Søgning på: dansk stil. Resultater: 19141 til 19160 af 62795
-
Sætninger
ForumindlægGodaften. Jeg har disse sætniger, som skal omskrives til sætninger med flydende og elegant sprog: 1) Anders Ladekarl, der er generalsekretær for Dansk Røde Kors, mener, at regeringen straks bør lægge alt frem i sagen. Det kan skade landet, som i forvejen har fået et dårligt ry, efter at Muhammed... -
N.A. - Numerical Aperture
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til engelsk eksamen i morgen tidlig og er ved at få de sidste ting på plads som jeg skal fremlægge. Jeg har valgt at fortælle om format-krigen mellem blu-ray og hd-dvd herunder hvad der er af fordele og ulemper ved de to formater. Mange ting er der at få styr på (mht. fysik... -
Montana 1948
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil i engelsk der skal om handle David’s father, Wesley Hayden David’s uncle, Frank Hayden David’s grandfather, Julian Hayden og det er skal kun være fra det første kapitel Håber der er nogle der kan hjælpe -
Speciale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig igang med mit speciale? Jeg studerer International Business Communication på CBS og skal igang med mit speciale i fagene Kommunikation og ledelse. Helt specifkt skal jeg skrive om kvinders underrepræsentation i det danske samfund. -
så er det snart tid til FSA
Forumindlæghej, så er det snart tid til lidt eksamen, jeg ville bare høre om der var nogle der havde gode råd til hvordan man læser bedst op, til dansk læsning og reskrivning, måske nogle fif til at huske grammatikken, eller nogen der vidste lidt mere om FSA, det kunne være herligt. =) Mathias. -
Emne til 2.g opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane. -
AP - prøve
ForumindlægHej allesammen.. Her på torsdag skal jeg til AP prøve.. Jeg tror jeg klare mig fint med den danske del, men er meget i tvivl om latin delen.. er der nogen der har været til prøve i det? altså hvordan var det, hvad gig det ud på.. jeg går bare rundt og tænker på det hele tiden :) vil bare have den... -
Karaktere der minder om Nora fra Et Dukkehjem
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive skriftlig dansk årsopgave, og jeg vil gerne sammenligne karakteren Nora med andre karakterer, fra bøger eller lign. fra omkring det moderne gennembrud. Det skal helst være kvinder da det var kvinderne det handlede om. På forhånd tak :) -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
Kildekritik på forfatning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver kildekritik på dele af USA's forfatning. Kan man godt sige, at det er en førstehåndskilde, på trods af at den er oversat fra engelsk til dansk og kun udgør dele af forfatningen. På forhånd tak. -
Sofus er læge og mor er syg
ForumindlægHej håber der er en der kan hjælpe. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af " Sofus er læge og mor er syg" i dansk, men er virkelig lost. Nogle der kan hjælpe lidt? Hvad er selve pointen osv, hvad kan man perspektivere til? -
Reflekterende spørgsmål
ForumindlægEr i gang med at lave et spørgerskema i min klasse, og vil gerne høre om I havde lyst til at komme med jeres svar til spørgsmålene?: hvorfor er dansk et vigtigt fag i gymnasiet? hvilke ønsker har du til faget? og hvad karakteriserer god litteratur for dig? -
Value at risk
ForumindlægUdregn Value-at-Risk ved et konfidensniveau på 99% ved en investering på 1 mio. kr. i Danske Bank aktier på baggrund af normalfordelingsantagelserne. Jeg har fundet frem til middelværdi = -1800 og standardafvigelse = 11000 Hvilken formel skal jeg bruge? -
Er sætningen korrekt?
ForumindlægHej allesammen håber I kan hjælpe :) Sætningen på dansk: Han gik uden at sige noget. Sætningen på tysk: Er geht ohne zu einem Worter sagen. Er sætningen på tysk korrekt, hvis nej - hvorfor? -
Synopse om Venskab
ForumindlægHej Jeg skal op i Venskab i mundligt dansk 10.klasse. Jeg ville gerne have en artikel, men kan ikke finde nogen artikler. Nogen der kan hjælpe med, hvor jeg kan finde en henne eller nogen som har en god ide om andet produkt?? -
gode råd?
ForumindlægJeg ville hører om der er nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan blive bedrer til Dansk? Jeg har et andet etnisk baggrund, og syntes ikke selv at jeg er god til at tale og skrive. -
HASTER! Opstilling til historie-opgaven
ForumindlægDansk/historie opgaven i 2.g Jeg skriver om vietnam krigen. Jeg vil bare høre om opsætning? Altså .. Indledning, problemformulering, problemstillinger (????) Fremgangsmåde og metode. Skal det alt sammen med? Hvad med hypoteser? Min klasse og jeg er rimlig forvirrede. Help please! -
Indledning til Kronik
ForumindlægHej SP. I min dansk aflevering skal jeg lave en kronik. Jeg har lavet redegørelse, karakteristik og diskussion, men jeg mangler dog indledningen, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal skrive der. Kan i hjælpe? Artiklen som kronikken skal tage udgangspunkt i, er vedhæftet :) Tak på forhånd. -
Akkusativ brugens nogen gange til præpositionsled
ForumindlægHej! Jeg ved at Akkusativ bruges til direkte objekt og og objæktsprædikativer. I noneg tilfælde bruges assusativ også til præpositionsled. Kan i give mig nogen eksempler på sætninger hvor akkusativ skal bruges tl præpositionsled. På latin og på dansk. Mange tak på forhånd! -
hjælp til spørgsmål !
ForumindlægFutur Proche a) Futur proche består af to verber. Hvilke? b) Hvilken form har hovedverbet? c) Hvilken form har hjælpeverbet? d) Hvilken konstruktion svarer det til på dansk? På forhånd tak !
