Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 39570
-
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
klage over karakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag fået mine karakterer for de skriftlige eksaminer. Jeg har i ét af fagene fået 7, hvor jeg ellers aldrig nogensinde har fået under 12 i skriftlige afleveringer. På nuværende tidspunkt ved jeg selvfølgelig ikke om der er grundlag for at klage, da det jo er en mulighed at det... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Lav vækst og høj arbejdsløshed
ForumindlægHej alle, Hvis der kommer flere ledige, dermed lavere vækst, hvad sker der så med inflationen? Kan ikke lige gennemskue hvad der sker med inflationen. -
Fysik el. kemi?
ForumindlægTil næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene? -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Risikosamfundet ?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad risikosamfundet, risikostyring og risikosøgning er? og er livet da blevet mere resikabelt? Håber på hjælp, det haster lidt :) På forhånd tak -
Evolutionslæren/Skaber
ForumindlægHej. Min biologilærer i gymnasiet gav udtryk for, at evolutionslæren er så godt som bevist, og hun mente ikke, at der var en intelligent designer (altså en Skaber). Men mener videnskabsfolkene at have bevist BigBang og/eller evolutionslæren? Hvis de mener det, mener de så, at det udelukker en Sk... -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Optagelse på psykologi-studiet i Kbh !
ForumindlægHej derude. Jeg ville høre hvordan folk vurderer min chance for, at blive optaget på psykologi på KU til sommer - Efter medregning af bonus-point, ender jeg med et snit på 10,5 ! Jeg vl helst satse på optagelse på Kvote 1, men måske det er en våget ide ? På forhånd tak for rådgivning. Mvh Anna -
bistandshjælp/kontanthjælp
ForumindlægHej Hvad er forskellen er bistandshjælp og kontanthjælp. Jeg slog det op i ordbogen og der stod helt det samme :/ -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
Skal jeg klage over min karakter i SRP?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst ka... -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
Er jeg god nok til medicinstudiet?
ForumindlægHej Studieportalen, Overvejer at læse medicin på Aarhus Universitet (måske SDU) i år (enten sommer- eller vinterstart), men er i tvivl om jeg er god nok til at klare medicinstudiet. Nu tænker jeg ikke om adgangskvotient (fik gode nok karakterer i gymnasiet. Søger også kvote 1) , men fx. indholde... -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør.
