Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19401 til 19420 af 31575
-
Rejse-definition! - hjælp!
ForumindlægJeg er som de fleste andre ved at starte på det nyt AT-forløb. Jeg er nu kommet på idéen om at skrive om filmen "A beautiful mind" om matematikeren John Nash. Her ville fagene være matematik og dansk, men efter ministeriets mange ændringer er jeg meget i tvivl om, om min definition på ... -
SRP
ForumindlægJeg ved godt dette indlæg kunne placeres andetsteds. Men jeg vil lige spørge om omfanget til SRP. Jeg kan se, at opgaven maks må fylde 20 sider med 1½-linjeafstand. Definitionen på en normalside er 2400 anslag. Hvordan kan det være at vi der skriver matematik og fysik kun må skrive tyv... -
TI89 Titanium
ForumindlægHey. Har haft Matematik på B niveau, så ligger inde med en TI89 Titanium. Den er ca. 1 år gammel, og den er lettere brugt, men virker 100%. Har ikke ledninger mm. pga. jeg købte den af en ven, men vi har slet ikke brugt ledninger og cd mm. i matematik, så burde ik være et problem Vi kan mødes ell... -
Pythagaros - bestemmelse af længder
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at forbedre mig til matematik eksamen uden hjælpemidler, da jeg har svært ved matematik (hvis jeg skal op). Jeg har valgt nogle gamle opgaver fra 2014, men der er lige nogle spørgsmål som jeg har svært ved. Det er denne opgave med pyhtagaros, hvor jeg skal fin... -
Matematisk metode
ForumindlægHvad er den matematiske metode inden for AT? Jeg skal skrive en matematisk problemformulering omkring navigation i omkring år 1500. I historie laves der f.eks. en redegørelse og en analyse af forskellige ting, men hvad gør man i matematiken? En gennemgang af matematiken bag navigationen? eller en... -
Ideer til eksamen
ForumindlægHejsaJeg har matematik på c-niveau på HF og skal til mundtlig om en månede. Vores eksamen er dog lidt anderledes da vi er en projekt klasse. Jeg bestemmer helt selv hvad jeg vil snakke om, inden for det område jeg trækker, der står kun Geometri, funktioner eller procentregning. Er der nogle der h... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
Videregående studie.
ForumindlægEr lige blevet færdig med min HTX og skal til at søge videregående uddannelse. Vil derfor høre, om der er nogle forslag til, hvilke uddannelser det kunne være? Jeg interesserer mig generelt meget for samfundsvidenskabelige fag, såsom erhvervsøkonomi, men vil gerne så vidt muligt undgå den tu... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? Det skal lige siges, at jeg supplere matematik i sommerferien så jeg kan opnå snittet 6,0 i fagkombinationen m... -
Hjælp, Deadline om 1 time.
ForumindlægHey all. Jeg har en matematik aflevering der skal afleveres om 1 godt og vel en time, og jeg er en nød til matematik. Vi skal svare kort på nogle spørgsmål Manglede at besvare følgende: Forklar betydningen af a og b i ligningen y = b x ax samt for, hvordan man kan finde a og b ud fra de 2 punkter... -
Simpel ligning
ForumindlægHejsa...Sidder og ville hjælpe en ven med hans matematik, men sagen er den at jeg nu ikke selv har haft matematik i 6 mdr og derfor ikke huske den mest SIMPLE ting, nemlig udregning af en ret linje... Nogen der gider hjælpe mig?Jeg kan kun udregne den vha. min lommeregner, men det hjælper ham jo ... -
Faktorisér polynomier
ForumindlægHey!Okay, jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Jeg er sproglig, men har det på højniveau (det er vel b-niveau). Så det er garanteret smadder nemt for alle jer matematikere ;)Der er to emner jeg skal have hjælp til (jeg ved faktisk ikk helt om de to emner er det samme - det beviser hvo... -
Mat og samf / his
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne skrive i de to fag, men jeg er lidt på bar bund med hensyn til emne. Jeg har overvejet noget katastrofeteori i matematik, men har svært ved at forstå, hvad det helt præcist er, og hvordan det ska vinkles. Udover dette har jeg tænkt på, at tage børskrakket i 1929, men h... -
Hvordan griber jeg det an??
ForumindlægHej Jeg kender ingen der er en haj til matematik, så tænkte at i måske kunne hjælpe.. Har ikke læst matematik i mange år og har derfor glemt meget af det, selv det simple.. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Temperaturen i punktet (x,y) er givet ved: x^2 + y^2 - 4x + 2y. Find det ko... -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
CBS - Kan jeg komme ind?
ForumindlægHejsa. CBS kræver jo at man har bestået matematik på B niveau. Jeg står i den dilemma, at jeg har har bestået matematik i mine årskarakterer. Men ved med sikkerhed at jeg har dumpet den skriftlige eksamen. Kan jeg så ikke komme ind? Eller vurdere de mig udefra mit gennemsnit? Håber i vil besv... -
HHX eller HTX?
ForumindlægHej!Jeg er folkeskoleelev, og er kommet meget i tvivl om hvilken af de 2 ovenstående ungdomsuddannelser jeg skal vælge. Derfor vil jeg spørge om i kan se hvilken mine evner passer bedst til. Det skal siges at jeg interesserer mig meget for økonomi, og derfor er HHX den jeg hælder mest til. Men je...
