Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19181 til 19200 af 31756
-
Isoler x i formlen
ForumindlægHey gutter og gutinder! Jeg har brug for hjælp til at løse en matematik opgave, hvor x skal isoleres. Formlen hedder: ax - 8 = 3(x - 2) Spørgsmålet efter er: Af hvilken værdi af a, kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak! -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
dragefirkanter
Forumindlægjeg har trukket dragefirkanter i matematik, men forstår slet ikke hvad min opgave går ud på og hvordan jeg skal besvare den. 1. kan dragefirkanter tesselere? (forstår ikke spm) 2. gælder arealformlen også for denne firkant på same type? kan deltafirkanter tesselere? (billag insættet) -
Bestemt integral og bestemmelse af areal! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg har fået stillet en opgave i matematik (på B-niveau stx): Gør rede for hvorledes det bestemte integral kan anvendes i forbindelse med areal-bestemmelse. Jeg håber virkelig, at der er en klog og venlig sjæl, der vil hjælpe mig. :-) -
SRP i mekaniske svingninger
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart til at skrive en SRP i mekaniske svingninger med fokus på dæmpede harmoniske svingninger. Jeg har Mat A og Fys A. Har i nogle ideer til hvad for noget matematik der er nødvendigt og hvad jeg kan eksperimentere med? På forhånd, tak. -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag og har lige et spørgsmål. Hvordan begrunder man at en logaritmefunktion er monoton? Har det noget at gøre med den inverse funktion? Og hvilke andre forudsætninger gør sig gældende for logaritmefunktionen? På forhånd tak. -
Kontrol af Lineær funktion
ForumindlægHej alle, jeg er igang med eksamensspørgsmål i matematik, og har brug for hjælp i en enkelt opgave. - Jeg skal forklare hvordan man kan kontrollere at ens lineære funktion er rigtig, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Forskriften til funktionen er 2x+3 Tak på forhånd. -
privat/hjælpe lærer
ForumindlægHej Alle ! Jeg har nu fået brug for en hjælper, nogle interreseret? Jeg er kommet grundigt bagud i min matematik C-niveau HF fjernundervisning.. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg vil være ubekrivelig taknemmelig -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Beregn arealet og omkredsen.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en matematik opgave, og den lyder: Beregn arealet og omkredsen af en kvadratisk grund med sidelængden 37,5 meter. Et hegn koster 118,75 kr. pr. meter. Hvad koster hegnet, når der går 3,5 meter fra ved indkørslen? Tak på forhånd :-) -
Spejl den fremkomne trekant i y-aksen?
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal tegne en trekant ind i et kordinat system og det har jeg så gjort så står der at jeg skal spejle den fremkomne trekant i y-aksen men hvordan gør man det??? Tak på forhånd :-) -
Rente
ForumindlægHej :D Jeg skal op i Matematik C, og vi har fået udleveret nogle spørgsmål. Jeg skal gøre rede for rente. Hvad vil det sige? Jeg håber folk kan hjælpe mig ;D M.v.h C123 -
Strålebane efter brydning formel?
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave jeg ikke kan løse, jeg håber der er nogle der kan hjælp :) Den er vedhæftet som billede. lige et bonus sprøgsmål er hvad er det egentlig der sker? hvad fortæller y-væriden noget om? På forhånd tak :) -
Giver dette 0?
ForumindlægHej Er der nogen meget skarpe matematik-mennesker, som kan se, om summen af det røde og det blå giver 0? Har vedhæftet et billede, hvor det røde og blå står, og de 3 lodrette prikker indikerer, at det fortsætter ned til n. Håber nogen kan se det. Tak på forhånd :) -
Differentialregning - differentialkvotienten
ForumindlægHej, jeg skal til matematik eksamen på tirsdag og har brug for lidt hjælp til denne del af et spørgsmål, nogle der kan hjælpe? Bevis formlerne for differentialkvotienten for udvalgte simple funktioner, samt formlen for (f + g)(x) eller (f · g)(x) -
Hjælp til kig på aflevering
ForumindlægEr der nogle der lige har tid til at kigge en matematik aflevering igennem for mig. Vil bare lige se om jeg har forstået det. I må gerne lige sende jeres mail, så sender jeg den til jer hvis i lige ville give et hurtigt kig. mvh. Magnus -
Frivilliglære
ForumindlægHej :) Jeg er en pige som går på 2 HTX. Jeg har meget brug for hjælp til Matematik. Er der nogen der kan hjælpe mig enten face to face eller skype. Jeg bor i Odense . hvis du er interesseret send mig veligst en besked :) tak -
differentialkvotient
ForumindlægHej med jer!! Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige fremlæggelse i matematik B, men er pludselig blevet i tvivl om følgende.. Jeg ved ikke helt, hvordan man skal "koble" differentialkvotient sammen med optimering :s ?? Håber i gider at hjælpe -
skifte HTX
ForumindlægHej Jeg går på en HTX jeg er meget utilfreds over, er det en god ide at jeg skifter til en anden HTX med en studieretning med mindre matematik end den jeg allerede har? Jeg går i 2.g (bare hvis det skulle være nødvendigt at vide)
