Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19181 til 19200 af 20599
-
Vekselstrøm
ForumindlægHej alle. Jeg sidder pt og knokler med min SRP i dansk og fysik, hvor jeg skriver om vindenergi. Jeg er nu kommet til vekselstrøm og sidder fast i dét med effektværdi og middelværdi. Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig disse begreber? Ydermere hjælpe mig udlede nogle formler for at b... -
Analyse af konflikten i Syrien
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med SRP og min problemformulering til min analytiske del lyder således: I forlængelse heraf ønskes en undersøgelse af forskellige forklaringer på, hvorfor det er så svært at løse konflikten i Syrien. Jeg skal altså undersøge forklaringer på hvorfor det er svær... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om rygte sprednigen. Hertil benytter jeg mig af engiden lostiske differentialligning som sprednigsmodel. Først vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en god indledende beskrivelse af differentialligninger? Da jeg har svært ved at få beskrive... -
TV-INDSLAG: Vi mangler en case, der har snydt til en eksamen. Er det dig?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at lave en tv-eksamen, der handler om, at det er forholdsvis nemt at snyde til eksamener på gymnasiale uddannelser. I den forbindelse skal jeg bruge en case. Altså en person der har snydt til en skriftlig(inkl. SRP) eller mundtlig eksamen. Min makker og jeg vil... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
Hjælp til emne og fag valg?
ForumindlægHej. Nu nærmer tiden sig snart, hvor jeg skal vælge fag samt emne til SRP opgaven. Jeg har ingen idéer om hvad jeg skal skrive om og tænkte om der er nogen som har nogle praj? Min studieretningsfag er tysk eller engelsk på A-niveau og derudover kan jeg kombinere det med samf, dansk, tysk/eng, ... -
Bevægelsesligning ?
ForumindlægHej, jeg har lige fået udleveret min SRP opgave og er lidt på bar bund med et af spørgsmålene, det lyder således: opstil ved hjælp af Newtons love en bevægelsesligning for en genstand, der kun er påvirket af tyngdekraften fra en meget tungere genstand. vis, at denne er en differentialligning, og... -
Beregning af længden en raket kan flyve
ForumindlægJeg skal finde ud af, hvor langt en raket kan flyve. Det er et tænkt eksempel i takt med SRP. Jeg ser på en ss-4 sandal/R-12 raket fra cubakrisen. Jeg har fundet oplysninger om den her: http://fas.org/nuke/guide/russia/theater/r-12.htm. Jeg tænker, at jeg finder starthastigheden med raketlignin... -
Malk de koijn
ForumindlægHej allesammen! Nu skal jeg, om ca. 2 måneder, til at skrive min SRP. Jeg har allerede valgt fag og emne nu, så jeg kan komme godt igang. Men først skal der selvfølgelig samles noget empiri. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at vide om nogle af jer kunne dele lidt af jeres viden om malk de koi... -
At få Part-navnet op i header og andre spørgsmål?
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående LaTeX, som jeg skriver min SRP i (eller jeg bruger LyX for at være mere præcis). Jeg ønsker her at vide hvordan jeg kan få mit part-navn op i headeren, således som jeg har forsøgt at illustrere det med pile i den vedhæftede fil. Jeg bruger bruger "fancy... -
Kollapstid, sammentrækning af gasskyer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere min SRP i morgen, men har et problem med en opgave. jeg skal beregne kollapstiden for en gassky ude i rummet. jeg har en ligning til rådighed t = 1 / √p * G (hvor p er densiteten og G er gravitionskonstanten på 6,67 * 10-11 N*m2/kg2) i min opgave står der at... -
Kønsidentitet/transgender - Eng/psyk
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med nogle gode input :) Jeg skriver om kønsidentitet i SRP i fagene Engelsk og Pyskologi og vil gerne fokusere på den her sag i North Carolina om toiletterne (der blevet lavet en lov om at man kun må gå ind på det toilet, som anviser det køn ma... -
MAO og Kina - søger en der kan hjælpe
ForumindlægSå skal jeg igang med min SRP.opgave .. jeg får udleveret problemformuleringen i morgen. Jeg søger en person til vejledning og hjælp. Jeg betaler selvf. for det, men tror nok det kommer til at foregå over mail. Pengene bliver indbetalt på konto. Jeg har valgt emnet "MAO og Kina", jeg ha... -
Notation omkring det komplekse talplan.
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP, og har i den forbindelse et lille spørgsmål omkring den matematiske notation/forklaring af hvorfor vi kan proppe de komplekse tal ind i et kartesisk koordinatsystem. Derfor ville jeg godt vide om min matematiske notation og min tekst er kongruente. Som følger: Vi ka... -
Mao og KINA - OPGAVE HJÆLPE
ForumindlægSå skal jeg igang med min SRP.opgave .. jeg får udleveret problemformuleringen i morgen. Jeg søger en person til vejledning og hjælp. Jeg betaler selvf. for det, men tror nok det kommer til at foregå over mail. Pengene bliver indbetalt på konto. Jeg har valgt emnet "MAO og Kina", jeg ha... -
Azofarvestof eller ej?? HASTER
ForumindlægHej jeg sidder med min srp og er næsten færdig, har dog svært ved en ting: Jeg har fået to strukturformler af to stoffer som bilag, og har fået af vide at jeg skal vurdere og begrunde om de angivende stoffer tilhører azogruppen. Det jeg er kommet frem til er at, den første er indigo, og er derf... -
leder efter specifikke passager i "Lord of the flies"
ForumindlægHej alle sammen. Så er den længe frygtede SRP-opgave i gang. Desværre har jeg vildt svært ved at komme i gang. Mangler fx nogle bestemte steder i bogen. Hvis der er nogen, der kan hjælpe mig med at finde siderne de stor på, så ville det være en meget stor hjælp! passagerne kommer her: 1: det tid... -
Fyldestgørende kildeanalyse i historie
ForumindlægJeg er idag gået i gang med min SRP-opgave som handler om pestens udbredelse i københavn i 1711 og den klassiske SIR-model. Opgaven lidt hentyder til, arbejder jeg med matematik A og historie A. Jeg synes jeg er kommet meget godt for start, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at gennemskue ... -
Elektrisk signal gennem enigma hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til at skrive SRP. Mit emne handler om enigma og bl.a. matematikken bag den. Jeg er kommet så langt at forstå hvordan enigma virker og hvad permutationer og inverse permutationer er samt at forstå produktet af en permutation skrevet på følgende måde: SNMLRL-1M-1N-1S-1 Hv... -
fra nazisme til nynazisme
Forumindlæghej alle :) - jeg er igang med min SRP, som handler om overstående ^ herunder skal jeg komme ind på nazismens ideologi, dens storhed samt fald. jeg skal så analyser årsager til hvorfor nynazismen opstår. herunder med underpunkter, såsom : hvilke slags mennesker der er med til at skabe nynazismen,...
