Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19301 til 19320 af 117955
-
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
Vektorer og Analytisk Geometri???
ForumindlægSå jeg har eksamens spørgsmålet: Gøre rede for vinklen mellem to vektorer i 3d Skal jeg bevise cos (v)=a*b/længde(a)*længde(b)? eller skal jeg bare forklarer formelen da der ikke er givet nogen bevis i min bog? -
Læse fysik uden at have haft fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, min overskrift lyder måske en smule forvirrende, så lad mig forklare. I min gymnasietid gik jeg på HF (på den gamle ordning). Dette var som sådan fint nok, og jeg troede, at jeg ville læse noget humanistisk efter gymnasiet. Jeg valgte efter gymnasiet at tage et par sabbatår, hvor jeg bl.a. h... -
Ret linie
ForumindlægHej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det? -
Ligninger
ForumindlægJeg sidder med følgende ligninger som jeg gerne kunne bruge lidt hjælp til. A: 79 + 2x - 62 = x + 60 B: 3x + (3x - 40) = 2x - (70 - 6x) -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
angående AT-prøve
ForumindlægHej. Hvad skal man sige til AT-eksamen og hvad er det mest vigtige i sådan en eksamen? mvh. Katja -
Bestemmelse af gradtallet
ForumindlægHvis man skal bestemme gradtallet mellem to vektor eksempelvis a og b er det så bare at bruge: (*)=skalarprodukt cosv= a*b/|a||b| eller skal man trække den fundne vinkel fra 180 eller 90? -
Reduktion af bogstavudtryk
ForumindlægHejsa folkens jeg har forstået en del af hvordan man laver reduktion af bogstavudtryk, men jeg sidder alligevel fast... det kunne være ret at hvis nogen kunne hjælpe...og jeg har os selv prøvet at lave den men kan ikke få resultatet efter anden linje i stykket ved jeg ik hvad jeg skal gøre... på... -
Hjælp til eksamensoplæg om andengradsligninger
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til eksamen her om nogle dage og er i gang med at lave min eksamenoplæg til eksamen matematik B. Jeg er igang med andengradsligninger, og her tænker jeg på hvilket bevis jeg evt kan lave? Kan jeg bevise toppunktsformlen som jeg også gør i oplægget om andengra... -
At blive god til beviser?
ForumindlægEksamerne nærmer sig og hvis der en eksamen jeg frygter aller mest er det Matematik mundtlig (B) Da næsten det hele går ud på at bevise. Synes ikke jeg har lært at bevise udover at jeg er blevet præsenteret for beviser og udregninger osv.. Men er der nogle er der kan fortælle den logis... -
NULPUNKTER
ForumindlægNULPUNKTER Hej, jeg skal til eksamen på mandag og lidt i tvivl omkring noget angåede nulpunker jeg er godt klar over at en funktion som f(c)=x^2-5x+4, har tegnene a = 1, b=5 og c = 4. Men hvis den istedet hed x^3 hvad ville a så være? stadig bare 1? -
ligning
ForumindlægHej, nogle der vil se om dette er rigtigt: jeg ska isolere x y = ba^x y/b = â^x y/b = x*ln(a) x= (y/b)/ln(a) -
hjælp algebra
ForumindlægSæt på fælles brøkstreg og forkort: 7a+b 3 3 -------- - -------- - --------- a^2-b^2 a+b a+b Jeg er på bar bund.. Det ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig lidt på vej. -
årskarakter
ForumindlægHvis man vælger at udeblive fra samtlige mundtlige eksamener uden en ordentlig grund som sygdom mv., så har man jo ikke afsluttet de enkelte fag, men betyder det så, at ens årskarakter bortfalder, eller kan man beholde dem og tage eksamen næste år. Eller hvis man blot udebliver fra den sidste eks... -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
matematik hjælp søges
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige på 19 år, går i 2.g og har matematik på B niveau, som jeg afslutter her til sommer. Jeg vil meget gerne ha' noget hjælp til at forberede til skriftlig eksamen og eventuelt mundtlig eksamen. Jeg tænker 1-2 gange om ugen eller deromkring, men alt det der kan aftales nær... -
Tvivl om årskarakter/eksamenskarakter ved spansk C - HHX
ForumindlægHej, Jeg går på HHX - gamle reform - og sidste år afsluttede jeg spansk C. Der fik jeg en mundtlig karakter: 10 og en skriftlig karakter 11. Sagen er, at man på HHX kun kan komme op mundtligt i spansk C til eksamen. Spørgsmålet må så være: Bliver man skriftlige spansk årskarakter så overført ... -
Redegøre for fremskrivningsfaktor med renteformlen
ForumindlægHej Til min mundtlige eksamen lyder spørgsmålet: "Redegør for begrebet fremskrivningsfaktor. Redegørelsen skal omfatte renteformlen" Jeg ved godt at fremskrivningsfaktoren ligger i renteformlen, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan jeg kan forklare fremskrivningsfaktoren ud fra... -
Katalysator
ForumindlægJeg har mulighed for at trække katalysator til eksamen, så jeg vil gerne lave en disposition til dette emne. Men de forsøg jeg har i noter og bøger er meget ensformige, og for mig at se alt for "enkle". Har i nogle forsøg/viden/ANYTHING omkring dette emne? på forhånd tak, Jeq Snauer
