlen. Derfor skal jeg finde karakteristiske grupper, hydrofile/hydrofobe grupper, chirale centre, og muligvis noget med isomeri. Indtil videre har jeg fundet en ether, hydroxygrupp... -
synopsis vedrørende medierne.
ForumindlægHej alle :). jeg skal lave en synopsis vedrørende medierne, og den ser nu sålede sådan ud: Problemstilling: Hvor stor er mediernes magt? Spørgsmål 1: Hvordan påvirker mediernes magt folket? Spørgsmål 2: Hvordan får politikerne indflydelse igennem medierne? Spørgsmål 3: Hvordan påvirker udvikli... -
regneregler for diffrential
Forumindlæghej jeg skal redegøre for generelle regneregler for differentialkvotienter. hvad mener de med spørgsmålet?? er de her regler???? # (f+g)'=f'+g' # (k·f)'=k·f' # (f·g)'=f'g+fg' # (f/g)'=f'g-fg'/g2 # [f(g(x))]'=f'(g(x))·... -
Hjælp til udformning af spørgsmål
ForumindlægHey people:) Skal skrive AT-synopsis som var det til AT-eksamen. Har problemer med at finde på et analyserende spørgsmål:) eller i hvert fald et der for det hele til at hænge sammen:) Fag: Samfundsfag A og HistorieA Mit underemne Irakkrigen Problemformulering Kan USA's krig mod Irak siges at ... -
Lobbyisme, mangler teorier
ForumindlægHej, jeg skriver SRO om lobbyisme i USA og hvordan det påvirker klimapolitikken. Jeg skal redegøre for diverse politiske teorier, men problemet er, at jeg ikke kan finde nogle, som omhandler lobbyisme. Jeg overvejer at bruge Kaare Strøms typologi/teori, i forhold til at partierne lader si... -
Hej alle
ForumindlægHej alle jeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan svare på, nogen der kan hjælpe?? Forløb: Sociologi: Selviscenesættelse Spørgsmål: Redegør for udvalgte teorier hhv. begreber fra det senmoderne samfund, der kan anvendes til at forklare den tilstand hos mange unge, der beskrives i avisartiklen ”Ny uds... -
Heeelp needed ! Math
Forumindlægheej. jeg har brug for lidt hjælp ... eller bare nogle forslag. Jeg skal svare på følgende spørgsmål ? I må gerne bare svare på ét af spørgsmålene ... al form for hjælp er good ! :) 1) Beskriv hvad du synes er de 5 mest karakteristiske træk ved eksponentialfunktioner. 2) Beskriv hvad du synes er... -
bevis(er) for lokale ekstrama?
ForumindlægJeg skal til mundtligt eksamen, og spørgsmålet er: -Redegør for begrebet differentialkvotient samt for tretrinsreglen, -Fortæl bl.a. om bestemmelse af lokale maxima og minima (dvs. lokale ekstrema) vha.differentialregning. jeg har den første del, tager ca 5 min. Jeg ved hvad lokale ekstrama er ... -
Differentialligninger af 1. orden
ForumindlægJeg er meget i tvivl om de lineære differentialligninger. Jeg har arbejdet med 4 forskellige: 1. y`=ky 2. y`+ay=b 3. y´+ay=h(x) 4. y´+g(x)*y=h(x) Er de alle lineære differentialligninger eller er det kun nr. 4? I et eksamensspørgsmål, skal jeg nemlig redegøre for lineære differentialligninger a... -
Kronik om udfordringer i ungdomsuddannelserne
ForumindlægJeg skal skrive en kronik om udfordringer i ungdomsuddannelserne, men for at være helt ærlig kan jeg ikke se nok udfordringer til at skrive en hel kronik omkring dem, så jeg håbede på at der var nogle, der ville hjælpe mig med en kort brainstorm på emnet. På forhånd, mange tak. Jeg citerer li... -
Forskellen mellem det senmoderne og traditionelle baggrund?
ForumindlægHej folken :) Jeg skal redegør på baggrund af sociologiske teorier for forskellene mellem det traditionelle og senmoderne baggrund. Nogle der kan komme på nogle sociologiske teorier? Evt. nogle hjemmesider jeg kan finde det på? For jeg har nemlig søgt, dog synes jeg ikke jeg fandt noget rigtig go... -
Matematik geni søges !
Forumindlægheej. jeg har brug for lidt hjælp ... eller bare nogle forslag. Jeg skal svare på følgende spørgsmål ? I må gerne bare svare på ét af spørgsmålene ... al form for hjælp er good ! :) 1) Beskriv hvad du synes er de 5 mest karakteristiske træk ved eksponentialfunktioner. 2) Beskriv hvad du synes er ... -
Samf/filo-menneskerettigheder - Locke
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge lidt hjælp vedrørende min opgave. 1. En redegørelse for centrale tanker i FN’s menneskerettighedserklæring fra 1948 2. En analyse af hvilken rolle Lockes filosofiske tanker spiller i menneskerettighedserklæringen 3. En diskussion af problemerne med at implementere m... -
Dansk historie-opgave om den danske enevælde. JEG HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg går i 1.g og skal skrive danskhistorie-opgave. Jeg har valgt at skrive i dansk-historie, og i min opgave vil jeg belyse den danske enevælden. Jeg fokuserer på enevældes etablering og kongeloven. Jeg vil redegøre for kongens magt, enevældens oprindelse (hvordan og hvorfor)...
