Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19121 til 19140 af 152921
-
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Navngiv stoffet
ForumindlægHåber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-) -
"simpel" opgave?
Forumindlægopgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :) -
pH
ForumindlægHey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
kovalent = enketlbinding?
ForumindlægHejsa,\njeg er lidt forvirret.\nEr kovalent binding = enkeltbinding, dobbeltbinding og tripelbindingm, eller er det bare = enkeltbinding, hvis i forstår... -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
C med fire R
ForumindlægEt primært C-atom har tre H'er og et R bundet til, sig et sekundært har to H'er og to R'er, et tertiært har et H og tre R'er...Men hvad hvis C'et er forbundet til fire R'er, der ikke er H? -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
et spørgsmål
ForumindlægHvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ?? -
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition? -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
fuldstændig oxidation
ForumindlægHvad vil det sige at kobber oxideres fuldstændigt af saltpetersyre?Og hvordan vil i skrive det op?Mit eget bud:Cu+NO3(-)-> Cu+3 + NO ?Kan godt afstemme men har ikke lyst til at gå i gang med det før at jeg har den rigtige reaktion -
Vand ved kogning
ForumindlægHej.. En anden og jeg har diskuteret om hvad der sker med vand(H2O)ved kogning. Det simple spørgsmål går på:Sker kun første reaktion ved kogning?1. H2O (l) --> H2O(g)Eller sker reaktion to også delvist ved kogning?2. 2 H2O (l) ---> 2 H2 + O2
