Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19361 til 19380 af 33826
-
HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!
ForumindlægEr der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd. -
Tan,Cos og Sin
ForumindlægHej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Fysik på A
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
Skriftlig Eksamen i mat
ForumindlægHej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat... -
4/4
ForumindlægHvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
Matematisk beskrivelse
ForumindlægHej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :) -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3) -
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ... -
Euler
ForumindlægLad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre? -
TI 83
ForumindlægHej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel? -
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ?? -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
At opløfte noget på en lommeregner
ForumindlægHej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6 -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)?
