Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19121 til 19140 af 152921
  • Afgangsprøve

    Forumindlæg
    Hej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for...
  • Hjælp søges!!!

    Forumindlæg
    Hej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra...
  • Optagelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind?
  • Medicin - Bøger - Første semester - københavn

    Forumindlæg
    Hvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :)
  • VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!

    Forumindlæg
    Har brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!!
  • Navngiv stoffet

    Forumindlæg
    Håber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-)
  • "simpel" opgave?

    Forumindlæg
    opgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :)
  • pH

    Forumindlæg
    Hey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n
  • Forelæsninger

    Forumindlæg
    JEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder?
  • kovalent = enketlbinding?

    Forumindlæg
    Hejsa,\njeg er lidt forvirret.\nEr kovalent binding = enkeltbinding, dobbeltbinding og tripelbindingm, eller er det bare = enkeltbinding, hvis i forstår...
  • Forskellige spørgsmål

    Forumindlæg
    * Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf...
  • Matematik på universitet(DTU,KU)

    Forumindlæg
    Jeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors...
  • Struktur af paracetamol

    Forumindlæg
    Vedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af?
  • C med fire R

    Forumindlæg
    Et primært C-atom har tre H'er og et R bundet til, sig et sekundært har to H'er og to R'er, et tertiært har et H og tre R'er...Men hvad hvis C'et er forbundet til fire R'er, der ikke er H?
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår.
  • et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ??
  • Hjælp, det haster!

    Forumindlæg
    Trækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition?
  • Hvad kom du op i?

    Forumindlæg
    Hvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i?
  • fuldstændig oxidation

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige at kobber oxideres fuldstændigt af saltpetersyre?Og hvordan vil i skrive det op?Mit eget bud:Cu+NO3(-)-> Cu+3 + NO ?Kan godt afstemme men har ikke lyst til at gå i gang med det før at jeg har den rigtige reaktion
  • Vand ved kogning

    Forumindlæg
    Hej.. En anden og jeg har diskuteret om hvad der sker med vand(H2O)ved kogning. Det simple spørgsmål går på:Sker kun første reaktion ved kogning?1. H2O (l) --> H2O(g)Eller sker reaktion to også delvist ved kogning?2. 2 H2O (l) ---> 2 H2 + O2