Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19121 til 19140 af 28984
-
engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig engelsk. Er der nogen som kan fortælle hvilke tekster I har været oppe i? På forhånd tak. -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
Hvordan er samfundsfag..?
ForumindlægJeg skal til at vælge valgfag og er en lille smule i tvivl..! Samfundsfag siger mig helt klart det meste, men er det virkelig så sjovt/spændende/interessant, som lærerne gør det til..? Er der ikke mange lektier? Er det svært? Hvad er fordelene ved at vælge samfundsfag..? Det skal lige siges at de... -
HJÆLP TIL VALG AF EMNE (AT10)
ForumindlægHej .. Vi har fået offentliggjort hovedemnet for AT-eksamen (AT10), som er Rejser (opdagelser, forandringer og ny viden), altså SKAL det være en fysisk rejse, .. Jeg har en samfundsvidenskabelig studieretning og foretrækker mest til dette område samt de humanistiske fag. Jeg vil enten skrive... -
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
AT eksamen
ForumindlægHej, Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? Håber der er en derude, som kan forklare mig det! -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u... -
Viden om CUBA belønnes
ForumindlægJeg er i gang med en opgave om Cuba (på universitetsniveau) og er stødt på problemer.Sidder du inde med indgående viden om landet, dets økonomi og udviklingsproblematikker, så skriv til mig. Jeg vil belønne den rette hjælp.Mvh.Marie. -
Dominant og recessiv
ForumindlægSkelnes der mellem typer dominant og recessiv. For eksempel i forhold til rhesus-systemet, så er der ikke tale om at D nedarves dominant over for d. Hvis nu min mor har genotype Dd, hvad bestemmer så hvilke et af generne jeg arver? Er det ved overkrydsning under meiosen - kønscelledannelse? -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
dansk og historie? haster
Forumindlæghej alle sammen d´sidder fast under en spørgesmål hvordan kan historie og dansk kobles sammen og hvad skiller disse to fag ad -
Haster! - Iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej, jeg har en problem, kan ikk finde iodtallet for det undersøgte fedtstof. Der står at man skal anvende det fundne forbrug af Br2 til at beregne iodtallet. Forbruget af Br2 i dette tilfælde er 2,53mmol, skal man så bare divider det med fedtstoffets molaremasse som er 914,8 g/mol. Det bliver 2,... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med min AT-syn, og derfor vil jeg høre jeres mening. Jeg skriver om pest i bio og his. Men har lidt problemer med at komme i gang med problemformuleringen, eftersom overemnet er, "rejser, udvikling, ny viden" Hvad kan man undersøge?... Det, jeg har tænkt på... -
molin modellen
Forumindlægnogen som ka forklare mig molin-modellen?er ret lost!!!! -
Notater til Dansk (folkeskole niveau) søges...
ForumindlægHej...erhm.. Er der nogen der vil give mig deres notater til Dansk? PlEASE! Alt kan bruges!Mail: [email protected] -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave:Man kaster en hvid og en sort terning og skal bestte sandsynligheden for følgende hændelser:A: Den hvide terning viser mere end den sorte?B: Begge terninger viser mindst 5 øjne (er sandsynlighen for dette ikke 2/36 ?)C: Mindst en af terningerne viser 5 øjneDen... -
Hjælp til endelig problemformulering (Mediefag og Fysik)
Forumindlægdette er så endnu en tråd der søger hjælp til AT eksamen. Jeg er rimelig sikker på hvordan min opgave skal udformes, jeg har bare problemer med at finde den eksakte sætning, der kan bruges som problemformulering. Mit emne er: Tidsrejser Mediefag vil jeg gerne bruge til, igennem en film, finde ud ... -
Iod - Haster
ForumindlægHej jeg skal skrive en kemirapport over Iod i køkkensalt, og jeg er kommet til databehandlingen, men jeg er kommet lidt i tvivl. Ved 1. punkt under udførelsen har jeg gjort følgende: 20 g bordsalt og 25 mL ethanol overføres til den koniske kolbe. Sæt prop i, og omryst kraftigt. Lad kolben st...
