Dansk

PLS HURTIG HJÆLP

07. september 2022 af j00nsm00nchild (Slettet) - Niveau: 9. klasse

hej i min personkarakteristik vil jeg gerne sige, at hovedpersonen lever i et middelklasse. Men hvad betyder det helt, når man siger, at nogen er middelklasse. (Lad vær med at sige, at jeg skal søge på google. Det har jeg og har tydeligvis ikke fundet svaret, derfor spørger jeg her :D)


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. september 2022 af Stygotius

Middeklassen er den brede del af befolkningen    -den som hverken er meget fattig eller meget rig, dvs. de allerfleste af os.

NB.  Det hedder en klasse !!  (ikke et klasse)

OBS. Der er masser af resultater på Google om  "middelklasse". Du har vist bare ikke gidet selv gøre noget for at finde ud af det.


Svar #2
07. september 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

Tak for svar og rettelse :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. september 2022 af kravlundis

#1

Denne "j00nsm00nchild" har oprettet over halvdelen af alle indlæg i Dansk-foraet siden sommerferiens afslutning. Hver gang nogen forsøger at komme ham/hende/den til hjælp med andet en løsningen på hele spørgsmålet, bliver de vrisset af.

Studieportalen lægger faktisk stor vægt på ikke at komme med eksplicitte svar, men at man som hjælper i stedet forsøger at guide spørgeren til svaret; det lærer man også mere af. (Og ja, én enkel google-søgning "hvad er middelklasse" giver præcis samme svar som i #1).


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. september 2022 af Stygotius

Jeg er ganske enig.


Skriv et svar til: PLS HURTIG HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.