Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19281 til 19300 af 40954
-
Analyse
ForumindlægHejsa, Er der nogle der sidder med en analyse af socialhunden - inspiration? -
Japans musik!
ForumindlægNogen udover mig, der høre japansk musik? :-) -
Første Verdenskrig
ForumindlægHvordan startede 1. verdenskrig og hvem vandt krigen i sidste ende? -
Liberalisere boligmarkedet
ForumindlægJeg har læst at en liberalisering af boligmarkedet vil give højere huslejer og derfor gøre afstanden mellem rig og fattig større end den er i dag. Der er også nogle som siger at det fremmer ghettodannelse. Men hvad vil en liberalisering af boligmarkedet egentlig medføre af gode ting og er der f... -
christian winther!!! Litterær artikel
ForumindlægHej allesammen! er der nogen af jer der ligger inde med en analyse/opgave omkring christian winthers digt "Aftenmøde" fra 1835?? kunne også godt bruge lidt hjælp til hvordan man skriver en litterær artikel- bare for at få det helt på plads.. -
Afrunding af individer/mennesker i hele tal?
ForumindlægHvis man har et spørgsmål der lyder på Hvor mange indbyggere var der i 2009, og så man får udregnet tallet til at være 28045,859 Er der så tale om om 28045 indbyggere eller 28046? -
Taksonomiske trin
ForumindlægDav med jer :) Jeg opretter sjældent indlæg herinde, jeg er mere typen, som kan lide at hjælpe andre :D men nu er jeg imidlertidig stødt ind i et par problemer vedr. taksonomi, og kunne meget godt tænke mig at få uddybet hvert trin i de taksonomiske trin, og evt. et par eksempler på disse :D Hå... -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
Essay start?
Forumindlægskal skrive et lille overskueligt essay på én side med emnet: At skrive er at lære. har tænkt mig at skrive afleveringer føles som tests som bliver taget direkte med i årskarakteren. Derfor føler jeg mig presset og lærer minimalt ved det, og i nogle tilfælde vil jeg hellere udlade en opgave. Selv... -
Politik: venstre & højre, hvad er forskellen?
ForumindlægHej... Jeg sad lige og tænkte, hvad er egentlig difinitionen på venste og højre skala i politik? Altså jeg ved at enhedslisten, sf og socialdemokraterne ligger på den venstre side og alle de andre på den højre, men HVORFOR? Skal snart til eksamen og ville bare være sikker:) Taaak... -
romantik mangler oplysninger
Forumindlæghej er der ik nogen, der gider fortæl lidt om hvad romantik går ud på. jeg har læst men, synes ikke det jeg har skrevet er nok. det jeg har skrevet er romantik 1770-1850 det er en periode med eventyrligt, fantastisk, følelsesfuldt. romantikken er rationalismen(fornuften) romantikken lægges v... -
Skal værnepligten afskaffes?
ForumindlægSkal værnepligten afskaffes og forsvaret i stedet være 100 pct. professionelt? -
Krigerbegravelsen i Athen
ForumindlægHej. Er der noget der kan fortælle mig hvad Perikles lodtrækningdsprincip helt præcist går ud på og hvordan lodtrækningsprincippet i "krigerbegravelsen i Athen" bliver fremstillet af Perikles? -
Que eller qui?
Forumindlæg- Heej ;D - Jeg har brug for en, der kan flydende fransk, for så kan du nemlig svare på mit spørgsmål ('; - Her kommer spørgsmålet : - Hvad er reglen for, hvornår man bruger que eller qui? -
Storken er uddød i Danmark
Forumindlæghttp://politiken.dk/indland/article533977.ece Mange tak Venstre/Konservative! Vi elsker jeres regeringsgrundlag og vildledende retorik! -
Til imorgen.
ForumindlægHeej :) Ved nogen hvordan jeg finder længden af en myre ? Tykkelsen af en side i fysikbogen? Tak :) -
Lektiehjælp i matematik søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i gymnasiet i 3.g og bor i odense. jeg søger hjælp i matematik på A niveau 2 til 3 timer om ugen. jeg har brug for hjælp til mine afleveringer og studieretningsopgaven, som jeg skriver i matematik og historie. Man får selvfølgelig løn. Jeg håber at der er nogen der h... -
Perspektivering af Frydendal - og andre gidsler
ForumindlægHej,. Jeg har læst bogen "Frydendal - og andre gidsler" og skal nu skrive en bograpport om den. Nogle der har læst den og som har nogle ideer til hvad jeg kan perspektivere den til ? -
Hjælp er gået i stå med tysk !! vigtigt!!
ForumindlægDet ville være virklige ret hvis i kunne hjælp:) jeg har vedhæftet en fil til opgaven i tysk. -
økonomisk krise! haster
ForumindlægGod lørdag eftermiddag(: Jeg ville lige høre, om der er nogen skape hoveder i økonomi! Det er jeg nemlig ikke selv. Jeg skal undersøge i hvilken udstrækning uroen på det internationale finansmarked, er en økonomisk trussel mod danmarks sikkerhed? Jeg er rimelig blank! så håber nogen kan hjælpe(:
