Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19341 til 19360 af 36005
-
Kort spsm
ForumindlægHej allesammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget er osmotisk aktiv? På forhånd tak! -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHej:) Jeg sidder og har lavet min fysik rapport om brydningsindeks for acryl, men er i tvivl om der er nok til teori og om jeg skal have noget om totalrefleksion. (ville gerne opnå en god karakter) nogen der vil kigge på den ? -
Matematik B bestem ligningen for tankgenten i punkt
ForumindlægHej. Jeg skal op i mat B imorgen, og kom lige i tvivl om, hvordan bestemmer ligningen for en tangent hvis har allerede har punktet? F.eks. bestem ligningen for tangenten i punktet (3,9) Håber i kan hjælpe. :) -
MUHAHA!
ForumindlægHej :D Jeg skal lave en dansk stil, som handler om noget der er sket i medierne i det seneste. Jeg har tænkt mig at skrive et debatindlæg, om vold på nørrebro. Først vil jeg skrive lidt, hvad det er, det hele handler om (selvom de fleste godt ved, hvad det handler om). Hvordan medierne håndterer ... -
elektrofysik
ForumindlægJeg har et kredsløb med en ydre resistanse på 50 ohm og en elektromotorisk kraft Uo på 85 V.\n\nHvordan finder jeg strømmen igennem spændingskilden?\n\nJeg finder ikke nogen formel som passer. -
løsss...
Forumindlægløs eksakt hver af ligningerne:\n1)5e^(2x)-7e^(X)=0\n lne*2X =ln7*lne*x /ln5....\n\n2) e^(3x)-6*e^(2x)=0\n lne*3x=ln6/lne*2x\n\n\nhm...kan ik rigtig forsætte mere::.\n\ner der nogen der kan hjælpe??\npå forhånd tak -
Prikker ?
ForumindlægJeg er lidt lost i, hvis der anvedes prikker i en tekst. Hvorfor det gøres. Hvad markerer tre prikker i en tekst? Fx: indledes der med tre replikker ”… Hvad markerer de tre prikker? Hvad opnår forfatteren ved at anvende disse tegn? -
Elektroner
ForumindlægFirståelsesproblem\n\nHvorfor kan elektroner hverken være på samme energiniveau eller i samme 'skal' på samme tid?\n\nHvis elektroner automatisk søger det laveste energiniveau muligt, burde de alle ikke befinde sig på det laveste energiniveau muligt?\nForstår I hvad jeg mener?? -
Hvordan finder jeg frekvensen??
ForumindlægHåber i kan hjælpe med med en forklaring jeg kan forstå her. Jeg skal finde frekvensen af sømiletid og hypiggehed. Men ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad. ved sømiletid strå der : 300;400(fordelingen af sejlbåde efter deres sømiletid) hyppighed står der : 9 Man finder kvefvensen... -
POLYNOMIER
Forumindlægf) Forklar kort (uden beregninger) hvordan andengradspolynomier kan benyttes indenfor virksomhedsøkonomi. -
Statistik
ForumindlægHvad er det jeg kludre i? Plejer at synes, disse slags opgaver er så nemme. Jeg kender nogle observationer (-1 som er den jeg skal finde), nogle hyppigheder og middelværdien på 8,5. Obs: 5 6 7 8 9 10 (ukendt) Hyp: 2 2 3 4 5 6 2 Så udregner jeg frekvenserne og får frek: 0,083;0,083;0,125;0,167;0,2... -
Hvordan beviser man De Moivres formel??
ForumindlægJeg er ved at skrive stor opgave i matematik om komplekse tal og skal bevise De Moivres formel, men kan overhovedet ikke overskue det. Jeg har en bog der hedder Komplekse Tal af Jens Carstensen, men der står en halv side med noget der lige så godt kunne være hieroglyffer..\nEr der nogen, der kan ... -
ENGELSK KOMMA?
ForumindlægHej. Jeg kan altså ikke finde ud af om kommaet er sat rigtigt i denne sætning og om that had happende eller which had happened. Håber der nogen der kan hjælpe mig. Tak på forhånd. I began to cry, and told her everything that had happened. -
Ulighed
ForumindlægEndnu et spørgsmål fra min side af.\n\nJeg sidder og kigger på en ulighed. Der står:\n|2-a|>1 <=>\n2-a>1 v 2-a<-1 <=>\na3, dvs. 3<a=<4.\n\n(her skal =< ses som "mindre end/lig med")\n\nDet jeg ikke forstår er sidste linje. Hvordan kan det blive ... -
basketball
ForumindlægHej need help !! jeg skal lave en statisk om basketball og fortælle tid om basket ball nogen kan hjælpe -
Kildekritik i fodnote - må man det?
ForumindlægJa, overskriften siger vel det hele. \n\nMå man gerne skrive sin kildekritik i en fodnote i stedet for i selve teksten?\n\nVh. Smizze -
Efterspørgselsfunktionen
ForumindlægHejsa.. Jeg har virkelig tænkt over opgaven man få næsten ingen ideer.\nJeg vil blive rigtig glad hvis nogle vil komme med nogle tricks denne opg som lyder:\n\nLad følgende omvendte efterspørgselsfunktion k(m) og omkostningsfunktionen d(m) givet ved:\n\nk(m)=2600-7m\nd(m)=(1/200)*m^3\n\npå forhån... -
essay - krig/fred
ForumindlægHej, jeg skal skrive et essay om krig/fred.Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skrive? er der nogle der har nogle forslag?ellers skal jeg fortolke et digt. Det har jeg bare glemt hvordan man gør. Men, har i nogle forslag? på forhånd tak. -
Hjælp til nem vektor opgave
ForumindlægJeg er kørt helt død i det her.. Om vektorerne a og b vides, at 2vektora - 3vektorb = (o,-17) og vektora + 4vektorb = (11,19). Find koordinaterne til vektor a og vektor b ??? opgaven er fra MAT 3 bogen (et årig A niveau) opgave 531.:) -
Hvad er Grundstoffer. haster!
ForumindlægHej! KAn i fortæl mig om hvad, hvordan, hvor, hvem er grundstoffer? hvis i ikke vide så meget, gøre det ikke noget, bare noget om grundstoffer, men vil blive glad hvis i kom med de information jeg bør vide om grundstoffer i fysik... Tak for fo...
