Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19361 til 19380 af 31547
-
Vis at den inverse af fordelingsfunktionen giver en ret linje i et kvartilplot
ForumindlægHar den sprøgsmål mening? "Vis at den inverse af fordelingsfunktionen giver en ret linje i et kvartilplot" Den er sidste del af den opgave: "Du skal redegøre for modellering af en funktion ud fra data med brug af regression. Forklar hvordan man med normalfordeling og konfidensin... -
HJÆLP til metoder i psykologi og dansk!
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere AT kl 2, men kan virkelig ikke finde ud af hvilke metoder jeg har brugt, så det ville være en kæmpe hjælp hvis der var en af jer der gad hjælpe!! Psykologi: Jeg har i min redegørelse redegjort for nogle teorier om det senmoderne individ, og disse teorier har jeg igen brugt... -
Hvordan skriver jeg et indlæg til et magasin
ForumindlægJeg skal skrive et indlæg, hvor jeg anbefaler min yndlingsserie til særnummeret af magasinet Unge & Serier. Som forberedelse skal jeg søge informationer om, hvorfor vi ser serier, og hvordan det påvirker os. I mit indlæg skal jeg : redegøre for min valgte series temaer, handling og målg... -
Harmonisk Bevægelse SRO
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder her lige nu og koger over min MatFys SRO opgave da jeg slet ikke kan komme igang. Opgavens teori del lyder som følgende: "Redegør for udledningen af svingningstiden for et lod i en fjeder. Vis at et pendul også vil udføre harmoniske svingninger når udsvinget ikke ... -
Termodynamik
ForumindlægHvordan løses det? Aluminium findes i åre typisk af aluminium oxid, Al2O3, som kan frisættes som rent metal via følgende reaktion i en højovn; Al2O3(3)+3C(s,grafit)->2Al(s)+3CO2(g) Beregn ΔG°, ΔH° og ΔS° for reaktionen ved en temperatur på 298 K ud fra tabelopslag... -
Hjælp til den katolske kirkes udbredelse
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive DHO, og jeg er kørt helt fast. Min problemformulering i historiedelen lyder: Der ønskes en redegørelse for den katolske kirkes udbredelse i Danmark gennem middelalderen. Jeg har meget svært ved at finde materiale som kan belyse dette, uden at det er for overfladisk. H... -
Integralregning og differentialregning
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål, som jeg skal øve på, som var det til en eksamen efter ferien, som lyder "Integralregning og differentialregning. Definer begrebet stamfunktion. Gør rede for hvordan man kan bruge bestemte integraler til at beregne arealer og volumenen." Jeg kender godt defin... -
Naturfag disposition
ForumindlægHej jeg går på HF, og jeg har en disposition jeg skal lave, som skal dække fagene geografi, biologi og kemi på samme tid, hvor man skal have en redegørelse, analyse og en diskussion. Mit problemformulering lyder således: Hvordan påvirker menneskers aktiviteter vandets kvalitet? Jeg har disse st... -
Beregning af kompressorarbejde og effekt hhv ved åben og lukket system
ForumindlægDet måske et dumt spøgsmål, men ikke det mindst er jeg i hvert fald i tvivl: Jeg har fået til opgave og skulle redegør for beregning af kompressorarbejde og effekt i hhv åbne og lukkede systemer. Her er jeg i tvil om hvordan beregning af kompressorarbejde og effekt er i forhold til lukkede syste... -
Termodynamik
ForumindlægJeg har fået følgende spørgsmål, som jeg simpelthen ikke fatter: Ag^+(aq)+2NH_3 <->Ag(NH_3)_2^+(aq) Dannelsen af den komplekse forbindelse er en ligevægt. Redegør for hvordan ligevægtskonstanten kan findes ud fra termodynamiske data. Umiddelbart tænker jeg, at jeg skal bruge Van't Ho... -
Problemformulering til DHO
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO (Dansk historie opgave) nu her og har valgt et emne der hedder "Krigen mod terrorisme" hvor mit fokus er på islamisk terrorisme og angrebet mod World Trade Center i 2001. Her er min problemformulering som snart skal afleveres: Redegør for islamisk terro... -
Hjælp til differential- og integralregning
ForumindlægHej alle sammen Jeg står og skal forberede et eksamensspørgsmål om ikke så længe, og jeg har uheldigvis fået et emne, som jeg bare er en komplet spade til! Spørgssmålet lyder: Redegør for begrebet differentialkvotient. Specielt ønskes differentialkvotienten for funktionen f(x) = x^2 udledt, og... -
Komparativ analyse.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive AT synopsis. Jeg har en problemstilling som lyder på om en begivenhed som Holocaust kunne ske igen i nyere tid. Min lærer foreslog at jeg laver en komparativ analyse mellem Holocaust under 2.verdenskrig og den etniske udrensning under Bosnien krigen i 90'erne. ... -
Opstilling af differentialligning på baggrund af Newtons 2. lov
ForumindlægHej kammerater. Jeg er i gang med at skrive SRO i Matematik- fysik, hvor jeg nu har mødt muren og kan simpelthen ikke komme videre.... Jeg har et spørgsmål der lyder således: " Opstil på baggrund af ovenstående redegørelse og Newtons 2. lov, en differentialligning der kan beskrive det... -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej Jeg sidder med denne opgave Du skal redegøre for den naturlige eksponentielfunktion, som for dens differentialkvotient og forklar, hvorledes en eksponentiel funktion på formen f(x) = b · a^x kan omskrives til formen y = b · e^kx Og har lidt problemmer med at forstå den sidste linje "... -
Femledet ring - aromatisk forbindelse
ForumindlægHejsa, Jeg skal forklare hvorfor den nitrogenholdige femledede ring, i molekylet Atorvastatin, er en aromatisk forbindelse. Jeg forstår at dette ligger i relevans til Hückels kriterier om aromaticitet, men forstår dog alligevel ikke hvordan der skal redegøres for dette; nogle, som kan uddybe det... -
Kemisk opbygning af betacaroten med funktionelle grupper hjælp
Forumindlægjeg har delt mit stof op i funktionelle grupper hhv. cykloalkener, methylgrupper og alkener, hvor jeg så skal analysere disse grupper med henblik på styrke og hvilke bindinger de har samt effekten det har på kogpunkt, men har forsøgt at søge, men kan ikke finde helt noget relevant for emnet. her... -
produkt til projektopgave
Forumindlæghej allesammen mine venner og jeg har projektuge og har valgt at skrive om ghettoer. vi skal nu til at finde på et produkt men vi er løbet helt tør for ideer:( nogle der har en god ide? her er vores problem formurlering Vi vil redegøre for hvilke kriterier der er for ghettoer og hvordan ghett... -
SRP om partnervold
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive en srp om partnervold. Mine fag er Dansk og samfundsfag. Jeg synes det er mega svært at finde den korrekte problemstilling og underspørgsmål. Nogen derude som kan hjælpe mig??! Her er hvad jeg har indtil videre: Overordnet spørgsmål: - Hvordan og i hvor høj grad b... -
Vektorer i planen
ForumindlægHej Jeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Vektorer og analytisk geometri, vektorer i 2D: Du skal specielt gøre rede for vektorbegrebet i 2D, herunder regning med vektorer og projektion af vektor på vektor. Jeg er kommet ind på følgende under dette emne: Redeg...
