Dansk

Sætninger

11. marts 2018 af Madsiso - Niveau: C-niveau

Godaften. Jeg har disse sætniger, som skal omskrives til sætninger med flydende og elegant sprog:

1) Anders Ladekarl, der er generalsekretær for Dansk Røde Kors, mener, at regeringen straks bør lægge alt frem i sagen. Det kan skade landet, som i forvejen har fået et dårligt ry, efter at Muhammed-tegningerne blev kendt i verden.

2) Oplysningerne er givet videre til Københavns Politi. Indtil videre ikke har de ikke kunnet finde ud af, hvem den fængslede mand, som mangler et ben, er.

3) Blandingen mellem hendes kristne opdragelse og den explicitte seksualitet var to for stærke kontraster til, at hendes unge sind kunne bære det. Det var, hvad der skabte hendes splittede personlighed.

4) “Jeg forestiller mig, at de, som er konstateret ballademagere, kan vi føre en billedlegitimation. Måske en beskrivelse af, hvad de har gjort”, siger han til politiken.dk

5) Bilen, der er eftersøgt, er rød. Det er der jo så mange biler, der er, og vi ved ikke, hvilken bil der er tale om.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. marts 2018 af Smut1

1) Generalsekretær for Dansk Røde Kors, Anders Ladekarl, mener, at regeringen straks bør lægge alt frem i sagen, da det kan skade landet, der har været berygtet siden Muhammed-tegningerne blev kendte(?) i verden.

5) Den eftersøgte bil er rød, men det er mange biler jo, og vi ved ikke, hvilken bil der er tale om.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. marts 2018 af Smut1

Ups, min fejl! 1) Generalsekretær for Dansk Røde Kors, Anders Ladekarl, mener, at regeringen straks bør lægge alt frem i sagen. Det kan skade landet, der har været berygtet siden Muhammed-tegningerne blev kendte(?) i verden.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. marts 2018 af Smut1

:)


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. marts 2018 af Justitia

Du har sikkert fået de sætninger fra din lærer... Meningen er, at du selv skal lave dem.


Skriv et svar til: Sætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.