Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 19221 til 19240 af 142867
-
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
Hjæælp ! Fysik - vandseng
ForumindlægHej jeg skal aflevere i aften kl. 24.00 så har virkelig brug for hjælp Jeg har fået stillet opgaven med titlen 8. vandseng fra dette link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080815_opgave_stx_082_fysikA.ashx Jeg har problemer med delspørgsmål c. Har kigget på jers... -
Diskutér Relevans af aftagende udtryk
ForumindlægHej,Jeg skal diskutere for hvorfor det er relevant at (x^4 + 2*Pi) / (3*x^4 - 7) er aftagende på ]sqrt4(7/3) ; Uendelig[Og argumentere for dette.Nogle idéer til hvad der forventes af svar til denne opgave?Altså, det er jo tydeligvis relevant at den aftager, da den derved konstant kommer nærmere d... -
Rødder
ForumindlægHej,Her kommer opgaven:Angiv for hvert af følgende polynomier det maksimale antal rødder, og bestem derefter ved en passende medtode de faktiske rødder:a) f(x) = 2x - 3b) f(x) = x^2 - 2x - 15På forhånd takMalfoy -
Beregn [OH-]
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en opgave i Helge Mygind Kemi 2 (den gamle bog). Jeg skal beregne [OH-]. Min lærer har givet os facitlisten, men jeg får desværre ikke det samme tal som der står. Resultatet skal give følgende: 3,89*10^-13M Håber der er en venlig sjæl derude, som er villig til at hjælpe... -
Ligning for linje
ForumindlægJeg har to opgaver, hvor jeg skal opskrive en ligning for linjen l -> a) jeg har r = (-2,6) som er retningsvektor for l og Q=(10,-8) er et punkt på l. -> b) Jeg har n = (3,5) som er normalvektor for l og A = (-4,8) er et punkt på l. Der skal opskrives en ligning ... -
Indledning og analyse
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at skrive mit SRP. Men kan for det første ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive i indledningen. Der næst er en af mine opgaver at jeg ska analysere og fortolke to af Laura Ingalls Wilders bøger, men kan ikke rigtig finde ud af hvad analysen og fortolkningne... -
Haster!!
ForumindlægHjælp til denne opgave: Ved starten af et forsøg måles 36600 impulser pr. minut fra et radioaktivt præparat, og 180 sekunder senere måles 4200 impulser. a) Beregn stoffets halveringstid. b) Hvornår er der kun 2 % tilbage af den oprindelige mængde radioaktive kerner? -
Parabler - vinkelrette?
ForumindlægHejsa Jeg er solgt i den her opgave: g(x) = x^2 h(x) = -x^2+c , c er et reelt tal. -Bestem c, så graferne skærer hinanden vinkelret. Men i mit hoved kan parabler da ikke skære hinanden vinkelret..? -
Hilbert hotel
ForumindlægHej hvis der tjekker 7 rejseselskaber med uendelige mange deltager i hvert ind på hilbert hotel , hvordan kommer formlen til at være ? I opgaven står der ( vink: udnyt, at et vilkårligt naturligt tal giver netop en af resterne 0,1,2.... p-1 ved division med et naturligt tal p) Nogen som kan... -
Regressionstyper
ForumindlægHey! Nogle der kort kan fortælle om de forskellige regressionstyper? bare sådan kort om dem. Hvilke typer findes der, og hvordan kan man kende dem fra hinanden. Jeg ved intet om regression, da vi ikke har lært det, men sidder her med min opgave, og skal bestemme hvilken regressionstype jeg ha... -
Beregning
ForumindlægJeg er igang med at beregne denne opgave, kan simpelhen ikke forstå det de får. en der kan beregnes hvad de får? I en tabletproduktion skal der i følge hovedforskriften fremstilles 250.000 tabletter med en vægt på 280 mg. Gennemsnitsvægten for de færdigfremstillede tabletter er 285 mg, og der ... -
cos og sinus
Forumindlæghej kunne godt bruge lidt hjælp til det her Opgave 2B - I trekant ABC vides vinkel A nu at være 45 grader, mens siden b=7 og siden a=5 lang. a) Opstil en 2.gradsligning til at finde c</o:p> b) Bestem c</o:p> c) Er der her tale om et entydigt eller dobbelttydigt tilfælde?</o:p> -
Argumentative essay
ForumindlægHejsa! Jeg har skrevet et argumentative essay vedrørende antibiotic resistance og vil høre, om der er en venlig sjæl, der vil tage et kig på den og vurdere, hvor godt jeg opfylder opgavens krav ift. et argumentative essay, samt hvilke grammatik fejl jeg laver (hvis der er nogle). På forhånd man... -
mat
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefalde daglige fodermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen f (x) = 25 * √x a) hvor meget foder anbefales der til en hund der... -
Differentialligning
ForumindlægJeg er blevet stillet opgaven: En funktion f er lsning til differentialligningen: dy/dx = (x(y^2+1))/(2y) og grafen for f gr gennem punktket P(3,1) Jeg har udregnet ligningen for tangenten til f i punktet P til at vre: y = 3x-8 Jeg skal nu finde forskriften og definitionsmngden for f.. Hvordan... -
Udregning på noget VØ
ForumindlægHej, Jeg sidder med et spørgsmål der lyder, "Vurder, hvor meget omsætningen mindst skal stige, hvis det skal være lønsomt at ansætte en ny sælger." Jeg får i opgaven fortalt, at personaleomkostningerne vil stige med kr. 400.000. Virksomhedens gennemsnitlige dækningsgrad er 41,2 %. Hv... -
The Buddha of Suburbia/En forstadsbuddha
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder i øjeblikket og skriver studieretningsopgave i 3.g. og mangler lidt hjælp fra dig, der har læst "The Buddha of Suburbia" eller på dansk "En forstadsbuddha". Jeg har fået til opgave, at - diskutere og vurdere romanens fremstilling af den forandring, der ... -
Projektopgave - Hjælp til produkt
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står og mangler nogle gode ideér til et produkt, som jeg skal lave til min projekt opgave. Mit emne er E-sports, som er en forkortelse af Elektronisk Sport. Alle ideér er selvfølgelig velkommen, og jeg håber at høre fra nogen af jer. -
årsprøve i 8. klasse
Forumindlæghej (; om to dage skal jeg til årsprøve i matematik for 8. klasse! men der er bare det problem, at jeg ved at det er en 9. klassen afgangsprøve jeg skal op i. vi laver nemlig 9.klasses afgangsprøver til aflevering, hver anden uge. OG der ved jeg at jeg skal have hjælp til mange af opgaverne! Er...
