Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19201 til 19220 af 56550
-
folkeskole matematik
Forumindlæghjæælp:) -
Opstille ligninger
ForumindlægHej. Jeg kan lige så godt sige det rent ud! Jeg fatter ikke en skid af at opstille ligninger! Er der en levende sjæl som gider at forklare mig det? -
Færdighedsprøve....
ForumindlægHej folkens Jeg sidder her og tænker over hvilke nogen opgaver i færdighedsprøve man kommer op i og hvad man helst skal være god til... vil godt høre jeres svare derude:) Håber i vil svare...:D -
Kriminalitet i Danmark
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med en samfundsopgave om kriminalitet. Vi har alle skullet vælge en artikel med en aktuel sag, hvor sagen min. er på anklage stadiet. Jeg har valgt en artikel om Kurt Westergaard og øksemanden. Men jeg mangler nogle gode spørgsmål at besvare omkring opgaven. Jeg har allere... -
norm vs seminorm
ForumindlægFor en norm og seminorm, er der en afgørende forskel: norm: llull=0 <=> u=0 seminorm: llull=0 <= u=0 Lad lp være rummet af funktioner hvor lulp er integrabel, dvs: ∫lulpdμ < ∞ Vi kan da indføre p-normen af u: llullp = (∫lulpdμ)1/p Desværre er p-normen kun en semin... -
toleranceintervallet?
Forumindlæghvordan beregner man toleranceintervallet for 3 typer volumetrisk udstyr ?? -
Analyse af et diagram!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til at analysere dette diagram som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan hjælpe??? Jeg ved nemlig ikke hvordan man analysere sådan et diagram!! Please det er meget vigtigt, skal nemlig aflevere det snart!!! -
Hvad er cb hvis 8c + 12b = 1172 og 12c + 8b = 868
ForumindlægSom skrevet i titlen har jeg brug for hjælp til dette regnestykke Benny og Børge møder hinanden i en butik der sælger vin og chokolade. Benny køber 8 æsker chokolade og 12 flasker vin. Det koster 1172 kroner. Børge betaler 868 kroner for 12 æsker chokolade og 8 flasker vin. Hvad koster 1 flaske... -
Hjælp seriøst… ,:(
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave som jeg er slet ikke med.. Og den skal aflevers imorgen :) Help... Der stå her... Tegn i koordinatsystemet på svararket en graf for leje af sandvig cykler og en graf for leje af Allinge cykler... Svararket er sådan her... Men jeg har ikke lavet svararket for de j... -
PLS HURTIG HJÆLP
Forumindlæghej i min personkarakteristik vil jeg gerne sige, at hovedpersonen lever i et middelklasse. Men hvad betyder det helt, når man siger, at nogen er middelklasse. (Lad vær med at sige, at jeg skal søge på google. Det har jeg og har tydeligvis ikke fundet svaret, derfor spørger jeg her :D) -
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
Stx til hf
ForumindlægHej mennesker, ville gerne spørg om det er muligt at skifte fra stx til hf nu hvor jeg kun er i 1.g, og er godt træt Af stx, der skal lige siges at jeg ikke har taget en 10.klasse? Vil også spørg dem der har gjort det om det har været en fordel eller en ulempe for dem? Og tak på forhånd ;-) -
Hældning på tangent
Forumindlægjeg er igang med online undervisning og laver træningsopgaver, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordann jeg skal aflæse hældningen på tangenten. Desuden forstår jeg ikke hvor punktet (2,f(2)) er henne. Og hvad f(2) er, da der ingen forskrift er. Håber i kan hjælpe -
Sabbatår?
ForumindlægHej alle. Jeg er nu ved mit første år på hhx. Jeg tænkte på om det er muligt at tage et sabbat år når jeg er færdig med 2g, og så færdiggøre uddannelsen efter? -
Biologi Eksamens Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har disse spørgsmål, og jeg synes de er vildt svære. Nogle der kan hjælpe mig? Blodet. Blodkredsløbet. Bestemmelse af blodtyper. 1. Forklar hvordan du bestemte din blodtype i klasseeksperimentet. 2. Beskriv kort blodets bestanddele, og deres funktioner i kroppen... -
Forhold Og Sammenligning
ForumindlægHvad betyder et tal I FORHOL TIL et andet i mattematikken Og please giv et eksempel på hvordan gennemsnittet kan bruges, når man sammenligner tal Tak! -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Portrætskrivning af en veninde, hjælp tak!
ForumindlægJeg skal skrive et portræt af en veninde, men jeg har aldrig skrevet et portræt før og ved ikke hvordan det skal stilles op eller hvordan jeg kan skrive det. Jeg har interviewet hende. Nogle der vil hjælpe? :( -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til optagelsesprøve da min lære ikke synes at jeg var modig nok til at klare gymnasium. Men jeg syntes at jeg er modig nok til at klare det men jeg har gode karakter 6.0. Er der et eller andet jeg kan gøre udover at tage optagelsesprøve eller snakke med læren for det har ... -
Analyse af essay
ForumindlægHej allesammen. Jeg har (desværre) trukket essay til min dansk mundtlige eksamen. Jeg har valgt essayet "En flodrejse" af Thomas Boberg. Jeg har dog lidt svært med hvordan jeg skal analysere det. Er der nogen her der ved hvordan man skal gøre? På forhånd, tak :)
