Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19241 til 19260 af 152921
-
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
Forvirring!
ForumindlægHej,Jeg sidder lige nu er og MEGET FORVIRRET! Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig:Passer det at :Atommassen = MassenMolar masse = Den molære masseOg er der nogle af disse der er 2 ens af:AtommassenFormelmassenMolekylemasseMolAntalMolar masse Massen (m)Stofmængde (n)Molar masse (M)... -
Syrer
ForumindlægEn ting jeg har undret mig over.Hvis vi fx bruger en 5 M saltsyre, så må det jo betyde at saltsyren allerede er opløst i vandet, så der flyder H3O+ og Cl- rundt i vandet. Hvordan kan det så være at syren har nogen effekt når den bruges? -
Indviklet (!) redox
ForumindlægVores lærer synes det kunne være "sjovt" at give os en "sjov" redoxreaktion for, som vi skal gennemgå i den sidste kemitime før læseferien begynder.[Cr(N2H4CO)6]4[Cr(CN)6]3 (s) + MnO4- (aq) -> Cr2O7(2-) (aq) + CO2 (g) + NO3- (aq) + Mn2+ (aq)Tja. Først og fremmest skal jeg h... -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
Hvordan kan det forklares?
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Hvad er forklaringen på at ethansyremethylester er letopløselig i vand, mens fx butansyremethylester er ringe opløselig i vand?På forhånd tak! -
5' og 3'-enderne
Forumindlæghej!jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at forstå, hvordan man finder ud af hvilken ende, der er hvad. i min bog står: "...den ene ende af kæden betegnes 5'-enden, hvortil der er knyttet en fri fosfatgruppe til kulstofatom 5', mens den anden ende af kæden kaldes 3'-enden, idet de... -
Forskel på optisk rotation og refraktiv index
ForumindlægHej, Jeg sidder her og spekulerer på forskellen mellem optisk rotation og refraktiv index, da jeg mener at begge er en målig om hvor vidt et stof kan dreje lys? Hvor ligger den specifikke forskel i det? Jeg kan ikke helt forstå det, hvis der overhovedet er en forskel som sådan. -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
upolær? polær?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig, om hvorvidt ehtanol og heptan er polære eller upolære? og hvorfor Har det noget at gøre med hydrofobe og hydrofile grupper? -
Eksamen. Fra et emne til et andet.
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og forberede mig til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle dispositioner. Jeg skal have lavet en overgang fra en kvalitativ analyse til et solcellekraftværk, en overgang fra spændingsrækken til et solcellekraftværk og en overgang fra syre og baser, f... -
CO2
Forumindlæghvordan påviser man luftarten Co2? Et forsøg der viser at der dannes CO2 som rest produkt ved respiration? tak -
Koncentration af oxonium
ForumindlægReaktionsskemaet ser sådan ud: HNO3 + H2O - NO3- + H3O+ Desuden får jeg oplyst, at salptersyrens koncentration = 0,01 M Hvordan finder jeg ud fra disse oplysninger ud af, hvad koncentrationen af H3O+ er? -
udregning
ForumindlægEr de to udrgeninger lig det samme, eller ... Hvordan kan : 1, 0 * 10-7 M3 gi 10-10 M3 Hvordan kan man komme frem til det? På forhånd tak for hjælp -
Vil gerne læse medicin!
ForumindlægGoddag allesammen. Jeg har et stort ønske om at studerer medicin. Jeg har studeret på en handelskole, og fortryder virkelig at jeg ikke tog skolen mere seriøst. Jeg skaffede dog mig selv en snit på 6.00. Så mit spørgsmål til jer er om i ved om dette er nok til at komme ind på et universitet at... -
Syv enheder
ForumindlægVi har lige haft om de syv grundlæggende enheder og "mol" var en af dem. det undrer mig, at mol er der. Hvordan kan det være? -
Chemsketch, way too expensive..
ForumindlægHej Jeg står i den her situation at jeg skal bruge chemsketch til næste år, men det er alt for dyrt.. Er der ikke en gratis udgave eller et lige så godt alternativt..? og når vi nu alle gør det, kan man så finde det "gratis" på nettet..? PÅ forhånd tak.. -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
salte
Forumindlæger der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,? -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :)
