Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19221 til 19240 af 24857
-
Ligheder mellem Islam, Jødedom og Kristendom
ForumindlægHvilke ligheder er der når det kommer til - fødsel - fra barn til voksen (konfirmation) -Bryllup -død og begravelse -kvindesyn - religiøse højtider - leveregler ifølge skrifterne - Bøn -Rent og urent ( islam har f. eks. regler om rent og urent mad - samt rituelle afvaskninger inden bøn) -synd og ... -
SSO på skype
ForumindlægTil alle dem der er i gang med at skrive SSO vil jeg bare lige informerer om at jeg har valgt at oprette en konference samtale på skype der begynder tirsdag d. 13/2 kl 14:00. Det er ment som en hjælp frem for at skulle side og skrive over et forum hvor svartiden kan gå hen og blive noget lang. ... -
Sp. ang. bilag i SSO
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at lave min større skriftlige opgave. I min problemformulering har jeg som "overraskelsen" fået en tekst, der er vedlagt som bilag. Den skal selvfølgelig også være vedlagt opgaven, når den afleveres. Men så er det, jeg bliver i tvivl: Når man så har flere bilag (so... -
Dansk eksamen 2012
ForumindlægHej. Jeg var i dag oppe i dansk skriftlig eksamen på A niveau. Jeg skrev et essay om sprogbrug i medierne. I essayet skulle jeg tage udgangspunkt i artikeln "Medier går amok i en voldsrus over valgkampen" og blandt andet overveje konsekvenserne af en hård retorik i medierne. Er der ... -
Sp. ang. bilag i SSO
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at lave min større skriftlige opgave. I min problemformulering har jeg som "overraskelsen" fået en tekst, der er vedlagt som bilag. Den skal selvfølgelig også være vedlagt opgaven, når den afleveres. Men så er det, jeg bliver i tvivl: Når man så har flere bilag (so... -
Vinkler og længder
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_1stx111_MAT_A.ashx jeg sidder fast i opgave 9. a) får jeg til s = 3,14 , men jeg forstår ikke hvilken vinkel w er? Er det bare 90 grader ?? b) ... -
Dansk Eksamen HHX 24.05-2012
ForumindlægJeg var oppe i Dansk skriftlig eksamen i Torsdags hvor jeg skrev om opgave 1.. Det var en reklame analyse af Landbrug og Fødevarer men problemet var at jeg ikke var helt sikker på budskabet med reklamen.. - Kom frem til at de ville ændre deres dårlige omdømme og image med de mange argumente... -
Spørgsmål i forbindelse med oplæsning til mat eksamen
ForumindlægHejsa Jeg sidder og læser op til skriftelig matematik eksamen, og faldt over en opgave uden hjælpemidler jeg gerne vil have forklaret I en model kan sammenhængen mellem højde og alder for drenge i alderen 5 år til 17 år beskrives ved y=5,5x+110 hvor y er højden målt i cm, og x er alder... -
hjælp til afledte funktioner
ForumindlægHej med jer :) jeg skal til skriftilig matematik A eksamen på torsdag, og har kigget på opgavesættet fra i fredags, hvor jeg er blevet i tvivl om en opgave .. I opg. 6 skal man redegøre for hvilken en funktion som er den afledede funktion til f, jeg har forstået at den afledede funktion er ... -
Matematik B - stamfunktioner
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til b-niveau skriftlig eksamen i 3g, da jeg skulle løse denne opgave: En funktion f er givet ved f(x)=6x^2 Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis graf går fennem punktet P(1,10). Jeg har fundet stamfunktionen, som jeg tror er: F(x)=6*2*1/3x^3 (ret... -
Opgave 14, STX, matematik A
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Hvordan løses opg 14 b i dette eksamenssæt vha. seperation af variable. Jeg kan godt løse den på an... -
1. delprøve - Grammatik
ForumindlægJeg skal op i skriftlig engelsk på tirsdag og er ved at repetere grammatikken - men der er nogle ting jeg ikke forstår eller kan finde i min grammatikbog. • Do + modalverber/ modalverber + ”-s” – modalverber omskrives aldrig med ”do” og de får ikke ”-s... -
Kemieksamen 2012, STX A
ForumindlægJeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j... -
X^2 test
ForumindlægHej Derude Jeg skal til skriftlig eksamen i matematik, og vi har fået et nyt emne til pensum som hedder x^2- test Hvis nogen derude har en masse gode ting om det, som kan hjælpe mig til at forstå det, må i meget gerne hjælpe mig :) Det eneste jeg kender ligningen (forventede-observerede)^2... -
Bestem f'(x) mat b
ForumindlægHey alle :)? Jeg er igang (prøver) at øve til min matematik skriftlig b eksamen her d.31. Det vigtigeste er bare at jeg består, men ved ikke hvor lyst det ser ud lige pt. Når jeg kigger de gamle eksamen sæt igennem kommer der af og til opgaver som denne: En funktion f er bestemt ve... -
Scrapværdi
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og øver mig på skriftlig VØ, da jeg skal op i morgen. Jeg sidder med en investeringsopgave om Jyde Trapper og skal lave investeringsopgaven. De er normalt ikke noget problem for mig som sådan, men i teksten er der ikke opgivet nogen scrapværdi. Disse er opgivet: In... -
Tangent i x0
ForumindlægMit problem er opg. 10c fra følgende sæt. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx Jeg er lidt i tvivl, om hvad de mener. Jeg har prøvet at sige: f(x0)+f'(x... -
Snyd til Eksamen?
ForumindlægGoddag venner, jeg en ung fyr som har været til Skriftlig virksomhedsøkonomi idag. - Jeg har under prøven siddet ved siden af en af mine gode venner, - min ven, han har kigget efter min opgave og har kopiret en del tekst og tal fra min opgave - Jeg er usikker om han bliver opdaget...? H... -
Analyse af en virksomheds strategiske situation
ForumindlægHej:D Jeg sidder og forbereder mig på at skulle op til årsprøve i skriftlig afsætning A. Derfor har jeg siddet og set nogle gamle eksamensopgaver og i 1 af dem går spørgsmålet som følgende: Foretag en grundig analyse af Biva’s strategiske situation, baseret på både de interne og eks... -
Integralregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem. Det er opgave 5 (side 4), hvor jeg skal bestemme integralet af en ukent funktion. Jeg kender kun nulpunkterne på funktionen og dens arealer? Det er både opgave a og b, se link under: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-...
