Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19341 til 19360 af 32067
-
Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium
ForumindlægHej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ... -
Læse binomialfordeling noter igennem (mundt. eksamen)
ForumindlægEr der en der gider at læse mine noter til binomialfordeling igennem? Den er lidt mere en 1 side og det er til den muntlige B-matematik eksamen.. Det er for at tjekke om jeg har glemt noget vigtigt, eller lavet noget forkert. -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
hjælp
ForumindlægNogen der ved hvordan grafen for f(x)=b·e^kx ser ud? og noget om vækstegenskaberme. jeg har prøvet at kigge i min matematik bog, men kan ikke rigtig finde noget håber i kan hjælpe -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
Brush-up kursus
ForumindlægHej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!! -
Mod hos hyp sætningen ??
ForumindlægJeg har i mit ene spørgsmål til matematik eksamen fået stillet: giv eksempler på anvendelse af mod-hos-hyp-sætningen? jeg er i tvivl om hvad mod-hos-hyp-sætningen er og hvordan den formuleres. -
Beregn højde af trekant
ForumindlægJeg har en trekant Den ene side er 5,50 m Grundlinien er 8,50 m Hvordan beregner jeg højden? Hvis der er nogen der har bogen "Vejen til matematik C" så står opgaven på s. 143. Det er opgave 127. -
HJÆLP! SRP i farvestoffer
ForumindlægJeg skal skrive SRP i farvestoffer i kemi A og matematik A.. Mangler noget inspiration, så hvis der er nogle, som har skrevet SRP i dette emne vil jeg meget gerne se nogle opgaveformuleringer/opgvaver til inspiration.. Skal have taget stilling til om det skal være i organiske eller uorganiske far... -
Hvad er værdipapirer??
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
MODELLERING
ForumindlægHejsa. Vi er 2 piger der skal op i mundtlig matematik imorgen. Vi vil gerne have styr på de mest normale og brugte modeller. Er der nogle af jer derude, som vi bruge lidt tid på at forklare de forskellige moddelings modeller. Hvad bruges de til, og hvad står de for? -
Formel for spiraltrappe
ForumindlægHej Vi skal fremlægge en tilbygning som vi skal lave til vores skole. Vi skal derfor også have noget matematik med. jeg vil bare høre om der er nogen der kender formlen for en vindel/ eller spiraltrappe. Eller hvordan man laver sådan en med de rigtige mål og udregninger? På forhånd tak! - Malene -
Det haster.....!!!
ForumindlægHej allesammen:) Jeg ville godt vide hvordan jeg kan være god til Dansk, Matematik og Engelsk for er dårlig til det for hele tiden 02. Jeg kæmper virkelig for det men kan ikke.. Så ville godt lige høre hvordan jeg kan blive bedre til fagene. Ville være mega glad for hvis der nogen der gad og... -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
renteformlen er en eksponentiel funktion
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion?? -
Derive 6
ForumindlægHej sidder med noget matematik og kan ikke få skrevet "den fjerde rod af x" ind i mit derive program. er der nogen der ved hvordan man gør det? Altså: 4(som er ovenpå det venstre "ben" af kvadratroden)kvadratrod af x mvh -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægGodmorgen alle sammen, og glædelig 1. december. Sidder her med min sidste matematik aflevering for året og bøvler lidt med en funktionsundersøgelse. Forskrift: f(x)=12 + 3 sin(1.2x) Skal bestemme største og mindsteværdi samt perioden. -
Mat/kemi
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet om farvestoffer. og om farvestoffet azorubin. Og noget om lambert beerslov. bestemmelse af 3 farvestoffer i en blanding. I matematik-delen: matricer Har brug for inspiration. Vil blive utrolig glad for hjælp På forhånd tak -
Tegning excel
ForumindlægHej. Sidder og laver en matematik aflevering på computer, og der er en opgave hvor jeg skal tegne omridset af en fodboldbane med nogle bestemte mål. Kan det lade sig gøre i excel, evt så de også får de rigtige mål når jeg printer? Mvh Jacob -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap
