Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19341 til 19360 af 32350
-
Cirkler, pilhøjde og areal af cirkelafsnit
ForumindlægHeej.. I en matematik opgave er der givet at en cirkel har en diameter på 4 cm, hvor der er en korde på 3 cm.. a) Bestem pilhøjden h b) Bestem arealerne af de to cirkelafsnit som korden danner Er der nogle der kan hjælpe mig? Tak på forhånd!! -
hjælp til integrale på lommeregner
ForumindlægHey, vi er lige begyndt på differentialligninger i matematik, og jeg har glemt alt om differentiere og integrale. jeg står nu i en situation hvor jeg skal finde integralet af dy divideret med kvadrat rod (y). hvordan skriver jeg det ind på lommeregner? -
Hardcore omskrivning
ForumindlægHej alle sammen! Er der en derude som bare er sindsyg til at omskrive? Sidder nemlig med noget lidt nasty matematik og kan ikke finde ud af at omskrive nogle differentialligninger. Hvis ja, og personen vil hjælpe, så kan jeg lige sende dem på mail :) -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
SRO - KEMI hjælp!
ForumindlægHej studieportalen Er i gang med at skrive SRO i matematik og Kemi og jeg skal redegøre for den fysiske-kemiske baggrund for farvedannelse i vandige opløsning af et farvestof. Er helt lost på den her, er der nogle herude der eventuelt hjælpe? Tak på forhånd :) -
linjestykke
ForumindlægHej Er der en, der kan hjælpe. jeg skal konstruerer et linjestykke med længden 3*a+(a/2)*kvadratrod 3. 3a er nemt nok, men hvordan konstruerer jeg a/2*kvadratrod 3 ? Jeg har kun passer og lineal til rådighed. (det er græsk matematik) -
eksamen - 1. del
Forumindlæghej jeg skal op i matematik B skriftlig her på torsdag, og det hhx. men jeg er ikke helt klar over hvilken formler man skal kunne i hovedet til første de, altså den del uden hjælpemidler? så vis kunne skrive de formler skal kunne, vil det være en stor hjælp. tak på forhånd. -
Bestem det støreste rumfang vi kan få i en kasse med kvadratisk grundfalde og et overfladeareal på 10 cm^2.
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik der lyder: Bestem det støreste rumfang vi kan få i en kasse med kvadratisk grundfalde og et overfladeareal på 10 cm^2. Nogle der kan hjælpe mig? Jeg er gået i stå. :( -
Bestem 0,025- og 0,975 fraktilerne
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål i matematik hvor jeg skal bestemme fraktilerne. Det eneste jeg har fået opgivet er "Antag at X er N(0,1)-fordelt. " Hvad skal jeg gøre? - Tak på forhånd -
Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;). -
Differentiering!!
ForumindlægHej, jeg sidder og laver min matematik aflevering og har problemer med den sidste opgave, der lyder på f(x)=7e^-2,35x-6,28. Måske nogen kan hjælpe mig evt med hvilken regel jeg skal bruge?? på forhånd mange tak :D Mvh Alex -
handelslivet i babylonien
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som kan hjælpe med at finde noget om Handelslivet i det gammelbabyloniske rige og Det praktiske brug af matematikken i det babyloniske samfund. og hvordan udviklingen var inden for handel og samfund inden for det gammel babyloniske rige? på forhånd tak til alle -
Den samfundsmæssige udviklings betydning for videnskaben
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skal jeg diskutere hvilke aspekter i det antikke græske samfund, der var medvirkende til at skabe grundlaget for den videnskaelige udvikling i perioden, herunder den græske matematik. Ved ikke hvordan jeg skal starte, nogen der kan hjælpe? -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
HASTER, skriver 3.års.
ForumindlægHej. Jeg har li oprette denne profil, da jeg håber der er nogle matematik-engelsk genier: Skal vide hvordan man siger "ensvinklede trekanter" - på engelsk. Da jeg skal bruge dette til mit abstract! Hjælp, hjælp! Mvh Nadia -
Hypotesetest
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak -
Sandsynlighed!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige glemt noget om en matematik opgave, jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg skal slå med en terningen 50 gange, men hvordan er det nu man finder hypigheden som en brøk?? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig! Jeg skal aflevere den imorgen, så please, hjæææææ... -
kvadratet på en toleddet størrelse anvendelse
ForumindlægHej derude!! Jeg er blevet stillet det spørgsmål i min matematik aflevering, om hvordan man kan anvende kvadratet på en toleddet størrelse, både teoretisk og praktisk Er der nogle der kan hjælpe mig? Hilsen Rita -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D:
