Søgning på: matematik noter. Resultater: 19341 til 19360 af 45346
-
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Geografi
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en lille ting, nnogen af jer sp'er måske kan hjælpe mig med: Ved i hvilke emner, der sandsynligvis/plejer at komme op i FSA/FP9 geografi-prøven? Hvis ikke, hvilke emner er så mest effektivt at læse op på. Håber på hjælp:) -
Talforståelse - Kvadratrod?
ForumindlægHej kloge hoveder. Sidder og fumler med forståelsen af nedenstående udtryk: 2*kvrod(2)=kvrod(8) Hvorfor er disse 2 udtryk det samme? Hvad gør man for at få 2*kvrod(2) til at blive til kvrod(8)? I don't get it. På forhånd tak for hjælpen. ;) -
Jeg er lost er du??
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til på tirsdag men skal helst ha lavet den idag og er helt lost i to af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig på vej med disse opgaver. på forhånd tak :) opg. 2 arealet af en Trekant er 9,3m2 Beregn længderne h, |DC|, |AC|, |BD|, |AB| er vinklen BAC ret? ... -
integral / afstand
ForumindlægJeg har set en tidligere opgave herinde, men jeg er stadig ik helt med på denne del af opgaven: v(x)= 12,42-0,0944x-12,42*0,4937^x hvor v(x) er farten (målt i meter pr. sekund), og x er tiden (målt i sekunder) siden løbets start. Den strækning s (målt i meter), som Ben Johnson lø... -
Hjælp til TI-89
ForumindlægHej! Jeg sidder og regner på nogle differentiallignigner og har et spørgsmål. Hvordan får man lommeregneren TI-89 til at spytte løsning af differentialligninger ud som et brøk der indeholder naturlig eksponentiel funktion? Tak på forhånd! -
Linær funktion eksamen
Forumindlæghej vil bare spørg om der var nogen af jer som kan bestmme diffrential kvotienten for en linær funktion -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære... -
Universitet
ForumindlægHej alle derude Jeg har et meget "simpel" spørgsmål: hvorledes er universitetet forskelligt fagligt og socialt fra gymnasiet? -
Dansk HHX mundtligt
ForumindlægHej alle. Vil gerne hører om jeres oplevelser hvis I har været oppe til Dansk mundtligt. Evt. nogle gode råd til den pågældende eksamen. Tak på forhånd! -
Mængdeberegning
ForumindlægHvordan viser jeg, at følgende gælder: m=c*v*m=c*M ? Mange tak på forhånd! -
Læseprøve 9-6 Dansk mangler svar
ForumindlægHej allesammen jeg ville lige høre om der er en person herinde der har lavet Læseprøve 9-6 i dansk og, hvis jeg måske var så heldig, at jeg kunne få sendt svar til den takker på forhånd. -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHwj. Jeg har et eksamens spørgmål der lyder følgende: Gør rede for forskrift og graf for eksponentielle funktioner. Vis hvordan a og b i forskriften for kan bestemmes ud fra to punkter på grafen og redegør for sammenhængen mellem a og ek hvor k = ln(a). Begrebet fordoblings- og halveringskonst... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
potensfunktion
Forumindlægsidder og bøvler lidt med potensfunktioner. mit spørgsmål er: a er en fast eksponent i en potensfunktion hvad betyder eksponent?? -
HJÆLP til politik!!!!
ForumindlægHvem kan fortælle mig hvad liberalkonservatisme, socialkonservatisme og nyliberalsme er?? -
Outline (haster)
Forumindlæghej, hvordan er det egentligt, man skriver en outline. Jeg er seriøst lost. Jeg skal op i morgen. -
den fysiologiske tilstand
Forumindlæghey,jeg skal til idræts eksame imorgen men kunne godt tænke mig at være helt klar på hva der menes med fysiologisk tilstand. Her er et eksempel: Bente (17 år, 172 cm, 96 kg, fedtprocent 32, maksimal iltoptagelseshastighed 2,78 l/min, lodret tyngde-punktsløft 5 cm) 1. Gør kort rede for Bentes fysi... -
Fysik eksamen folkeskolen
ForumindlægHej Jeg har fysik eksamen (fsa) på torsdag. Vi har en del emner at trække, så jeg vil bare lige spørge om der var nogle der havde nogle gode råd eller links til at vise evt. forsøg mm. ?????
