Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19281 til 19300 af 33566
-
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Sommersupplering, fraværd?
ForumindlægNogen der ved om der bliver målt fraværd på sommersupplering? Er en af dem, der bedst koncentrerer sig derhjemme og har ikke rigtig brug for at have en lære omkring mig hele tiden. Hvordan er det lige med det? SKAL jeg møde op til timerne? På forhånd tak for svar :) -
Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau
ForumindlægHejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89? -
Lommeregner
ForumindlægHej folks, det vil nok lyde som et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel :) Hvilken af disse to lommeregner foretrækker I, når man har MAT A: TI-Nspire Cas eller Ti-89? Begrund gerne, takker -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
hjælp
ForumindlægSæt ring om to tal som har en differens på 90. -50, -20, 10, 90, 80, 40. Er det så 80 og 10? -
Blækregning! Haster..
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til følgende stykker, håber i kan hjælpe mig: Opgave 1: f(x) = − 4x3 − 9x2 + 12 x + 20 for x ≥ 1. a) Gør rede for, at f(x) er aftagende. b) Bestem maksimum for f(x). Opgave 2: En rutschebane har form som grafen for r(x) = 0,0125x3 − 0,... -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ... -
Begreber HJÆLP!
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad variabel betyder. Jeg forstår det ikke og det bliver brugt mange gange i psykologi. Fx, man holder en variabel under kontrol undtaget en, da man vil undersøge hvilken betydning variablen har. Jeg har brug for at forstå hvad det betyder og har slået ... -
observationer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklar diskrete observationer og kontinuerte observationer, og evt. give et eksempel på en diskret stokastisk variabel og en kontinuert stokastisk variabel? Jeg vil sætte kæmpe pris på hjælpen, på forhånd tak :) -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
Diameter - samme som tykkelse?
ForumindlægEr diameteren af en tråd det samme som tykkelsen af en tråd ? -
Beregning af resistanstemperaturkoefficient
ForumindlægJeg har et datasæt vedhæftet. Jeg har lavet en graf: temperatur langs x; resistans langs y. Jeg skal beregne resistanstemperaturkoefficient. Jeg prøvede at lave en lineær regression, men hældningen er åbenbart ikke resistanstemperaturkoefficienten, fordi resultatet burde være noget i retning af... -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e... -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Min egen definition af C!
ForumindlægGoddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med... -
black box - white box
ForumindlægEjjjj hvor har jeg bare brug for hjælp lige nu :( Jeg skal redegøre for white box, black box, forstærker, diskussionsredskab og katalysator for reform. Det er en model hvor ethvert af de nænvnte er der en ring omkring. Det jeg har til opgave er at forklare hvad de enkelte ting betyder.. J...
