Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19141 til 19160 af 23609
-
Norges økonomi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om Norge i geografi. Ligenu skriver jeg om deres økonomi, og jeg er lidt usikker på, hvorfor at Norges økonomi er så god, som den er? Har snakket med nogen, og det er forskelligt, hvad de siger. Nogen siger at det var fordi at de fandt olie for et stykke tid ... -
For høj halveringstykkelse - hvorfor?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at lave en rapport om absorption af gammastråling i bly. I forsøget måler man ikke kildens aktivitet, men måler kildens tælletal. Dette gør man med langsomt mere og mere bly. Man kan ikke måle aktiviteten, men antager, at tælletallet aftager proportionalt med intensit... -
Enzymer
ForumindlægKære Jer derude. Sidder og skriver rapport og er næsten færdig, men dog har jeg et lille spørgsmål som jeg håber nogen ville kunne besvare... Vores opgave går ud på at nedbryde stivelse ved hjælp af amylase, men man skal i diskussionen indrage hvad man kan bruge dette forsøg til i den virkelige ... -
Handel i Norge
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive en rapport om Norge. Også stødte jeg på spørgsmålet "Hvilke varer fra Norge kan vi købe i Danmark?" Jeg syntes ikke rigtig, at jeg kan komme i tanke om noget, og jeg kan ikke finde noget på nettet. Jeg tænker lidt olie, ost, metal, men er ikke si... -
TEKNOLOGI - Problem/Løsning?
ForumindlægHEJ STUDIEPORTALEN. Vi har fået tildelt en opgave, som går ud på at vi skal finde et Problem i vores hverdag, og derefter finde en løsning, som skal ende ud i et Produkt + Rapport. - nogle som har et par gode idéer til, hvad vores Problem/Løsning kunne være? :-) vi har selv funde... -
Isolering, formel
ForumindlægHej allesammen I forbindelse med en rapport om karakteristik af en glødepære ønsker jeg at isolere T i nedenstående formel. R_T=R_0 (1+α·(T-273,15 K)) Jeg er selv nået frem til (R_T*(R_0^-1) -1/α) +273,15 K=T Men det giver resultater som virker usandsynlige når jeg ... -
skal-løst æg i en saltopløsning og i sirup
ForumindlægHey er der nogle kvikke hoveder på den anden side af skærmen der kan hjælpe mig at får afklaret spørgsmål som står i overskriften? Jeg skal skrive en rapport om osmose i æg, men forstår virkelig ikke hvorfor de forbandede æg tager på i en saltopløsning på henholdsvis 2%, 4%, og 8%... og hvor... -
Nyttevirkning diskussion
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver min rapport om nyttevirkning af en elkedel og kogeplade. Men jeg forstår ikke en af spørgsmålene der bliver stillet i diskussionen. Det her er spørgsmålet: Hvor stort et beløb sparer man ved at benytte elkedelen frem for koge pladen? Der er også et andet s... -
OSMOSE OG DIFFUSION
Forumindlægjeg sidder med en NV rapport om Osmose i kartofler, hvor jeg skal svare på en række spørgsmål, og nu er jeg stødt på et, som jeg ikke, kan svare på. Derfor håber jeg at der sidder et klogt hovede derude, som vil tage sig tid til at hjælpe mig. I vores forsøg har vi skulle lægge kartofel styk... -
Metaller.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 9. klasse, og skal til at lave en kemi rapport. Den handler, som overskriften fortæller, om metaller, og jeg synes, at mange af de svar man får på google er rigtig svære at forstå! Jeg har to punkter som jeg synes er svære at forstå, så jeg håber i kan hjælpe! ... -
Fældningsreaktioner
ForumindlægHej allesammen!! Jeg er igang med en kemi rapport om fældningsreaktoner, som vi også har lavet et forsøg til i klassen. Og er virkelig stået af!! Vi skulle blandet nogle forskellige ion opløsninger med hinanden osv. hvor vi fulgte et skema, og notere hvilke stoffer der dannede bundfald. Er ... -
Kemi HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er kommet lidt i en nødssituation med noget kemi jeg tager på et kursus, sideløbende med min HF. Jeg har fået af vide i dag, at jeg skal aflevere det der svarer til 2 rapporter til på fredag, og med min HF ved siden f er det umuligt for mig at nå. Det er kemi på c niveau. Jeg vil de... -
Hjælp ! At neutralisere en syre med en base !!
ForumindlægHej .. Vi har arbejdet med emnerne salte, ioner,base og syre i min klasse. Så vi har fået en rapport om de her emner, som vi skal aflevere i morgen. Men der er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på, den lyder sådan her: Der er mange muligheder for at udføre forsøg, der viser, at syr... -
Halo
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg går i 1.G på Kalundborg Gymnasium, og vi er i gang med at skrive en afsluttende rapport, i Naturvidenskabeligt grundforløb. Vi må selv vælge vores enme, og jeg har valgt at have om halo. Jeg ville rigtig gerne prøve at skabe min egen halo, ligesom man kan lave en regnbue, ... -
Reaktioner mellem metaller og ikke-metaller! HELP
ForumindlægHej guys :) Jeg sidder og er igang med min kemi rapport, jeg gået i stå i nogle spørgesmål. Håber der nogen der gider at hjælpe! Tak på forhånd ;) 1. Beskriv hvordan man bl.a. ved brug af det periodiske system bestemmer ionladningen for forskellige ioner, og giv eksempler på dette ... -
Koblede ligevægte
ForumindlægJeg har brug for hjælp og jeg er desværre lidt "lost" i disse to spørgsmål. (rapport vedhæftet) ps. den er lidt rodet! ;) Kommentér forsøgsresultaterne. Hvilken værdi for ligevægtskonstanten K kan man angive på grundlag af forsøget? Anvend ligevægtsloven på reaktion a og reaktio... -
Formler og ioner
ForumindlægHej alle I dejlige studerende... Jeg er så heldig, at jeg skal aflevere en rapport om salte osv. i morgen.. Dog er det der med formler og ioner ikke lige det nemmeste i verden (for mig) ;-) Er der en der er så wunderschön at hjælpe mig med følgende???: Hvordan deler man en formel op i ion... -
Faglig dokumentation
ForumindlægHey Freaks! Er der nogle er jer som kunne være behjælplig med forslag til en ligning. Sagen er den, at jeg skal aflevere en rapport, som faglig dokumentation vedr. et kup. Og så skal jeg bare få så meget matematik med i den, som kan relatere til emnet. Nu er jeg så noget til at ville opst... -
Osmose
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en rapport omkring osmose, og der et spørgsmål, jeg er lidt i tvivl om: Diskutér hvilke konsekvenser det kunne have for vandoptagelsen i maven, hvis en maratonløber, til erstatning for vand mistet ved fordampning (sved) og sukker (som er forbrugt til respiration og mæ... -
Osmose
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en rapport omkring osmose, og der et spørgsmål, jeg er lidt i tvivl om: Diskutér hvilke konsekvenser det kunne have for vandoptagelsen i maven, hvis en maratonløber, til erstatning for vand mistet ved fordampning (sved) og sukker (som er forbrugt til respiration og mæ...
