Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19141 til 19160 af 32822
-
Gruppeteori?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori?? -
Normalfordeling-Spredning? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie. -
HASTER .
Forumindlæghejsa . jeg skal løse en opgave i matematik .. i to ensvinklede trekanter ABC og DEC er siden AC=21 , CE=5, DE=6 og AB=18 . jeg skal beregne længden af CD og længden af BE , jeg håber på at I kan hjælpe mig ... :) -
fortegnsvaration? - HJÆLPP
Forumindlæghej (; jeg er i gang med at skrivet en emneopgave i matematik, men jeg skal finde ud af de her tal en fortegnsvartion, men jeg kan desværre ikke huske hvordan man gør. håber I kan hjælpe mig Tallen er her: f(x)=3,2*1,2x -
Differentialkvotienten for funktioner.
ForumindlægHej .. Jeg er gået lidt i stå med en matematik opgave.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. 1) Find differentialkvotienten (f^' (x)) for følgende funktioner: f(x)=2x^2+2x -
En hurtig opgave i mat!
ForumindlægHejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo... -
lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
Forumindlæghej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole. -
Vækst..
ForumindlægHej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:) -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente. -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Bestem forskrift for g(x)..
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2Om en anden funktiong vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1Bestem forskriften for g.Takker (Matematik er sjov) -
Differentialregning
ForumindlægHej, forstå ikke helt en opgave som jeg skal lave i matematik som omhandler differentialregning. Opgaven lyder sådan: "Bestem ved hjælp af f '(x) monotoniforholdende for funktionen f. " Håber der er en, som kan forklare mig hvordan man gør :)?? -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
Hjælp !
ForumindlægJeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x) -
FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )
Forumindlægheej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
