Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19341 til 19360 af 54698
-
Begrebspar - HASTER!!
ForumindlægStår og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie. -
Narturfags eksamen
ForumindlægHej vi er to tøser i 9 klasse. Vi skal op i narturfags eksamen og har trukket stråling og vi mangler 2 spørgsmål til biologi. Vi valde atomkraft kan i hjælpe -
Energipyramiden
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at forberede spørgsmål til den mundtlige biologi eksamen og er stødt på et spørgsmål hvor jeg skal forklare energipyramiden. Men jeg forstår stadig ikke helt hvad den går ud på helt præcist... -
vandenergi
ForumindlægHej min gruppe og jeg er igang med et fællesfagitforløb: biologi, geografi og fysik. vi er i tvivl om vilken slags energi vandkraft værker producerer. på forhånd tak. Antonia -
Hvor i cellen foregår?
ForumindlægHej alle sammen jeg er lidt i tvivl med mine biologi spørgsmål, som er følgende. Hvor i cellen foregår replikation? Hvor i cellen foregår transkription? Hvor i cellen foregår translationen? Hvordan starter og stopper transkriptionen af et gen? -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
Økologisk kredsløb
ForumindlægHej alle Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal forklarer nogle fagord, og jeg er lidt i tviv om, hvordan man forklarer det økologisk kredsløb. Så hvis i kan prøve at forklare det, ville det være dejligt. Gerne så hurtigt som muligt. :-)) -
Hjælp til underemne - fysik eksamen!
ForumindlægVi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi. -
Kvælstofskredsløbet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak. -
Landbrug spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på -
Hjælp til Forsøg
ForumindlægHej. Nogle der har nogle gode forsøg til Eksamen omkring kroppens energi. Hvis i har et forsøg til Kroppens energi inde i de forskellige fag: Biologi Fysk Geografi Tak på forhånd -
Forsøg vedr. stråling
ForumindlægHej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :) -
Magert kød
Forumindlægbogen "biologi til tiden" anbefaler at man spiser magert kød for at undgå jernmangel. Kan der være grunde til at kødet netop ikke skal være magert? -
Epr
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skrive en eksamenprojekt og jeg har tænkt mig at kombinere biologi B og fysik C. Har I nogen bud på emner omkring de to fage? Mvh -
Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C
ForumindlægHej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd -
Danmark, mit fædreland - Rim?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde de forskellige slagsrim (f.eks. krydsrim, enderim osv.) i H.C Andersen's digt "Danmark, mit fædreland"? Det ville være en kæmpe hjæp, da jeg snart skal op i mundtlig dansk og har ret svært ved at finde disse rim! I Danmark er jeg født, de... -
Investering og finansiering - aktier !!
ForumindlægPå torsdag (den 6 december 2007) skal jeg i gang med SRP hvor jeg skal skrive om emne "investering og finansiering - herunder virksomhedsanalyse" . Jeg tager udgangspunkt i en børsnoteret virksomhed (tror det bliver "Dan-Ejendommme Holding A/S"), som jeg så beskriver med alver... -
Projektopgave - Genteknologi
ForumindlægHej mennesker (: - Jeg går så i niende klasse og skal have projektuge. Har valgt at skrive om Genteknologi. Så tænkte på om i vidste hvadfor et produkt man kunne lave til emnet "Genteknologi". Det skal være noget mere interessant end et Diashow, og tænkte på om man kunne lave et et elle... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
AT
ForumindlægHej derude, Skal til min AT-eksamen lave et talepapir, men hvad menes med dette? synopsen kan indeholde: − En punktopstilling med hoved- og underpunkter om de problemstillinger fra synopsen, som eleven har nævnt vil blive forklaret og uddybet ved eksamen. Skal jeg forklare og udd...
