Søgning på: matematik A eksamen. Resultater: 19101 til 19120 af 178712
-
MÅ PC MEDBRINGES TIL EKSAMEN?
ForumindlægHej folkens ville lige høre om, man måtte tage sin pc med til dansk studentereksamen? Hvis man evt har noter osv på sin pc? -
rettelse af opgave til eksamen
ForumindlægHejsa Er der en der vil have mulgihed for at rette min eksamenopgave igennem, se om der skal inddrages noget mere eller om der er noget der skal fjernes? Den skal fremlægges på mandag og er mega bange for at den er forkert eller noget. Vil rigtig gerne blive læge så det kræver en stabil karakt... -
Engelsk Eksamen-help plz.
ForumindlægHey Folkens, jeg skriver til alle dem som gider hjælpe mig til min engelsk disposition. Jeg har emnet om Rettigheder (Rights) og mit underemne er Frihed (Freedom) Det som jeg godt vil have hjælp til er: om der er nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan have som mine problemstillinger. mange 10... -
Eksamens opgave med hjælpemidler
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med denne opgave(vedhæftet på word). Opgaven er til at forstå, men da jeg skulle i gang med at tegne grafen ind vha. wordmat cas GNU PLOT program, synes jeg, at der er noget, som ikke helt stemmer. Enten er det mig, som har gjort noget forkert, wordmat eller også ha... -
Matematik-meget lille opg.
ForumindlægEN funktion f er bestemt ved:f(x)= 3 + 2/x-1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i P (2,f(2))Man skal finde f´, giver det: X-1-2*1/(x-1)^2??Svar meget hurtigt.Mange knus Frida -
forkortelse af Brøk-----Matematik
Forumindlæghvordan forkorter jeg følgende brøkx^2 - xy/y^2-xy -
Matematik opgave om optimering
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at løse den her opgave Den er vedhæftet som et billede, da det er nemmere. -
Toppunkt(Mundtligt matematik)
ForumindlægHej folkens. Hvis man skal gør rede for toppunktet for en andengradspolynomiet med ord, hva skal man sige? -
Vigigt´!!! Matematik bevis differentialkvotienten
Forumindlæghej, jeg skal fremlægge et bevis imorgen og kunne virkelig godt bruge noget hjælp, beviset lyder sådan: Fuvktionen med forskrift f(x) = K, hvor k er konstant, er differentiabel i ethvert x0. Differentialtkvotienten er f``(x0) = 0 Bevis: Som bevis kan vi bruge hele R. Differenskvotie... -
Matematik: Oversættelse af ord fra engelsk
ForumindlægHejsa.Hvad hedder "quadric surface" på dansk? -
uforståeligt resultat! i matematik
Forumindlægdet drejer sig om følgende opgavey= 975*e^-0,00215xfind værdien af x når y=100jeg isolerer og får følgende(ln(500)/ln(975)) / -0,00215 = x =-420dette giver et minus resultat og dette bør ikke være muligt da enheden på x er meter! -
Hjælp til 7.klasses matematik opgave.
ForumindlægHej nogle der gider og forklare/vise hvordan man laver følgende opgave? Ole drikker et glas juice. I første slurk drikker han 1/6 del af indholdet. I anden slurk drikker han 1/4 del af resten. Hvor stor en del er tilbage i glasset? På forhånd TAK! :D -
lille matematik hjælp!! 1.g Niveau
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan resultatet skal blive: V=5,6*h^3 Her er spørgsmålet: Opskriv en formel for rumfanget af en lukket kasse, hvis længde er 1,4 gange større end bredden, og hvor højden er halvdelen af bredden. -
Matematik opgave.. Samlede overflade?
ForumindlægNogen der kan hjælpe`? en kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. b)angiv arealet af kassen samlede overflade som en funktion af sidelængden i den kvadratiske bund. Har fakisk ingen ideer om hvordan jeg løser denne opgave ? -
Fra Esbjerg til København (matematik)
ForumindlægDer er 264 km fra Esbjerg til København. Det koster 215 kr. at køre over storebæltsbroen. En liter benzin koster 9,95 kr Øvrige omkostninger til bilens drift er 2,00 kr. pr. kilometer. Bilen kører i gennemsnit 15 kilometer på en liter benzin. -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHej dette er et af spørgsmålene som har fået til årsprøven.. Er virkelig på bar bund og håber på jeres hjælp og informationer... Please hjælp mig på forhånd tak... spørgsmålet er oploadet -
AT - Samfundsfag og Matematik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder mit i en AT-uge, og er lidt sløv. Dette er min problemformulering: Jeg har taget udgangspunkt i Svendborg Kommune, fordi jeg synes det er spændende, at de ser det nødvendigt at lukke skoler, pga. de er i pengemangel. Problemformulering: Hvordan har udviklingen i de sids... -
Matematik - kilometer og liter?
ForumindlægOkay, så her er mit problem: hvordan får man tallene 1,5,10,30,50 og 56 gjort til kilometer? Altså jeg siger jeg har 1 liter benzin, hvor mange kilometer kan jeg så køre? Og hvad hvis jeg har 5 liter? 10 liter? Osv.. Jeg er gået i stå... -
matematik august 2009
ForumindlægHej!!Er der nogen som har lavet opgave 13 i opgave sættet august 2009??På forhånd tak! :D -
matematik areal integral
ForumindlægSe fil. På forhånd tak.
