Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 19241 til 19260 af 60202
  • Bestemmelse af f(x):

    Forumindlæg
    Hej til Alle derude. Jeg er i gang med denne opgave knap 3 time, og kan ikke komme videre. Vil nogen derude hjælpe med spørgsmår b) med at finde en funktion f(x), som giver antallet af biler, der passerer et givet punkt i løbet af en time. Opgaven: En bil kører med hastigheden x (km/time). Brem...
  • Kraftmetoden - Bygningsmekanik

    Forumindlæg
    Hej Alle :D Er der nogle der kan hjælpe mig med denne bygningsmekanik opgave hvor jeg skal benytte kraftmetoden til at bestemme momentet M_a i den faste indspænding i A?
  • parablen er graf for funktionen

    Forumindlæg
    Figuren (se vedhæftet fil) viser et tværsnit af en bjergtunnel indtegnet i et koordinatsystem. Den krumme del af tværsnittet har form som en del af en parabel. Tunnelen er 6 m bred og 3 m høj. spørgsmålet er: gør rede for at parablen for funktionen p(x) = -1/3x2+3 please hjælpppp
  • Vektor - skalarprodukt og vektorprojektion

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med denne opgave.... Først: bestem for t = 4 koordinatsættet til projektionen... Hvorledes gøres dette? Og i opgave to, er det så formlen for "vektor på en vektor" man benytter? Og mht. den sidste opgave, er der så nogen, der kan fortælle mig hvad man skal g...
  • Elektronprikformel

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå en opgave. Jeg skal tegne elektronprikformler for CO32- og SO42- men jeg forstår det ærlig talt ikke. Nogen der kan hjælpe?
  • areal

    Forumindlæg
    Tegningen forestiller en cirkel med centrum A og radius 6,25 cm. - Hvad er arealet af trekant ABC? Grundlinjen er 7,5 cm Nogen der kan hjæpe?
  • Beregning af toppunktet???

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og laver aflevering, og har et meget undrende spørgsmål.. Jeg skal beregne toppunktet, men skal man beregne y_t når man har beregnet x_t? altså er det nødvendigt??
  • Oxidationstal i organiske stoffer

    Forumindlæg
    Jeg forstår simpelthen ingenting af denne opgave. Håber nogen kan hjælpe
  • Forskellige blodkar?

    Forumindlæg
    Hejsa Hvad er de forskellige blodkar?
  • Hvor varmt bliver vandet?

    Forumindlæg
    Hvordan skal jeg løse denne opgave? Kan ikke komme videre. I vedhæftninge kan i se, hvor langt jeg er nået i løsningen af den. 3 liter 20oC varmt vand tilføres 552 J. Hvor varmt bliver vandet?
  • Opgaver Reaktionskinetik ?

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med nogen opgaver ? ........
  • Bestemme vinkel A

    Forumindlæg
    Opgave 3A (med CAS) Benyt konstruktionen til at bestemme vinkel A med 5 decimaler. nogen der kan forklare hvordan man gør? Tak på forhånd :)
  • Matematik termin

    Forumindlæg
    Hej skal snart, som mange andre 3.g’er op til termins. Jeg skal blandt andet op i matematik, som jeg har på A, og ville derfor lige høre om nogen har en ide om hvad man blandt andet kan Komme op i, eller få af opgaver? Fx vektorer, planer, differential? Helst hvad man kunne få af opgaver i delen ...
  • Trekantshandlen

    Forumindlæg
    Hvad var fordele og ulemper ved trekantshandlen? Tak på forhånd:)
  • Oxidation af alkoholer

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål. Hvorfor kan 2,4-dinitrophenylhydrazin reagere med ketoner og aldehyder? :-)
  • bølgelængde

    Forumindlæg
    Hvorfor vælger de lige præcis 440 nanometer som bølgelængden? Kan godt se at det er der hvor absorbansen er størst, men er der nogle, som kan froklare det tydligere til mig? (jeg beklager for den dårlige kvalitet, men min computer kan ikke tage skærmbilleder)
  • Areal af pladekondensator

    Forumindlæg
    Man ønsker at dimensionere en almindelig pladekondensator med luft som dielektrikum. Den skal have samme kapacitans og maksimale spændingsforskel som superkondensatoren på figur 2.1. I luft skal den elektriske feltstyrke være under 3,0 MV/m for at undgå gnistdannelse. Bestem arealet af pladekond...
  • Hvilke ioner er saltet opbygget af?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal stille dette spørgsmål op. Skal jeg bare skrive?: Saltes ioner består af Na+ CL? Er lidt i tvivl?
  • Akkorder og noder

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogen der kan forklare mig denne akkord. Det der irriterer mig er at der ikke er nogen kvint. Er det så bare forrige akkord med en anden tone i bassen? Billede nedenunder:
  • Ellærens grundbegreber.

    Forumindlæg
    Hej. I mit ene eksamensspørgsmål skal jeg nævne ellærens grundbegreber. Nogen der ved hvad de evt kunne være. Formel behøver i ikke at skrive, da jeg sagtens selv kan finde dem, ved bare ikke hvad grundbegreber indenfor ellæren er. Nogen der kan hjælpe? :)